MENU

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Suszec: Remont, przebudowa, rozbudowa i termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Rudziczce, zgodnie z dokumentacją projektową.
Numer ogłoszenia: 36267 - 2009; data zamieszczenia: 11.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suszec , ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec, woj. śląskie, tel. 032 44993050, faks 032 4493051.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.suszec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont, przebudowa, rozbudowa i termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Rudziczce, zgodnie z dokumentacją projektową..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zgodnie z pkt 3 SIWZ: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: Remont, przebudowa, rozbudowa i termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Rudziczce, zgodnie z dokumentacją projektową, zwanej dalej zamówieniem. 3.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie przebudowy, rozbudowy i termomodernizacji budynku wraz z częściową zmianą sposobu użytkowania części szkolnej i części mieszkalnej na przedszkole dwuoddziałowe z częścią gospodarczą oraz remont dobudowanej (nowej) części budynku. W zakresie robót związanych z przebudową, rozbudową i termomodernizacją budynku należy wykonać: - roboty rozbiórkowe związane ze zmianą przeznaczenia użytkowego budynku (rozebranie ścianek działowych, daszków nad wejściami, schodów zewnętrznych, powiększenie otworów okiennych i drzwiowych), - nowe schody zewnętrzne, podjazd dla osób niepełnosprawnych, zadaszenia nad wejściami, - izolacje pionowe i poziome budynku (izolacja pozioma wykonana metodą iniekcji krystalicznej), - modernizację instalacji c.o., instalacji wod.-kan., instalacji elektrycznej, instalacji wentylacji, - demontaż istniejącego źródła ogrzewania (kocioł węglowy), montaż kotła gazowego o mocy 70 kW, - docieplenie ścian zewnętrznych styropianem gr. 12 cm i dachu styropapą gr. 20 cm, - otynkowanie i zmianę kolorystyki ścian zewnętrznych, - tynki, gładzie oraz malowanie ścian i sufitów wewnątrz budynku, - wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, - drenaż opaskowy długości 84,00 m wokół budynku, - ogrodzenie z podmurówką z cegły klinkierowej na fundamencie betonowym. W zakresie robót związanych z remontem dobudowanej części budynku należy wykonać: - naprawę uszkodzonych tynków na elewacjach, - naprawę izolacji przeciwwilgociowych ścian zewnętrznych i murków przy wejściach, - naprawę nawierzchni brukowej w obrębie rur spustowych, - zmianę kolorystyki elewacji wraz ze zmianą kolorystyki stolarki okiennej, - malowanie ścian, sufitów, balustrad i osłon grzejnikowych wewnątrz budynku. Zakres robót nie obejmuje wyposażenia budynku oraz wyposażenia zagospodarowanego terenu wokół obiektu szkolnego. Wybór wykonawcy na realizację zamówienia związanego z wyposażeniem zostanie przeprowadzony w oddzielnym zamówieniu publicznym, po realizacji omawianego przedmiotu zamówienia. 3.3 Zamawiający oczekuje na dofinansowanie przedmiotu zamówienia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego (RPO). W przypadku nieotrzymania dofinansowania z RPO, zamawiający zamierza zawrzeć z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach (WFOŚiGW) umowę pożyczki na dofinansowanie przedmiotu umowy. W związku z powyższym, Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania w każdym czasie, w trakcie realizacji zamówienia zmian harmonogramu, o którym mowa w § 2 pkt 3 istotnych postanowień umowy - zał. nr 2 do SIWZ i wprowadzenia w jego miejsce harmonogramu rzeczowo-finansowego, który stanowić będzie załącznik do podpisanej umowy dofinansowania lub pożyczki. Na tę okoliczność Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji zamówienia zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik podpisanej umowy dofinansowania lub pożyczki. Zmiana harmonogramu nie będzie miała wpływu na fakturowanie robót. Etapy realizacji zamówienia, o których mowa w §2 pkt 3 istotnych postanowień umowy - zał. nr 2 do SIWZ nie ulegną zmianie. 3.4 Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45111100-9 Roboty w zakresie burzenia 45111220-6 Roboty w zakresie usuwania gruzu 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45261000-4 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45261100-5 Wykonanie konstrukcji dachowych 45262300-4 Betonowanie 45262500-6 Roboty murarskie i murowe 45320000-6 Roboty izolacyjne 45342000-6 Wznoszenie ogrodzeń 45410000-4 Tynkowanie 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45421141-4 Instalowanie przegród 45421160-3 Instalowanie wyrobów metalowych 45431000-7 Kładzenie płytek 45432111-5 Kładzenie wykładzin elastycznych 45432113-9 Kładzenie parkietu 45442100-8 Roboty malarskie 45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45442000-7 Nakładanie powierzchni kryjących 