Suszec, dnia 20.10.2008 r.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA
MODYFIKACJA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT
dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa boiska sportowego w Radostowicach – I etap: wykonanie płyty boiska i drenażu, zgodnie z dokumentacją projektową zamienną”.
I. Pytania i odpowiedzi na pytania:
W dniu 14.10.2008r., do Zamawiającego wpłynęło pismo z prośbą o udzielenie odpowiedzi na poniżej przedstawione pytania, związane z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania.
W związku z powyższym, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień:
PYTANIE 1:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie płyty boiska i drenażu zgodnie z dokumentacją projektową zamienną, zatem zapis o sporządzeniu dokumentacji projektowej zamiennej w „Opisie technicznym” należy traktować jako nieaktualny?
ODPOWIEDŹ:
Tak, zapis zamieszczony w Opisie Technicznym jest błędny, właściwą nazwą przedmiotu zamówienia jest: Budowa boiska sportowego w Radostowicach. Opis Techniczny stanowiący część dokumentacji technicznej zamiennej, opisuje roboty związane wykonaniem płyty boiska i drenażu i te będą realizowane w I etapie, a także roboty związane z zakupem i montażem piłkouchwytów i budową ogrodzenia, które będą realizowane na podstawie odrębnego postępowania.
PYTANIE 2:
Dotyczy: Przedmiaru robót poz. 2 i 3: Proszę o informację, dlaczego korytowanie do gł. 20cm ma być przeprowadzone tylko na powierzchni xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />
ODPOWIEDŹ:
Nowa płyta boiska usytuowana jest poprzecznie do istniejącego, gdzie tylko w części ściągamy
PYTANIE 3:
Dotyczy Przedmiaru Robót poz. 4 i 5: Skąd pochodzi ilość
ODPOWIEDŹ:
Materiał (ziemia) jest zgromadzona w hałdach na miejscu, z niej należy wykonać nasyp pod część nowej płyty boiska.
PYTANIE 4:
Dotyczy Przedmiaru Robót poz. 6, 7 i 8: Czego dotyczą te pozycje, czy są to powierzchnie nasypu?
ODPOWIEDŹ:
Poz. 6 i 7 dotyczy plantowania terenu w miejscach nasypu i skarpach, poz. 8 dotyczy wykonania trawników na nasypach i skarpach, o których mowa w poz. 6 i 7.
PYTANIE 5:
Dotyczy Przedmiaru Robót poz. 9 i 10: Do rozścielenia warstwy wegetacyjnej ma być użyty humus zdjęty we wcześniejszych robotach (poz. 2 i 3 –
ODPOWIEDŹ:
Jak w odpowiedzi do pytania 3, ewentualnie braki należy zdjąć z terenu wokół boiska (teren UG Suszec).
PYTANIE 6:
Czy Zamawiający przewiduje zakup i montaż bramek przez Zamawiającego? Jeżeli tak to proszę dodać tę pozycję do przedmiaru z podaniem ich parametrów.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie przewiduje zakupu i montażu bramek, zatem formularz przedmiaru robót pozostaje bez zmian.
PYTANIE 7:
Czy Zamawiający przewiduje pielęgnację nawierzchni trawiastej wykonanej siewem. Jeżeli tak to przez jaki okres czasu.
ODPOWIEDŹ:
Pielęgnacja nawierzchni trawiastej będzie prowadzona przez Wykonawcę do I koszenia. Koszenia dokona Zamawiający. Odbiór nawierzchni trawiastej w stanie: do I koszenia zostanie dokonany zgodnie z postanowieniami pgf.6 pkt 2 i pgf.7 pkt 4 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2 do SIWZ.
Koszty pielęgnacji nawierzchni trawiastej do I koszenia należy wliczyć w poz. nr 13 formularza przedmiaru robót: „Deszczowanie terenu po wysiewie nawozów”, bez dokonywania zmiany opisu tej pozycji.
