MENU

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Suszec

KARTA USŁUG NR OPG/1

BIURO OBSŁUGI PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH 

 

ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH NA TERENIE GMINY SUSZEC PRZEZNACZONYCH DO SPOŻYCIA W MIEJSCU I POZA MIEJSCEM SPRZEDAŻY

 

    Podstawa prawna: ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. Dz. U.  z 2012 r., Nr 1356 ze zm.).

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych na terenie Gminy Suszec.

 2.Załączniki:

- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,

- pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,

- decyzję właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu.

 

OPŁATY:

1. Opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wnoszone są na rachunek gminy  przed wydaniem zezwolenia i za cały rok wynoszą:

- 525,00 zł na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5% alkoholu oraz piwa,

- 525,00 zł na sprzedaż napojów alkoholowych 4,5% - 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),

- 2100,00 zł na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 18% alkoholu.

W/w opłata dotyczy przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą w tym zakresie.

Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia, do dnia 31 stycznia, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w roku poprzednim.

2. Opłatę za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:

- 37  500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa – wnosi 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,

- 37 500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – wnosi 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,

- 77 000,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu wynosi 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.

Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła w/w wartości, wnoszą opłatę określoną w punkcie 2.

3. Opłata jest wnoszona na rachunek gminy nr konta 15 8456 1019 2001 0000 0446 0002,
w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja, 30 września danego roku kalendarzowego.

Wartość sprzedaży – kwota należna sprzedawcy za sprzedane napoje alkoholowe,
z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

Niedokonanie opłaty w wyznaczonych terminach powoduje wygaśnięcie zezwolenia.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Biuro Obsługi Podmiotów Gospodarczych - Suszec, ul. Lipowa 1 pok. nr 4

 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Biuro Obsługi Podmiotów Gospodarczych - Suszec, ul. Lipowa 1 pok. nr 4

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie od decyzji Wójta Gminy Suszec wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego* w Bielsku-Białej za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Podmiotów Gospodarczych). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

*Opłata skarbowa: za odwołanie  - 5,00 zł

                           

UWAGI:

1. Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży wydawane są na okres nie krótszy niż 2 lata, zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży wydawane są na okres nie krótszy niż 4 lata.

2. Zezwolenia wydawane są po uzyskaniu pozytywnej opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży
z uchwałami Rady Gminy Suszec.

3. Odbiór zezwolenia odbywa się za okazaniem dowodu osobistego przez wnioskodawcę lub pełnomocnika po okazaniu dowodu uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia.

4. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Podmiotów Gospodarczych.

5. Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych jest:

- posiadanie zezwolenia,

- wniesienie opłaty,

- zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,

- posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży,

- prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi określone przez Radę Gminy,

- przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.

 


 

URZĄD GMINY SUSZEC

43-267 Suszec, ul. Lipowa 1, woj. śląskie

tel. (032) 449-30-50, fax (032) 449-30-51

www.suszec.pl