MENU

ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z DNIA 16.01.2012 R.

Suszec, dnia 16.01.2012r.

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

ZPU.271.1.27.2011

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

dotyczy:           postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zmiana sposobu użytkowania mieszkań w budynku ośrodka zdrowia przy ul. Wyzwolenia w Suszcu na pomieszczenia biurowe”

 

W związku z pismami wykonawców o udzielenie odpowiedzi na poniżej przedstawione pytania, związane z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień, które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania:

 

PYTANIE 1:

W przedmiarze znajduje się jedna umywalka porcelanowa z syfonem a w dokumentacji rysunkowej znajdują się cztery. Prosimy o określenie prawidłowej ilości.

ODPOWIEDŹ:

Należy zainstalować 3 umywalki, w tym jedna w ubikacji dla niepełnosprawnych. Czwarta umywalka określona w dokumentacji znajduje się poza zakresem dotyczącym realizacji przedmiotowego zamówienia. W przedmiarze sanitarnym poprawiono liczbę sztuk umywalek w poz.11 – patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

Zakres wyłączony z dokumentacji dotyczy pomieszczeń oznaczonych w załączonym poniżej do niniejszej odpowiedzi rzucie piętra, jako pomieszczenia o numerach 1.03 – 1.06.:

 

rzut_pietra_-_etapy_inwestycji.pdf (290.78 Kb)

 

W/w załącznik stanowić będą integralną część SIWZ, zgodnie ze zmianą do SIWZ, zamieszczoną w zakładce do w/w ogłoszenia w dniu 16.01.2012 r.

 

PYTANIE 2:

Zamawiający planuje wykonanie toalety dla niepełnosprawnych natomiast w przedmiarze nie jest uwzględnione wyposażenie tj. uchwyty dla niepełnosprawnych.

ODPOWIEDŹ:

Należy przyjąć 4 uchwyty dla niepełnosprawnych (np. http://www.sapczech.itl.pl/produkty.html) –

2 uchwyty uchylne przy muszli ustępowej oraz dwa uchwyty uchylne przy umywalce.

W załączonym przedmiarze w części budowlanej w uzupełnieniu dodano poz. 57 i 58 - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

 

PYTANIE 3:

W przedmiarze Zamawiający uwzględnił trzy baterie. Natomiast w dokumentacji rysunkowej znajdują się cztery. Prosimy o określenie prawidłowej ilości.

ODPOWIEDŹ:

Należy zainstalować 3 baterie umywalkowe i dodatkowo jedną do zlewu z długą wylewką. Łączna ilość baterii do zamontowania to 4 sztuki.

W załączonym przedmiarze sanitarnym poprawiono liczbę sztuk baterii - poz.15 i 16 - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

 

PYTANIE 4:

Brak w przedmiarze ustępów ze spłuczką w ilości 2 szt. Czy należy wycenić ten element w swojej ofercie?

ODPOWIEDŹ:

Należy zainstalować 1 ustęp zwykły ze spłuczką i 1 ustęp ze spłuczką dla niepełnosprawnych.

W załączonym przedmiarze w części budowlanej w uzupełnieniu dodano poz. 55 i 56 - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

 

PYTANIE 5:

Czy należy w swojej ofercie wycenić wyposażenie toalet tj. dozowniki mydła, papieru itp?

ODPOWIEDŹ:

W załączonym przedmiarze w części budowlanej w uzupełnieniu dodano poz. 59, 60 i 61, w których należy wycenić dozowniki mydła i uchwyty na papier toaletowy i uchwyty na ręczniki papierowe - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

 

PYTANIE 6:

W zestawieniu stolarki znajduje się okno o symbolu O5 o wymiarach 1, 4x1, 45m. Brak tego okna w przedmiarze. Czy należy wycenić te okno?

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar posiada właściwy obmiar dla ilości stolarki okiennej.  

