Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
Podstawa prawna
Ogólny opis
1. Na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami wymagane jest uzyskanie zezwolenia.
2. Zezwolenia, o którym mowa udziela, w drodze decyzji, wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług.
3. Zezwolenie wydaje się na czas określony, nie dłuższy niż 10 lat.
4. Kto prowadzi działalność działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami bez wymaganego zezwolenia - podlega karze aresztu lub karze grzywny.
Wymagane dokumenty
1. Wypełniony formularz wniosku.
2. Dowód uiszczenia opłaty.
3. Udokumentowanie gotowości odbioru bezdomnych zwierząt przez podmiot prowadzący schronisko dla bezdomnych zwierząt. (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez upoważniona osobę)
4. Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
5. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Opłaty
1. Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia – 616,00 PLN.
2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
3. Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Suszec:
Bank Spółdzielczy Żory/Oddział Suszec.
Nr rachunku: 15 8456 1019 2001 0000 0446 0002
Termin wniesienia opłaty - najpóźniej w dniu składania wniosku.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy Suszec – pok. nr 20 /I piętro/
Termin i sposób załatwienia sprawy
Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydawane jest w terminie 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku. W sprawach szczególne skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Jednostka odpowiedzialna
Referat Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Suszec – pok. nr 3, /parter/, tel. 32 449 30 67, 32 449 30 66
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku Białej
w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Wójta Gminy Suszec. Odwołanie można złożyć bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy lub przesłać pocztą tradycyjną. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej.