Suszec, dnia 20.07.2017 r.
ZMIANA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa instalacji fotowoltaicznej na potrzeby zasilania budynku Urzędu Gminy Suszec”.
Na podst. art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający w uzasadnionych przypadkach może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej.
Ze względu na:
- na konieczność poprawy treści ogłoszenia o wskazanie, że zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej, tj. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, a w związku z tym wprowadzenie dodatkowych postanowień m.in. do treści istotnych postanowień umowy – zał. nr 7 do SIWZ,
Zamawiający wprowadza zmiany do treści SIWZ, w tym zmiany dotyczące przedłużenia terminu składania ofert do 25.07.2017r. godz. 10:00, zgodnie z poniższymi postanowieniami, które są wiążące dla Wykonawców:
1) pkt 3.1 SIWZ otrzymuje brzmienie:
3.1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST:
„Budowa instalacji fotowoltaicznej na potrzeby zasilania budynku Urzędu Gminy Suszec”, zwana dalej zamówieniem.
Na realizację w/w zamówienia Zamawiający zawarł umowę o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
2) pkt 12.11 SIWZ otrzymuje brzmienie:
12.11 Wykonawca winien zamieścić ofertę w dwóch kopertach - wewnętrznej i zewnętrznej, które:
- będą zaadresowane na zamawiającego oraz będą posiadać oznaczenia: „Oferta na budowę instalacji fotowoltaicznej na potrzeby zasilania budynku Urzędu Gminy Suszec”.
- Nie otwierać przed 25.07.2017 r. godz. 10.30!
- poza oznaczeniami podanymi powyżej, koperta wewnętrzna będzie posiadać nazwę i adres wykonawcy (lub wykonawców występujących wspólnie).
(…)”
3) pkt 13 SIWZ otrzymuje brzmienie:
13.1 Miejsce składania ofert: siedziba zamawiającego – sekretariat (I piętro),
Termin składania ofert upływa: 25.07.2017 r. o godz. 10.00,
13.2 Miejsce otwarcia ofert: siedziba zamawiającego, sala posiedzeń (I piętro),
Termin otwarcia ofert: 25.07.2017 r. godz. 10.30.
4) treść ust. 1 w §10 zał. nr 7 do SIWZ - stanowiącego istotne postanowienia umowy otrzymuje brzmienie:
1. WYKONAWCA zapłaci ZAMAWIAJĄCEMU kary umowne w niżej określonych wysokościach, w następujących przypadkach:
a) za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy, w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1,
b) za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przez ZAMAWIAJĄCEGO przy odbiorze lub w ramach rękojmi i gwarancji za wady w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1, za każdy dzień opóźnienia licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego przez ZAMAWIAJĄCEGO do usunięcia wad,
c) za niezgłoszenie przedmiotu umowy do odbioru końcowego w terminie określonym w §6 ust. 1, w wysokości 1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1,
d) za nieposiadanie umowy ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom trzecim w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (obejmującej prace związane z przedmiotem zamówienia) w zakresie o którym mowa w §3 ust. 2h) umowy, w wysokości 0,1 % wynagrodzenia brutto określonego w §8 ust. 1, za każdy dzień braku takiej umowy ubezpieczenia,
e) za odstąpienie od umowy przez którąkolwiek ze stron z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność WYKONAWCA - w wysokości 20 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1,
f) za nieprzedłożenie do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany, w wysokości 1% wynagrodzenia brutto określonego w §8 ust. 1,
g) za każdy dzień opóźnienia w przedłożeniu do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany, w wysokości 0,1 % wynagrodzenia brutto określonego w §8 ust. 1,
h) za nieprzedłożenie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany, w wysokości 1 % wynagrodzenia brutto określonego w §8 ust. 1,
i) za niedokonanie zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty w wysokości 2 % wynagrodzenia brutto określonego w §8 ust. 1,
j) za brak zapłaty lub nieterminowej zapłaty należnego wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszym podwykonawcom, w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto określonego w §8 ust. 1,
k) w przypadku nie przedstawienia zamawiającemu w wyznaczonym terminie informacji o których mowa w §3 ust. 9.3) lit. a) i b) umowy, wykonawca będzie płacił każdorazowo zamawiającemu karę w wysokości 2.000,00 zł;
l) w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w §3 ust. 9.3) lit. a) i b) umowy, w związku z §3 ust. 9.1) i 9.2) umowy, zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane w umowie w § 10 lit. n), w tym jak za nienależyte wykonanie zamówienia;
ł) w przypadku nie wywiązania się wykonawcy z obowiązku zatrudniania osób wykonujących czynności opisanych przez Zamawiającego na umowę o pracę, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej zamawiającemu, w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w §8 ust. 1;
m) z tytułu utraty przez ZAMAWIAJĄCEGO dofinansowania przedmiotu zamówienia ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, w wysokości 100 % utraconej kwoty dofinansowania, jeżeli utrata tych środków wynika z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
n) z tytułu innych, niż wymienione w ppkt. a) – m) przypadkach nienależytego wykonania zamówienia, w wysokości 20% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1.
Uwaga:
Pozostała treść SIWZ i jej załączników pozostaje bez zmian.
W/w zmiany prowadzą do zmiany treści ogłoszenia nr 547405-N-2017 z dnia 07.07.2017 na ww. postępowanie.
Wójt Gminy
Marian Pawlas