MENU

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

 Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

 

Podstawa prawna

1.      {C}{C}Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.).

{C}{C}2.      {C}{C}Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity
Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.)

 

Ogólny opis

{C}{C}1.      {C}{C}Na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymagane jest uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej.

{C}{C}2.      {C}{C}Rejestr ten prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

{C}{C}3.      {C}{C}Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

{C}{C}4.      {C}{C}Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do

posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego
i sanitarnego, a także zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.

{C}{C}5.      {C}{C}Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:

{C}{C}§  {C}{C}przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach;

{C}{C}§  {C}{C}przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych.

{C}{C}6.      {C}{C}Wpis do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonywane są na pisemny wniosek przedsiębiorcy.

{C}{C}7.      {C}{C}Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy
w dniu wejścia w życie ustawy (01.01.2012 r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność
w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia 2012 r. - art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897). 

 

Wymagane dokumenty

{C}{C}1.      {C}{C}Wypełniony formularz wniosku.

{C}{C}2.      {C}{C}Dowód uiszczenia opłaty.

{C}{C}3.      {C}{C}Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

{C}{C}4.      {C}{C}Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

 

Opłaty

1.      {C}{C}Opłata skarbowa za wniesienie wniosku o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej - 50 PLN (z wyjątkiem: przedsiębiorców, którzy w dniu wejścia w życie ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej)

2.      {C}{C}Opłata skarbowa za dokonanie zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności – 25 PLN.

3.      {C}{C}Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN.  Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.

4.      {C}{C}Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Suszec:
Bank Spółdzielczy Żory/Oddział Suszec.
Nr rachunku: 15 8456 1019 2001 0000 0446 0002

Termin wniesienia opłaty - najpóźniej w dniu składania wniosku. 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminy Suszec – pok. nr 20 /I piętro/

 

Termin i sposób załatwienia sprawy

Wpis przedsiębiorcy do rejestru działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zaświadczenie o wpisie dokonywane jest w terminie 7 dni od złożenia kompletnego wniosku. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

 

Jednostka odpowiedzialna

Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Suszec – pok. nr 6 /parter/, tel. 32 449 30 71

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku Białej
w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Wójta Gminy Suszec. Odwołanie można złożyć bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy lub przesłać pocztą tradycyjną. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania
w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej.

 

Pobierz wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej.doc