Suszec, 09.12.2013 r.
ZMIANA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Urzędu Gminy Suszec”
Na podst. art. 38 ust. 4 w związku z art. 38 ust. 1 pkt 3) i ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. Nr 113 poz. 759 z 2010r. ze zm.), zwaną dalej ustawą, Zamawiający w uzasadnionych przypadkach może, przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza ją także na tej stronie.
Z uwagi na:
- udzielone Wykonawcom w dniu 09.12.2013r. odpowiedzi na pytania dot. realizacji ww. przedmiotu zamówienia, a także doprecyzowanie sposobu realizacji zamówienia i
- podjętą w związku z powyższym decyzję o przedłużeniu terminu składania ofert do 08.01.2014r. do godz. 10:00, ze względu na konieczność udzielenia Wykonawcom niezbędnego dodatkowego czasu na prawidłowe przygotowanie oferty,
Zamawiający wprowadza zmiany do treści SIWZ, zgodnie z poniższymi postanowieniami, które są wiążące dla Wykonawców:
1) w treść SIWZ wprowadza się z dniem 09.12.2013 następujące zmiany:
a) na stronie tytułowej dopisuje się do zawartości SIWZ: „parametry techniczne urządzeń klimatyzacyjnych – zał. nr 11 (formularz wymagany do wypełnienia i złożenia wraz z ofertą i formularzem przedmiaru robót)”
b) pierwszy akapit w pkt 3.2 SIWZ otrzymuje brzmienie (zmiana została podkreślona): „Prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia, (…). Dopuszcza się możliwość realizacji przedmiotu zamówienia również w sobotę od godz. 7.30 do godz. 14.00, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby zamawiającemu, jeżeli w tym dniu nie będą odbywały się uroczystości lub śluby.
Zamawiający dopuszcza (…)”
c) treść uwagi zamieszczona w pkt. 3.6 SIWZ zostaje rozszerzona o następujące postanowienia: „Uwagi: (…)
Na potrzeby jednolitego porównania i oceny ofert, w celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane spełniają wymogi określone przez Zamawiającego, każdy wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty dokumenty wskazane w pkt. 8.3.1 lit. h) SIWZ”.
d) pkt 4 SIWZ otrzymuje brzmienie:
„Termin wykonania zamówienia:
a) Wymagany termin realizacji zamówienia: do 23.05.2014 r. Przekazanie terenu budowy WYKONAWCY nastąpi nie później niż 7 dni od daty podpisania umowy na realizację przedmiotu zamówienia.
b) Zgodnie z postanowieniami określonymi w § 6 istotnych postanowień umowy – zał. 2 do SIWZ, WYKONAWCA jest zobowiązany do pisemnego zgłoszenia ZAMAWIAJĄCEMU gotowości do odbioru końcowego wykonanych robót w terminie nie później niż 3 dni przed 23.05.2014 r., z zastrzeżeniem §10 ust 1 lit. c) istotnych postanowień umowy.
c) Termin realizacji zamówienia wskazany w pkt a) uwzględnia 3–dniowy okres na przeprowadzenie procedury związanej z ostatecznym odbiorem robót budowlanych”.
e) pkt 8 SIWZ otrzymuje brzmienie: „Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a także oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego”.
f) do pkt. 8.1 SIWZ dopisuje się lit. g): „przez oferowane roboty budowlane potwierdzą spełnianie wymagań określonych przez zamawiającego”.
g) pkt. 8.2 SIWZ otrzymuje brzmienie: „Opis sposobu dokonywania oceny warunków i wymagań, o których mowa w pkt. 8.1 SIWZ:”
h) do pkt. 8.2 dopisuje się lit. e): „w celu potwierdzenia spełniania przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, wykonawca jest zobowiązany do złożenia dokumentów określonych w pkt. 8.3.1 lit. h) SIWZ”.
i) pkt. 8.3 SIWZ otrzymuje brzmienie: „Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego”.
j) pkt. 8.3.1 SIWZ otrzymuje brzmienie: „W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków i wymagań określonych w pkt 8.1 SIWZ, należy przedłożyć:”
k) do pkt. 8.3.1 dopisuje się lit. h):
„w celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane spełniają wymogi określone przez Zamawiającego, do oferty należy załączyć:
1) opis oferowanych parametrów – w tym celu należy złożyć wypełniony zał. nr 11 do SIWZ (arkusz kalkulacyjny EXCEL), w którym należy wykazać w 13 tabelach parametry techniczne oferowanych urządzeń klimatyzacyjnych, w stosunku do parametrów założonych w dokumentacji projektowej i stwior;
W tabelach zostały wskazane dopuszczalne odchylenia od parametrów wymaganych przez zamawiającego.