II. Modyfikacja treści istotnych postanowień umowy:
W związku z odpowiedzią udzieloną do pytania 7, jak również ze względu na inne okoliczności niezwiązane z treścią udzielonych wyżej odpowiedzi, Zamawiający, na podstawie art. 38.ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, wprowadza zmianę do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), zgodnie z poniższymi postanowieniami:
a) PKT 15.4 w SIWZ otrzymuje brzmienie:
Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające wprost z zał. nr 7, 8 i 9 do niniejszej SIWZ. Cena ofertowa powinna obejmować wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej jakości, w wymaganym terminie, włączając w to koszty bezpośrednie: robocizny, materiału wraz z dostawą na teren budowy, sprzętu (jego montażu i demontażu), koszty ogólne budowy, w tym: cła, podatki, koszty zatrudnienia personelu kierowniczego, technicznego i administracyjnego budowy, jak również następujące koszty: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, transportu, składowania materiałów, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, obsługi geodezyjnej, wykonania dokumentacji powykonawczej, koszty pielęgnacji nawierzchni trawiastej do I koszenia oraz inne koszty wynikające z umowy, której istotne postanowienia umowne stanowi zał. nr 2 do niniejszej SIWZ. Cena winna być ustalona jako suma wszystkich wycenionych pozycji formularza przedmiaru robót, w tym również kosztów, wynikających z wyjaśnień udzielonych wykonawcom na zapytania. Cena winna również uwzględniać ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk.
b) §8 pkt. 2 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2 do SIWZ, otrzymuje:
Wynagrodzenie, określone w pkt 1, wynika wprost z zakresu robót ujętych w zał. nr 7, 8 i 9 do SIWZ. W/w wynagrodzenie obejmuje wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej jakości, w wymaganym terminie, włączając w to koszty bezpośrednie, w szczególności: robocizny, materiału wraz z dostawą na teren budowy, sprzętu (jego montażu i demontażu), koszty ogólne budowy, w tym: cła, podatki, koszty zatrudnienia personelu kierowniczego, technicznego i administracyjnego budowy, jak również następujące koszty: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, transportu, składowania materiałów, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, obsługi geodezyjnej, wykonania dokumentacji powykonawczej, koszty pielęgnacji nawierzchni trawiastej do I koszenia oraz inne koszty wynikające z umowy, a także uwzględnia ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk.
c) Pkt 4 SIWZ otrzymuje brzmienie:
„(…) 4. Termin wykonania zamówienia:
do dnia 10.05.2009 r. od daty przekazania terenu budowy WYKONAWCY. WYKONAWCA jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z poniższym harmonogramem:
Zakres robót do realizacji |
Zakończenie | |
1 |
Poz. nr 1,2,3,4,5,6,7 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7 |
30.11.2008 r. |
2 |
Poz. 14,15,16,17,18,19,20 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7 |
30.11.2008 r. |
3 |
Poz. nr 8,9,10,11,12,13 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7 |
10.05.2009 r. |
Przekazanie terenu budowy WYKONAWCY nastąpi nie później niż 15 dni od daty podpisania umowy na realizację przedmiotu zamówienia.
Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany terminów realizacji zakresu zadań określonych w poz. 1, 2 i 3 harmonogramu, z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne, które uniemożliwią wykonanie zamówienia w wymaganych terminach. (…)”
d) Formularz oferty – zał. nr 1 do SIWZ:
otrzymuje nowe brzmienie, zgodnie z którym wykonawca jest zobowiązany złożyć ofertę!:
Zał. nr 1
(pieczątka firmowa wykonawcy)
O F E R T A
Gmina Suszec
ul. Lipowa 1
43-267 SUSZEC
Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na: „Budowa boiska sportowego w Radostowicach – I etap: wykonanie płyty boiska i drenażu, zgodnie z dokumentacją projektową zamienną”, opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych i w siedzibie Zamawiającego w miejscu publicznie dostępnym oraz na jego stronie internetowej:
1. Oferujemy wykonanie w/w przedmiotu zamówienia za cenę:
netto: ………………………..zł
słownie:.................................................................................................................................
podatek VAT w wysokości:……… %,tj.: ………………….zł
słownie:.................................................................................................................................
brutto: ...................................zł
słownie:.................................................................................................................................
zgodnie z kosztorysem ofertowym (formularzem przedmiaru robót).
