- Godz. 14.00 Otwarcie sesji.
- Stwierdzenie zdolności Rady do podejmowania uchwał.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
- Rozpatrzenie raportu o stanie gminy.
Na sesji zgodnie z art.28 aa ustawy o samorządzie gminnym będzie przedstawiony raport o stanie gminy oraz odbędzie się debata nad raportem.
Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy.
Treść Raportu o stanie Gminy jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy.
a) zapoznanie z treścią raportu,
b) debata nad raportem o stanie gminy
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wójtowi wotum zaufania.
(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)
- Rozpatrzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Suszec za 2018 rok:
- zapoznanie z treścią sprawozdań,
- przedstawienie opinii przez komisje Rady Gminy,
- analiza,
- dyskusja.
- Zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Suszec za 2018 rok.
- Zapoznanie się z informacją o stanie mienia Gminy Suszec.
- Przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej oraz opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu Gminy Suszec za 2018 r.
- Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium.
(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)
- Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Suszec za 2018 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Suszec z tytułu wykonania budżetu za 2018 rok.
(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/21/2018 Rady Gminy Suszec z dnia 20 grudnia 2018 r . w sprawie uchwały budżetowej Gminy Suszec na rok 2019.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr III/20/2018 Rady Gminy Suszec z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Suszec na lata 2019-2026.
- Podjęcie uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
- Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia z Międzygminnego Związku Komunikacyjnego z siedzibą w Jastrzębiu - Zdroju.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty.
- Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Wojewody Śląskiego o przekazania gminie działki stanowiącej własność Skarbu Państwa.
- Podjęcie uchwały w sprawie podjęcia przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej skutecznych działań wpływających na poprawę jakości powietrza w Polsce.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego dotyczącego udzielenia schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Suszec.
- Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej opracowaną przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suszcu.
- Zapoznanie się ze sprawozdaniem w sprawie realizacji Programu współpracy Gminy Suszec z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2018 r.
- Interpelacje, zapytania, wnioski i oświadczenia Radnych.
- Zapytania i zgłoszenia Sołtysów w zakresie spraw dotyczących sołectw i ich mieszkańców.
- Sprawozdanie Wójta ze swojej działalności pomiędzy sesjami, zawierające w szczególności informację o realizacji zadań inwestycyjnych, wykonaniu dochodów i wydatków budżetu Gminy.
- Sprawy porządkowe.
- Zamknięcie sesji.