Okno O5 znajduje się poza zakresem przedmiotu zamówienia.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 7:

Zamawiający w przedmiarze wycenia drzwi o symbolu D1 w ilości 5 szt. natomiast w dokumentacji projektowej i zestawieniu stolarki jest tych drzwi 8 szt. Prosimy o określenie prawidłowej ilości.

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar posiada właściwy obmiar dla ilości stolarki drzwiowej.

Drzwi D1 dodatkowe 3 sztuki znajdują się poza zakresem przedmiotu zamówienia.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 8:

Zamawiający w przedmiarze wycenia drzwi o symbolu D2 i D3 w ilości 1 szt. natomiast w dokumentacji projektowej i zestawieniu stolarki jest tych drzwi 2 szt. Prosimy o określenie prawidłowej ilości.

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar posiada właściwy obmiar dla ilości stolarki drzwiowej.

Drzwi D2 i D3 dodatkowo po 1 sztuce znajdują się poza zakresem przedmiotu zamówienia.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 9:

W dokumentacji projektowej rys. A2 rzut piętra w pomieszczeniu 1.06 znajduje się okno o symbolu 04, K brak takiego okna w zestawieniu stolarki i przedmiarze.

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar posiada właściwy obmiar dla ilości stolarki okiennej.

Całe pomieszczenie 1.06 znajduje się poza zakresem przedmiotu zamówienia.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 10:

Czy istniejące okna PCV podlegają wymianie? Jeśli tak prosimy o uzupełnienie o te okna przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:

Okna PCV nie podlegają wymianie - zamawiana nowa stolarka okienna musi być dostosowana do istniejącej stolarki PCV w zakresie kolorystyki oraz wyprofilowania.

 

PYTANIE 11:

Czy należy wycenić wymianę nowych kratek wentylacyjnych? Jeżeli tak prosimy o podanie odpowiednich katalogów nakładów rzeczowych i odpowiednich ilości.

ODPOWIEDŹ:

TAK - należy doliczyć kratki wentylacyjne - ilość 6 sztuk.

W załączonym przedmiarze w części budowlanej w uzupełnieniu dodano poz. 62 - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

 

PYTANIE 12:

Czy remont klatki schodowej wchodzi w zakres tego zadania? Jeżeli tak prosimy o podanie odpowiednich katalogów nakładów rzeczowych i odpowiednich ilości.

ODPOWIEDŹ:

Remont klatki schodowej wchodzi w zakres zadania i obejmuje: przygotowanie ścian, nałożenie gładzi gipsowej, gruntowanie i malowanie oraz wykonanie tynku żywicznego do lamperii. Przedmiotowy zakres robót został uwzględniony w dziale 5 przedmiaru robót w części budowlanej, pn. „Roboty tynkarskie, malarskie i wykończeniowe” i jest prawidłowo określony.

 

PYTANIE 13:

W zestawieniu powierzchni jest xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />219,79 m2 natomiast planowane w przedmiarze jest wykonanie nowych okładzin podłogowych ok. 189,1 m2. Prosimy o określenie prawidłowej ilości.

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar posiada właściwy obmiar dla powierzchni okładzin.

Pozostała powierzchnia okładzin podłogowych znajduje się poza zakresem przedmiotu zamówienia.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 14:

W dokumentacji projektowej planowane jest 100% ( rys A2 rzut piętra) wykonania posadzek z płytek ceramicznych natomiast w przedmiarze znajdują się panele. Prosimy o potwierdzenie ilości i czy mają być zastosowane panele podłogowe a także parametrów tych podłóg.

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar posiada właściwe obmiary  dla powierzchni płytek i paneli podłogowych.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

W pomieszczeniach biurowych (1.08 - 1.13) wykonane zostaną panele podłogowe, natomiast w pomieszczeniach (1.02 – 1.07 oraz 1.14 -1.17 ) należy wykonać posadzki z płytek ceramicznych.

Wymagana minimalna klasa ścieralności paneli podłogowych:  AC4.

 

PYTANIE 15:

W dokumentacji powykonawczej znajduje się instalacja hydrantowa. Czy należy ją uwzględnić w swojej ofercie? Jeżeli tak prosimy o podanie odpowiednich katalogów nakładów rzeczowych i odpowiednich ilości.

ODPOWIEDŹ:

Instalacja hydrantowa jest istniejąca. Dla obiektu nie wymaga się zapewnienia hydrantu.

 

PYTANIE 16:

W przedmiarze (pozycja 14.D.2) Ułożenie nadproży prefabrykowanych typu L. Zamawiający planuje montaż w ilości 15, 6 m Naszym zdaniem powinno być:

a) D1 8szt x 1,20m = 9, 6 m

b) D1a 2szt x 1,20m=2, 4 m

c) D2 2szt x 1,20m=2, 4 m

d) D3 2szt x 1,1m = 2, 2 m

e) D4 1szt x 1,2m=1, 2 m

f) D5 1szt x 1,1 m=1, 1 m

g) D6 1szt x 1,30m= 1, 30m

h) D6a 1szt x 1,30m= 1, 30m

W sumie ok. 21, 5 mb

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar posiada właściwe obmiary dla nadproży typu L – 13 sztuk x 1,2m.

Pozostała ilość nadproży znajduje się poza zakresem przedmiotu zamówienia.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 17:

oz. Nr 22 przedmiaru robót – proszę o podanie klasy ścieralności dla paneli podłogowych.

ODPOWIEDŹ:

Należy zastosować panele podłogowe o klasie ścieralności min. AC4.

 

PYTANIE 18:

Oznaczenie zestawienia stolarki: D1, D2,D3,D4,D5,D6 – jaki rodzaj ościeżnic należy przyjąć do wyceny metalowe czy drewnopodobne?

ODPOWIEDŹ:

Do wyceny należy przyjąć ościeżnice drewnopodobne, regulowane i kolorystycznie dopasowane do stolarki drzwiowej .

 

PYTANIE 19:

Wg projektu należy przeprowadzić płukanie instalacji wodociągowych i c.o. natomiast w przedmiarach nie ma pozycji określającej tą czynność. Czy należy uwzględnić nakłady na prace związane z płukaniem instalacji? Prosimy o wyjaśnienie niejasności i uzupełnienie przedmiarów.

ODPOWIEDŹ:

TAK, należy wycenić nakłady na prace związane z płukaniem instalacji w dodanych, nowych pozycjach nr 26 i 30 w przedmiarze sanitarnym - płukanie instalacji – łącznie 35 mb. - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

 

PYTANIE 20:

Wg projektu należy wykonać przesunięcie dwóch węzłów wodomierzowych natomiast w przedmiarach brakuje pozycji określających demontaż i ponowny montaż wodomierzy. Prosimy                  o wyjaśnienie niejasności i uzupełnienie przedmiarów.

ODPOWIEDŹ:

Przedmiar prawidłowy. Przesunięcie wodomierzy zostało ujęte w przedmiarze dla pomieszczeń biurowych – przedmiar sanitarny - (poz. 23).

 

PYTANIE 21:

Wg projektu na rurociągi ma być założona izolacja. W przedmiarach brakuje pozycji określających montaż izolacji rurociągów instalacji. Prosimy o wyjaśnienie niejasności i uzupełnienie przedmiarów.

ODPOWIEDŹ:

TAK, należy wycenić montaż izolacji rurociągów instalacji, w dodanej, nowej pozycji nr 27 w przedmiarze sanitarnym - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

 

PYTANIE 22:

Wg projektu na klatce ma być zabudowany nowy grzejnik, którego brakuje w przedmiarach. Prosimy o wyjaśnienie niejasności i uzupełnienie przedmiarów.

ODPOWIEDŹ:

Etap adaptacji mieszkań na pomieszczenia biurowe nie obejmuje montażu nowego grzejnika. 

 

PYTANIE 23:

W projekcie podano, że na grzejnikach mają być zabudowane głowice termostatyczne, zawory termostatyczne i odpowietrzniki na pionach instalacji. W przedmiarach brakuje pozycji określającej te elementy. Prosimy o wyjaśnienie niejasności i uzupełnienie przedmiarów.

