MENU

PORZĄDEK OBRAD

  1. Godz. 14.00 Otwarcie sesji.
  1. Stwierdzenie zdolności  Rady do podejmowania uchwał.
  1. Przedstawienie porządku obrad.
  1. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  1. Rozpatrzenie raportu o stanie gminy.

Na sesji zgodnie z art.28 aa ustawy  o samorządzie gminnym będzie przedstawiony raport o stanie gminy oraz odbędzie się debata nad raportem.

Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.

W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.  Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy.

Treść Raportu o stanie Gminy jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy.

a)   zapoznanie z treścią raportu,

b)   debata nad raportem o stanie gminy

  1. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wójtowi wotum zaufania.

(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)

  1. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Suszec za 2018 rok:
  1. zapoznanie z treścią sprawozdań,
  2. przedstawienie opinii przez komisje Rady Gminy,
  3. analiza,
  4. dyskusja.
  1. Zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Suszec za 2018 rok. 
  1. Zapoznanie się z informacją o stanie mienia Gminy Suszec.
  1. Przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej oraz opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu Gminy Suszec za 2018 r.
  1. Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium.

(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)

  1. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Suszec za 2018 rok.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Suszec z tytułu wykonania budżetu za 2018 rok.

(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)

  1. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/21/2018 Rady Gminy Suszec z dnia 20 grudnia 2018 r .      w sprawie uchwały budżetowej Gminy Suszec na rok 2019.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr III/20/2018 Rady Gminy Suszec z dnia 20 grudnia 2018 r.      w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Suszec  na lata 2019-2026.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia z Międzygminnego Związku Komunikacyjnego z siedzibą w Jastrzębiu - Zdroju.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Wojewody Śląskiego o przekazania gminie działki stanowiącej własność Skarbu Państwa.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie podjęcia przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej skutecznych działań wpływających na poprawę jakości powietrza w Polsce.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego dotyczącego udzielenia schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Suszec.
  1. Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej opracowaną przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suszcu.
  1. Zapoznanie się ze sprawozdaniem w sprawie realizacji Programu współpracy Gminy Suszec z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego  i  o wolontariacie na 2018 r.
  1. Interpelacje, zapytania, wnioski i oświadczenia Radnych.
  1. Zapytania i zgłoszenia Sołtysów w zakresie spraw dotyczących sołectw i ich mieszkańców.
  1. Sprawozdanie Wójta ze swojej działalności pomiędzy sesjami, zawierające w szczególności informację o realizacji zadań inwestycyjnych, wykonaniu dochodów i wydatków budżetu Gminy.
  1. Sprawy porządkowe.
  1. Zamknięcie sesji.