MENU

ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z DNIA 08.02.2012 R.

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIAxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

z dnia 08.02.2012 r.

 

 

dotyczy:     postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przebudowa układu komunikacyjnego w ciągu dróg powiatowych i gminnych – ul. Św. Jana, Baranowicka, Pawła Godźka i Mokra w Suszcu

 

W związku z pismem wykonawcy o udzielenie odpowiedzi na poniżej przedstawione pytania związane z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień, które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania:

 

Dotyczy przedmiaru robót – Załącznik 1c „Przebudowa ul. Pawła Godźka w Suszcu wraz z budową odwodnienia”.

 

PYTANIE 1:

Pytanie dotyczy pozycji nr 46. Warstwa górna podbudowy z kruszywa łamanego o gr. 8cm. Według projektu druga warstwa podbudowy powinna mieć grubość 10cm. Proszę
o wyjaśnienie rozbieżności.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

ZAMAWIAJĄCY dokonał zmiany formularza przedmiaru robót – Zał. xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />1.C w zakresie zwiększenia grubości podbudowy pod jezdnią. Należy uwzględnić 10cm podbudowy. Dodano pozycję 47 d.6 zmienionego formularza przedmiaru robót – Zał. 1.C zwiększającą grubość podbudowy o dalsze 2cm.

 

 

PYTANIE 2:

Pytanie dotyczy podbudowy pod zjazdami (dział 7). Według projektu podbudowa pod zjazdami powinna mieć grubość 20cm (dwie warstwy po 10cm) natomiast w przedmiarze pierwsza warstwa ma gr. 20cm, a druga 10cm. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

ZAMAWIAJĄCY dokonał zmiany formularza przedmiaru robót – Zał. 1.C w zakresie zmniejszenia grubości dolnej warstwy podbudowy pod zjazdami. Należy uwzględnić 10cm grubości dolnej warstwy podbudowy pod zjazdami. Zmieniono krotność pozycji 55 d.7 zmienionego formularza przedmiaru robót – Zał. 1.C na wartość ujemną wynoszącą -5.

 

 

PYTANIE 3:

Proszę o wskazanie pozycji w których ujęto nawierzchnię jezdni na kolektorze – nawierzchnia nr 3 według projektu.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

Nawierzchnia jezdni na kolektorze jest uwzględniona w formularzu przedmiaru robót między innymi w pozycji 16 d.3, 17 d.3, 18 d.3, w pozycjach podsypki i obsypki kolektora oraz w konstrukcji nawierzchni jak dla całości.

 

 

 

 

Dotyczy przedmiaru robót – Załącznik 1b „Remont nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 4154S tj. ul. Baranowicka w Suszcu na odcinku od DW935 do końca istniejącego chodnika”.

 

PYTANIE 4:

Pytanie dotyczy pozycji nr 25 i 26, podbudowa gr. 20cm. Projekt przewiduje warstwę gr. 10cm. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

Należy wykonać podbudowę z kruszywa łamanego zgodnie z pozycjami nr 25 d.3 i 26 d.3 formularza przedmiaru robót tj. o łącznej grubości 20cm. W dokumentacji projektowej błędnie podano grubość podbudowy 10cm.

 

 

Dotyczy – Załącznik nr 2 Istotne postanowienia umowy

 

PYTANIE 5:

Dotyczy Istotnych Postanowień Umowy par. 3 pkt. 2 k) „przerwania robót na żądanie ZAMAWIAJĄCEGO oraz zabezpieczenia terenu zgodnie z przepisami prawa”. Prosimy o podanie w jakich przypadkach Zamawiający może przerwać roboty?

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

ZAMAWIAJĄCY może przerwać roboty w przypadku stwierdzenia naruszenia wymogów Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w tym m.in. realizacji robót w warunkach atmosferycznych, w których te roboty zgodnie ze specyfikacją techniczną nie mogą być realizowane oraz w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt. 20.2 SIWZ.

 

 

PYTANIE 6:

Dotyczy Istotnych Postanowień Umowy par. 7 pkt. 3 „Zamawiający może przeprowadzić w trakcie realizacji zadania badania laboratoryjne…” Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku pozytywnych wyników badań, ich koszty poniesie Zamawiający.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

ZAMAWIAJĄCY potwierdza, że w przypadku pozytywnych wyników przeprowadzonych badań laboratoryjnych, ich koszty poniesie ZAMAWIAJĄCY.

 

 

PYTANIE 7:

W związku z pojawiającymi się rozbieżnościami w dokumentacjach projektowych proszę o jednoznaczne potwierdzenie czy Inwestor dopuści do zastosowania na budowie następujące materiały:

a. Rury PP fi 300mm SN8

b. Rury PP fi 400mm SN8

c. Studnie kanalizacyjne wykonane z betonu C35/45 łączone na uszczelki o parametrach betonu: W-8, F-150, nasiąkliwość<5%.

Jeżeli Inwestor nie wyraża zgody na zastosowanie powyższych materiałów proszę o jednoznaczne określenie parametrów technicznych materiałów do budowy kanalizacji deszczowych.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

Dla ujednolicenia zastosowanych materiałów ZAMAWIAJĄCY dopuszcza stosowanie rur kanalizacyjnych wykonanych z PCV, PP lub PE spełniających wymogi SN-8 oraz studni kanalizacyjnych wykonanych z betonu klasy min. C35/45 łączonych na uszczelki o parametrach betonu: W-8, F-150, nasiąkliwość<5%.