MENU

ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z DNIA 12.03.2012

Suszec, dnia 12.03.2012 r.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

ZPU.271.1.10.2012

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

 

dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Realizacja II etapu inwestycji pn.: „Przebudowa ulicy Czarkowskiej w Radostowicach wraz z odwodnieniem”, tj.  odcinka o długości około 200,0 mb od cieku Dokawa do 0+430

 

W związku z pismem wykonawcy o udzielenie odpowiedzi na poniżej przedstawione pytanie wiązane z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 3) oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień, które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania:

 

PYTANIE 1:

Po dokonaniu oględzin miejsca robót oraz dokonaniu pomiarów szerokości jezdni i pasa drogowego w kilkunastu przekrojach szerokość jezdni waha się w granicach 3,2-4,0m (średnia szerokość jezdni 3,40m z wyjątkiem obszaru skrzyżowania z ul. Dworcową gdzie szerokość jezdni wynosi 5,0m). Szerokość jezdni podana w projekcie 4,5-5,0m. Średnia szerokość pasa drogowego wynosi 6,0m (pomiar dokonywany od granicy do granicy posesji, w przypadku braku ogrodzenia do końca pobocza).

Stosując się do opracowanej czasowej organizacji ruchu możliwe jest tylko wytyczenie zarówno z jednej jak i z drugiej strony jezdni bez użycia jakichkolwiek maszyn budowlanych pasa roboczego szerokości 0,5m. Przy zastosowaniu koparki oraz samochodu samowyładowczego (wykorzystanie tych maszyn przewidziano w przedmiarze robót) przejazd pojazdów będzie bardzo ograniczony a w niektórych przekrojach niemożliwy. Dodatkowo podział robót na etapy naszym zdaniem nie uwzględnia wykonania nowych warstw nawierzchni asfaltowych. Średnio wydzielony odcinek robót ma długość 30,0mb (ze względów technologicznych długość rozścielacza oraz samochodu samowyładowczego nie jest możliwe stosowanie odcinków długości 30m).

Z uwagi na powyższe prosimy o dokonanie zmiany projektu czasowej organizacji ruchu uwzględniającego faktyczny stan rzeczy oraz technologię wykonania robót. Naszym zdaniem w celu wykonania robót jedynym rozwiązaniem jest całkowite zamknięcie drogi na okres prowadzenia robót, a co za tym idzie uzgodnienie projektu czasowej zmiany organizacji ruchu z Policją oraz Zarządcą Drogi.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

Załącznik nr 10 do SIWZ z dnia 28.02.2012 r. stanowi projekt czasowej (na czas prowadzenia robót) i docelowej organizacji ruchu. Opracowany projekt organizacji ruchu według zamierzenia projektanta  zapewnia dojazd do posesji sąsiadujących z przebudowywanym odcinkiem drogi przez cały okres trwania robót. Jest to według założeń projekt obowiązujący WYKONAWCĘ w czasie realizacji zadania, jednak ZAMAWIAJĄCY dopuszcza jego zmianę przez WYKONAWCĘ we własnym zakresie co w opisie pozycji 87 d.2.8 formularza przedmiaru robót zostało precyzyjnie określone, cyt.:

„Poz. 87 d.2.8 – Kalkulacja własna - Wykonanie oznakowania tymczasowego dla 6 etapów robót, w tym wypożyczenie oznakowania i przestawienie oznakowania dla każdego etapu robót - UWAGA: Wykonawca zapozna się z załączonym projektem organizacji ruchu na czas robót i uwzględni w przypadku niemożliwości zastosowania się do niej koszty opracowania i zatwierdzenia własnej czasowej organizacji ruchu oraz jej wprowadzenia i utrzymania przez okres budowy”.

 

Wójt Gminy

 

          Marian Pawlas