ODPOWIEDŹ:

Należy wycenić montaż dwóch automatycznych zaworów odpowietrzających, w dodanej, nowej pozycji nr 31 w przedmiarze sanitarnym - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

Zakres przedmiotu zamówienia nie będzie obejmował montażu głowic termostatycznych i zaworów termostatycznych.

 

PYTANIE 24:

W projekcie występuje 5 elektrycznych podgrzewaczy wody, natomiast w przedmiarach jest ich tylko 4. Jaki prawidłowy przedmiar należy przyjąć?

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar – część sanitarna (poz. 19) posiada właściwy obmiar.

1 podgrzewacz wody znajduje się poza zakresem przedmiotu zamówienia.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 25:

W projekcie występuje 7 wentylatorów ściennychWM1 i 1 wentylator WM2, natomiast w przedmiarach jest ich odpowiednio 5 i 1. Prosimy podać jakie przyjąć prawidłowe obmiary obu wentylatorów.

ODPOWIEDŹ:

Dla etapu adaptacji na pomieszczenia biurowe przedmiar – część sanitarna (poz. 33 i 34) posiada właściwe obmiary.

2 wentylatory ścienne znajdują się poza zakresem przedmiotu zamówienia.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 26:

W projekcie występuje 6 kratek nawiewnych w skrzydłach drzwiowych natomiast w przedmiarach jest ich tylko 3. Prosimy podać jaką wartość należy przyjąć w obliczeniach.

ODPOWIEDŹ:

W przedmiarze sanitarnym w poz. 35 należy wycenić 4 kratki nawiewne - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 27:

Jest niezgodność ilości drzwi w przedmiarze i zestawieniu stolarki.

ODPOWIEDŹ:

W przedmiarze ujęto właściwą ilość stolarki dla etapu inwestycji dla pomieszczeń biurowych.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1.

 

PYTANIE 28:

J.w. lecz okien.

ODPOWIEDŹ:

W przedmiarze ujęto właściwą ilość stolarki dla etapu inwestycji dla pomieszczeń biurowych.

Patrz rzut piętra – odpowiedź do pytania nr 1

 

PYTANIE 29:

Jaki kolor stolarki w „zestawieniu..” teak, buk, a w opisie machoń.

ODPOWIEDŹ:

W ramach inwestycji należy stosować stolarkę drzwiową wewnętrzne w kolorze BUK dla wszystkich drzwi. Dla drzwi zewnętrznych D7 stosować należy kolorze MAHOŃ, który jest najbardziej zbliżony do istniejącej stolarki drzwiowej przeznaczonej do wymiany. Dla drzwi zewnętrznych oraz wewnętrznych na klatce schodowej skrzydło drzwi wyposażyć w samozamykacz.

 

PYTANIE 30:

Czy kraty stalowe też będą wykonywane, bo ich nie ma w przedmiarze robót?

ODPOWIEDŹ:

Tak. Kraty stalowe należy wycenić w dodanej, nowej pozycji w przedmiarze ogólnobudowlanym, w uzupełnieniu (poz. 63) patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

 

PYTANIE 31:

Prosimy o uzupełnienie przedmiarów elektrycznych wraz z numerami KNR.

ODPOWIEDŹ:

Przedmiar elektryczny został uzupełniony o numery Katalogów Nakładów Rzeczowych - patrz zmiana SIWZ z dnia 16.01.2012r.

           

UWAGA:

W związku z powyżej udzielonymi odpowiedziami na pytania wykonawców, Zamawiający dokonuje zmiany treści ogłoszenia nr 442758-2011 z dnia 29.12.2011 r. oraz zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które zamieszcza na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce dot. ogłoszenia na w/w zamówienie.

Formularz przedmiaru robót z dnia 29.12.2011 r. zamieszczony wraz z ogłoszeniem na w/w zamówienie jest nieaktualny!!!

 

                                                                                                         Wójt Gminy

                                                                                                      Marian Pawlas