45311100-1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45312311-0 Montaż instalacji piorunochronnej 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania 45331110-0 Instalowanie kotłów 45331210-1 Instalowanie wentylacji 3.5 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: a) przedmiar robót (roboty ogólnobudowlane) - zał. 6.1 do SIWZ, b) przedmiar robót (instalacja wod - kan, drenaż opaskowy) - zał. 6.2 do SIWZ, c) przedmiar robót (instalacja c.o., wentylacja) - zał. 6.3 do SIWZ, d) przedmiar robót (branża elektryczna) - zał. 6.4 do SIWZ, które obejmują zakres robót związany z przebudową, rozbudową i termomodernizacją budynku Szkoły Podstawowej w Rudziczce i e) przedmiar robót (roboty ogólnobudowlane) - zał. 6.5 do SIWZ, który obejmuje zakres robót związany z remontem w dobudowanej, nowej części budynku szkolnego w Rudziczce, f) projekt budowlany wraz z projektem wykonawczym (branża architektura i konstrukcja) - zał. 7.1 do SIWZ, g) projekt budowlany wraz z projektem wykonawczym (elementy zagospodarowania terenu, wykończenie) - zał. 7.2 do SIWZ, h) projekt budowlany wraz z projektem wykonawczym (projekt detali i szczegółów) - zał. 7.3 do SIWZ, i) projekt budowlany wraz z projektem wykonawczym (branża elektryczna) - zał. 7.4 do SIWZ, j) projekt budowlany wraz z projektem wykonawczym (instalacja wod - kan i drenażu opaskowego) - zał. 7.5 do SIWZ, k) projekt budowlany wraz z projektem wykonawczym (instalacja c.o. i wentylacja) - zał. 7.6 do SIWZ, które obejmują zakres robót związany z przebudową, rozbudową i termomodernizacją budynku Szkoły Podstawowej w Rudziczce i l) projekt budowlany wraz z projektem wykonawczym (roboty ogólnobudowlane) - zał. 7.7 do SIWZ, który obejmuje zakres robót związany z remontem w dobudowanej, nowej części budynku szkolnego w Rudziczce, m) informacja BIOZ - zał. 8 do SIWZ, która dotyczy wszystkich robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, i zwane są w dalszej treści SIWZ dokumentacją projektową oraz: n) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (roboty ogólnobudowlane) - zał. nr 9.1 do SIWZ, o) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (instalacja elektryczna) - zał. nr 9.2 do SIWZ, p) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (instalacja wod - kan i drenaż opaskowy) - zał. nr 9.3 do SIWZ, q) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (instalacja c.o. i wentylacji) - zał. nr 9.4 do SIWZ, które obejmują zakres robót związany z przebudową, rozbudową i termomodernizacją budynku Szkoły Podstawowej w Rudziczce i r) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (roboty ogólnobudowlane) - zał. nr 9.5 do SIWZ, który obejmuje zakres robót związany z remontem w dobudowanej, nowej części budynku szkolnego w Rudziczce. Uwaga: Przedstawione w w.w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta, należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 29. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania przez wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym w razie potrzeby autora dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 3.6 Na podstawie przedmiarów robót, stanowiących zał. nr 6.1, 6.2, 6.3, 6.4 i 6.5 do SIWZ, zostały opracowane formularze przedmiaru robót, stanowiące zał. nr 1.A, 1.B, 1.C, 1.D i 1.E do formularza oferty, udostępnione na stronie internetowej w elektronicznej wersji EXEL, WORD (strony tytułowe) i PDF. Przedmiary robót - zał. 6.1 - 6.5, stanowią dokumenty pomocnicze przy wyliczaniu poszczególnych pozycji w formularzach przedmiaru robót..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.11.00-9, 45.11.12.20-6, 45.23.32.00-1, 45.26.10.00-4, 45.26.11.00-5, 45.26.23.00-4, 45.26.25.00-6, 45.32.00.00-6, 45.34.20.00-6, 45.41.00.00-4, 45.42.10.00-4, 45.42.11.41-4, 45.42.11.60-3, 45.43.10.00-7, 45.43.21.11-5, 45.43.21.13-9, 45.44.21.00-8, 45.23.32.22-1, 45.44.20.00-7, 45.31.11.00-1, 45.31.23.11-0.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 25.000,00 zł.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z pkt 8 SIWZ: Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania tych warunków. 8.1 O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 8.2 Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny tych warunków: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert: - dokument musi potwierdzać, że profil działalności wykonawcy odpowiada przedmiotowi zamówienia oraz, że wykonawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi, - w przypadku składania oferty przez wspólników spółki cywilnej, należy dołączyć poza zaświadczeniami o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wszystkich wspólników spółki, wypis z umowy spółki cywilnej, w celu określenia sposobu reprezentacji spółki lub uchwałę wspólników regulującą sposób reprezentacji spółki (jeżeli w ten sposób został określony), - do wypisu z rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej należy dołączyć pełnomocnictwo, jeżeli zostało ustanowione, określające zakres i sposób reprezentacji, zgodnie z pkt 8.6 niniejszej SIWZ, b) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert: - dotyczy tylko podmiotów zbiorowych, d) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, e) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią zał. nr 3, f) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenia dokumentów (np. referencje, opinie, protokoły odbioru) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z zał. nr 4: - wymagane minimum: 1 robota budowlana, o wartości nie mniejszej niż wartość ceny ofertowej brutto, oferowanej przez wykonawcę w przedmiotowym zamówieniu i odpowiadająca swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, z załączeniem stosownych dokumentów potwierdzających należyte jej wykonanie, g) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, na lub zgodnie z zał. nr 5: - wymagane minimum: wykonawca do realizacji przedmiotowego zamówienia musi dysponować co najmniej: jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia, - do wykazu wykonawca jest zobowiązany dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie (zał. nr 5), wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, h) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, wymienione w zał. nr 5 do SIWZ, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj.: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane, - dla każdej z osób wymienionych w zał. nr 5 wykonawca jest zobowiązany załączyć aktualne w dniu otwarcia ofert zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (warunek konieczny do posługiwania się wymaganymi uprawnieniami, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane). 8.3 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.2 lit. a, b, c, d, składa dokumenty zgodnie z postanowieniami pgf. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. 8.4 Pozostałe wymagania do udziału w postępowaniu: a) udzielenie 60 - miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, - oświadczenie w celu potwierdzenia spełniania w.w warunku zawiera formularz oferty, zał. nr 1, b) złożenie wypełnionego druku formularza oferty, zgodnie z treścią zał. nr 1 do SIWZ, w tym m.in. złożenie oświadczenia o udziale podwykonawców w realizacji zamówienia oraz wskazania części zamówienia, których wykonanie zostanie powierzone podwykonawcom, c) złożenie wypełnionych załączników 1.A (roboty ogólnobudowlane), 1.B (instalacja wod - kan, drenaż opaskowy), 1.C (instalacja c.o., wentylacja), 1.D (branża elektryczna) - dot. przebudowy, rozbudowy i termomodernizacji szkoły oraz załącznika 1.E (roboty ogólnobudowlane) - dot. remontu nowej części szkoły. 8.5 Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymaganych od wykonawców w oparciu o wyżej wymienione dokumenty. Ocena ta zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek warunku określonego w pkt 8, będzie skutkować wykluczeniem wykonawcy z postępowania bądź odrzuceniem oferty. 8.6 Dokumenty, o których mowa w pkt 8.2, 8.3 i 8.4 muszą być przedstawione w formie oryginału, lub kopii poświadczonej (na każdej zapisanej stronie kopii) za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, z zastrzeżeniem pkt 8.7 SIWZ. Za konieczne a jednocześnie wystarczające będzie złożenie na kopii własnoręcznego podpisu poprzedzonego dopiskiem: za zgodność, przez osobę(-y) uprawnioną(-e) do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się osoby wymienione jako uprawnione do składania oświadczeń woli: a) w prowadzonych przez sądy rejestrach, b) w Ewidencji Działalności Gospodarczej, c) osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem: - w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika wykonawcy, pełnomocnictwo określające zakres reprezentacji, musi być dołączone do oferty, - w przypadku złożenia pełnomocnictwa, pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie, d) w umowie (dot. spółki cywilnej) lub uchwale wspólników. Dokumenty winny być ułożone w kolejności jw. 8.7 Wypełnione załączniki nr 1, 1.A, 1.B, 1.C, 1.D, 1.E, 3, 4 i 5 do SIWZ należy złożyć w oryginale..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: j.w..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.suszec.iap.pl/6585,13376,13608/13608/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Suszec ul. Lipowa 1 43-267 Suszec Zamawiający przekaże na wniosek wykonawcy w terminie 5 dni SIWZ. Zamawiający będzie żądał opłaty za SIWZ za koszt jej druku i przekazania..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Suszec ul. Lipowa 1 43-267 Suszec sekretariat (I piętro).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający złożył wniosek do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego (na lata 2007 - 2013) o dofinansowanie projektu obejmujacego przedmniot zamówienia - wniosek w trakcie rozpatrywania..