Każdy Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z ofertą powyższego zał. nr 11, który tylko jako całość zostanie oceniony, tj. wykonawca musi wypełnić 13 tabel i złożyć je wraz z ofertą (wszystkie pozycje w tabelach muszą być wypełnione);
oraz
2) inne opisy oferowanych produktów (urządzeń klimatyzacyjnych) będące w posiadaniu wykonawcy, np. karty katalogowe, które będą zawierały co najmniej nazwę producenta oraz parametry techniczne i użytkowe, na podstawie których zamawiający oceni zgodność danych określonych przez wykonawcę w zał. nr 11 do SIWZ”.
l) pkt. 8.3.3 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów (wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spółki cywilne) dokumenty określone w pkt 8.3.1 lit. a) – d) składają wykonawcy z osobna, pozostałe dokumenty określone w pkt. 8.3.1 lit. e) – h) będą oceniane łącznie”.
ł) pkt. 8.14 otrzymuje brzmienie:
„Wypełnione załączniki nr 1, 1.A, 3, 5 i 11 do SIWZ należy złożyć w oryginale”.
m) pkt. 13 lit. k) otrzymuje brzmienie:
„wykonawca winien zamieścić ofertę w dwóch kopertach - wewnętrznej i zewnętrznej, które:
- będą zaadresowane na zamawiającego, oraz będą posiadać oznaczenia: „Oferta na Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Urzędu Gminy Suszec”.
- Nie otwierać przed 08.01.2014 r. godz. 10.30.
- poza oznaczeniami podanymi powyżej, koperta wewnętrzna będzie posiadać nazwę i adres wykonawcy (lub wykonawców występujących wspólnie).
(…)
n) pkt. 14 SIWZ otrzymuje brzmienie:
„Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:
a) Miejsce składania ofert: siedziba zamawiającego – sekretariat (I piętro),
Termin składania ofert upływa: 08.01.2014r. o godz. 10.00,
b) Miejsce otwarcia ofert: siedziba zamawiającego, sala posiedzeń (I piętro),
Termin otwarcia ofert: 08.01.2014r. godz. 10.30”.
o) pkt. 2 w formularzu oferty - zał. nr 1 do SIWZ otrzymuje brzmienie:
„W/w przedmiot zamówienia wykonamy w terminie: do 23.05.2014r. od daty przekazania terenu budowy. Przekazanie terenu budowy WYKONAWCY nastąpi nie później niż 7 dni od daty podpisania umowy na realizację przedmiotu zamówienia.
p) ust. 3 i 4 §2 zał. nr 2 - istotnych postanowień umowy otrzymuje brzmienie:
„3. Termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy nastąpi w terminie: do 23.05.2014r. od daty przekazania terenu budowy.
4. WYKONAWCA zgłasza pisemnie ZAMAWIAJĄCEMU gotowość do odbioru końcowego wykonanych robót w terminie nie później niż 3 dni przed 23.05.2014r, z zastrzeżeniem §10 ust 1 lit. c) istotnych postanowień umowy”.
r) ust. 4 w §3 zał. nr 2 - istotnych postanowień umowy otrzymuje brzmienie:
„4. Prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w szczególności dotyczące kucia i przewiertów w ścianach, wykonawca jest zobowiązany do wykonania po godzinach pracy urzędu, tj. w poniedziałki po godz. 17.00, a od wtorku do piątku po godz. 15.30. Prace te mogą być prowadzone do godz. 21.00. Dopuszcza się możliwość realizacji przedmiotu zamówienia również w sobotę od godz. 7.30 do godz. 14.00, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby zamawiającemu, jeżeli w tym dniu nie będą odbywały się uroczystości lub śluby.
Zamawiający dopuszcza (…)”
2) w zał. nr 9 do SIWZ (PROJEKT WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI (PLANY, RYSUNKI, ZAKRES I LOKALIZACJA ROBÓT, UZGODNIENIA) zamawiający wprowadza następujące zmiany:
a. opis techniczny_klimatyzacja_pdf otrzymuje brzmienie:
UG/Opis_techniczny_Suszec_-_09_12_2013r_.pdf
b. dokument nr 3: PIETRO.PDF OTRZYMUJE BRZMIENIE:
UG/Suszec_pietro_-_rzuty_-_klima__rev_1.pdf
3) formularz przedmiaru robót – zał. 1.A otrzymuje brzmienie:
Formularz_bip_klimatyzacja_obowiazujacy_od_09_12_2013r_.xls
4) parametry techniczne urządzeń klimatyzacyjnych – zał. nr 11 do SIWZ (formularz wymagany do wypełnienia i złożenia wraz z ofertą i formularzem przedmiaru robót) otrzymuje brzmienie:
UG/Urzadzenia_-_tabele_-_zal__nr_11_do_SIWZ.xls
5) TREŚĆ SIWZ w brzmieniu po zmianach z dnia 09.12.2013 r. (zmiany są oznaczone kolorem czerwonym):
Uwaga:
Pozostała treść SIWZ i jej załączników pozostaje bez zmian.
W/w zmiany prowadzą do zmiany II zmiany treści ogłoszenia nr 252967-2013 z dnia 26.11.2013r.
Wójt Gminy
Marian Pawlas