mgr inż. Marian Pawlas

 

Do zakresu zadań i kompetencji Wójta jako kierownika Urzędu należy:

  1. Organizowanie pracy Urzędu;
  2. Reprezentowanie Gminy na zewnątrz;
  3. Składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy;
  4. Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
  5. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych;
  6. Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach w zakresie administracji publicznej należących do właściwości Gminy;
  7. Przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał, określenie sposobu wykonywania uchwał;
  8. Powierzenie prowadzenia określonych spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy Wójta lub Sekretarzowi Gminy;
  9. Upoważnianie Zastępcy Wójta do jednoosobowego lub we współdziałaniu z inną upoważnioną przez wójta osobą do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;
  10. Gospodarowanie mieniem komunalnym;
  11. Wykonywanie budżetu gminy;
  12. Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
  13. Opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
  14. Ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
  15. Zarządzanie ewakuacji ludności;
  16. Wydawanie przepisów porządkowych w sprawach nie cierpiących zwłoki;
  17. Przygotowywanie projektu budżetu gminy;
  18. Odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę finansową gminy;
  19. Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa.

 

Edytował: UG Suszec
Data edycji: 24-10-2012 10:26:26