MENU

ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z DNIA 04.04.2011

Suszec, dnia 04.04.2011 r.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

ZPU.271.1.4.2011

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

 

dotyczy:                postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa wyposażenia kuchennego dla Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Rudziczce”        

 

W związku z pytaniami wykonawców związanymi z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień, które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania:

Pytanie nr 1.

Producenci profesjonalnego wyposażenia kuchennego udzielają na swoje wyroby 12 miesięcznej gwarancji licząc od dnia podpisania protokołu odbioru przez Zamawiającego.

Gwarancja ta może być przedłużona o następny rok lub nawet 2 lata o ile Zamawiający zapłaci za płatny przegląd w bliskim terminie kończenia się kolejnego roku gwarancji.

Wyposażenie typu domowego, które posiada 2 letnią gwarancję w przypadku wykorzystania jego do celów profesjonalnych traci te gwarancję i posiada ja tylko na rok (ale zależy to także od serwisanta, który oceniając uszkodzenie określa czy może je uznać jako naprawę w ramach gwarancji). W związku z powyższym jakimi kryteriami się Państwo kierowaliście wyznaczając 3 letni okres gwarancji.

 

Odpowiedź:

Zgodnie z postanowieniami określonymi w:

-              pkt xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />8.7 a) tiret trzeci SIWZ zamawiający wymaga od wykonawcy m.in.:

„złożenia oświadczenia o udzieleniu 36 - miesięcznej gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia”,

-              zał. nr 1 do SIWZ pkt. 3, wykonawca składa oświadczenie, iż:

„Na dostarczony przedmiot zamówienia udzielamy 36 – miesięcznej gwarancji”.

-              zał. nr 2 do SIWZ § 7 ust.1:

                „Na dostarczony przedmiot umowy, określony w §1 niniejszej umowy, WYKONAWCA udziela ZAMAWIAJĄCEMU gwarancji na okres 36 miesięcy, niezależnie od rękojmi, licząc od daty podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w §5 ust. 14”.

W związku z powyższym zamawiający wymaga od wykonawcy - a nie od producenta, udzielenia na dostarczony przedmiot umowy gwarancji na okres 36 – miesięcy. Wykonawca w okresie udzielonej gwarancji ponosi ryzyko usunięcia wady fizycznej rzeczy lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad, w przypadku wystąpienia wady fizycznej w przedmiocie dostawy.

Żądanie przez Zamawiającego udzielenia przez WYKONAWCĘ 3 – letniej gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia jest dopuszczalne, dotyczy wszystkich chcących przystąpić do przetargu, nie narusza więc zasady uczciwej konkurencji.

 

Pytanie nr 2.

Poz 7 Mikser ręczny.

W opisie technicznym podaliście Państwo następujące dane techniczne do miksera: „zanurzeniowy, regulator prędkości w zakresie  min. 2000 - 10000 obr./min, długość ramienia min. 300-400 mm, w komplecie z rózgą, z uchwytem ręcznym, demontowalny dzwon i nóż, zasilanie 230V, moc 0,25-0,35kW”

Wg mojej wiedzy opieraliście Państwo opis na mikserze firmy Robot Coupe, niestety model odpowiadający temu opisowi np.: moc i obroty - nie posiada trzepaczki, czy w związku z tym dopuszczacie Państwo mikser o następujących parametrach:

zanurzeniowy, regulator prędkości w zakresie  min. 1500 - 9000 obr./min, długość ramienia min. 300-400 mm, w komplecie z rózgą (obroty rózgi – 250-1500 obr/min), z uchwytem ręcznym, demontowalny dzwon i nóż, zasilanie 230V, moc 0,25-0,50kW?

 

Odpowiedź:

Oferowany mikser ręczny powinien odpowiadać następującym parametrom:

zanurzeniowy, regulator prędkości w zakresie od 0-2000 obr./min do 8000-10000 obr./min (np. 1500-9000 obr./min.), długość ramienia w zakresie 300-400 mm, w komplecie z rózgą, z uchwytem ręcznym, demontowalny dzwon i nóż, zasilanie 230V, moc w zakresie od 0,25 do 0,5kW.

W związku ze zmianą parametrów miksera, zamawiający w dniu 04.04.2011r. dokonuje również zmiany treści SIWZ, którą zamieszcza na stronie internetowej. Zmiana ta będzie dla wykonawców wiążąca – treść zał. A do formularza oferty ulega w poz. 7 kol. 3 zmianie.                                         

                                                                                                                                          

Wójt Gminy

Marian Pawlas