MENU

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Suszec

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami

Podstawa prawna

1.  Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.).

2.  Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r., poz.106, nr 1002 ze zm.).

3.  Rozporządzenie  Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz.U. nr 98, poz.116, 753).

4.  Uchwała nr XXXIII/38/282/2013 Rady Gminy Suszec z dnia 23 maja 2013 r. w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,  a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

Ogólny opis

1.      Na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami wymagane jest uzyskanie zezwolenia.

2.      Zezwolenia, o którym mowa udziela, w drodze decyzji, wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług.

3.      Zezwolenie wydaje się na czas określony, nie dłuższy niż 10 lat.

4.      Kto prowadzi działalność działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami  bez  wymaganego zezwolenia - podlega karze aresztu lub karze grzywny.

 Wymagane dokumenty

1.      Wypełniony formularz wniosku.

2.      Dowód uiszczenia opłaty.

3.      Udokumentowanie gotowości odbioru bezdomnych zwierząt przez podmiot prowadzący  schronisko dla bezdomnych zwierząt. (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez upoważniona osobę)

4.      Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.

5.      Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Opłaty

1.      Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia – 616,00 PLN.

2.      Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN.  Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.

3.      Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Suszec:
Bank Spółdzielczy Żory/Oddział Suszec.
Nr rachunku: 15 8456 1019 2001 0000 0446 0002 
Termin wniesienia opłaty - najpóźniej w dniu składania wniosku. 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminy Suszec – pok. nr 20 /I piętro/

 

Termin i sposób załatwienia sprawy

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydawane jest w terminie 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku. W sprawach szczególne skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

 

Jednostka odpowiedzialna

Referat Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Suszec – pok. nr 3, /parter/, tel. 32 449 30 67, 32 449 30 66

 

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku Białej 
w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Wójta Gminy Suszec. Odwołanie można złożyć bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy lub przesłać pocztą tradycyjną. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej.

 

Pobierz wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie dziełalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Suszec.doc