2. W/w zamówienie wykonamy w terminie do dnia 10.05.2009r. od daty przekazania terenu budowy WYKONAWCY.
WYKONAWCA jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z poniższym harmonogramem:
Zakres robót do realizacji |
Zakończenie | |
1 |
Poz. nr 1,2,3,4,5,6,7 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7 |
30.11.2008 r. |
2 |
Poz. 14,15,16,17,18,19,20 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7 |
30.11.2008 r. |
3 |
Poz. nr 8,9,10,11,12,13 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7 |
10.05.2009 r. |
Przekazanie terenu budowy WYKONAWCY nastąpi nie później niż 15 dni od daty podpisania umowy na realizację przedmiotu zamówienia.
Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany terminów realizacji zakresu zadań określonych w poz. 1, 2 i 3 harmonogramu, z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne, które uniemożliwią wykonanie zamówienia w wymaganych terminach.
3. Na wykonany przedmiot zamówienia udzielamy 36 – miesięcznej gwarancji.
4. Warunki płatności – zgodnie z istotnymi dla stron postanowieniami umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiącymi zał. nr 2 do SIWZ.
5. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej zastrzeżeń oraz zdobyliśmy konieczne informacje, potrzebne do właściwego wykonania zamówienia.
6. Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7. Oświadczamy, że zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia istotne dla stron postanowienia umowy (zał. nr 2), które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, zostały przez nas zaakceptowane i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy na oznaczonych w niej warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
8. Oświadczamy, że spełniamy określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu. Dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, stanowią załączniki do niniejszej oferty.
9. Uwagi do oferty:……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………….
10. Załącznikami do niniejszej oferty są;
(1).................................................................................
(2).................................................................................
(3).................................................................................
(4).................................................................................
(5).................................................................................
itp.
PODPISANO
….…...................................................................
(upełnomocniony przedstawiciel)
pieczątka firmowa ............................................................................
(nazwa firmy)
REGON:…..........................................................
.............................................................................
(adres)
dnia......................................................................
§2 pkt. 4 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2 do SIWZ, otrzymuje:
(…) Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany terminów realizacji zakresu zadań określonych w pkt 3 poz. A, B, i C harmonogramu, z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne, które uniemożliwią wykonanie zamówienia w wymaganych terminach. (…)
§2 pkt. 5 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2 do SIWZ, otrzymuje:
(…) „Termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy i protokolarnego bezusterkowego odbioru końcowego robót nastąpi do dnia: 10.05.2009 r., z zastrzeżeniem postanowień pkt.
§8 pkt. 10 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2 do SIWZ, otrzymuje:
(…) „Ustala się częściowe fakturowanie, zgodnie z postanowieniami pkt 11 i 12 niniejszego paragrafu.”(…)
Pozostała treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia pozostaje bez zmian.
Powyższe zmiany są dla wykonawców wiążące.
III. Zmiana terminu składania ofert.
W związku z w/w modyfikacją treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, przedłuża termin składania ofert do dnia 27.10.2008 r. do godz. 10.00.
Z uwagi na przedłużenie terminu składania ofert, zmianie ulegają, w sposób wiążący dla Wykonawców niżej wymienione punkty SIWZ:
Pkt 13 h) SIWZ otrzymuje brzmienie:
(…) h) wykonawca winien zamieścić ofertę w dwóch kopertach - wewnętrznej i zewnętrznej, które:
- będą zaadresowane na zamawiającego,
- będą posiadać oznaczenia:
- „Oferta na budowę boiska sportowego w Radostowicach – I etap: wykonanie płyty boiska i drenażu, zgodnie z dokumentacją projektową zamienną”. Nie otwierać przed 27.10.2008r. godz. 10.30!
- poza oznaczeniami podanymi powyżej, koperta wewnętrzna będzie posiadać nazwę i adres wykonawcy (lub wykonawców występujących wspólnie).
Pozostała treść pkt 13 lit. h pozostaje bez zmian. (…)
Pkt 14 SIWZ otrzymuje brzmienie:
(…) 9. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:
a) Miejsce składania ofert: siedziba zamawiającego – sekretariat ( I piętro),
Termin składania ofert upływa: 27.10.2008 r. o godz. 10.00,
b) Miejsce otwarcia ofert: siedziba zamawiającego, sala posiedzeń (I piętro),
Termin otwarcia ofert: 27.10.2008 r. godz. 10.30.
Wójt Gminy
Marian Pawlas