MENU

Pytania i odpowiedzi, modyfikacja SIWZ, zmiana terminu składania ofert

Suszec, dnia 20.10.2008 r.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

MODYFIKACJA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT

 

dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa boiska sportowego w Radostowicach – I etap: wykonanie płyty boiska i drenażu, zgodnie z dokumentacją projektową zamienną”.

 

 

I. Pytania i odpowiedzi na pytania:

 

W dniu 14.10.2008r., do Zamawiającego wpłynęło pismo z prośbą o udzielenie odpowiedzi na poniżej przedstawione pytania, związane z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania.

W związku z powyższym, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień:

 

PYTANIE  1:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie płyty boiska i drenażu zgodnie z dokumentacją projektową zamienną, zatem zapis o sporządzeniu dokumentacji projektowej zamiennej w „Opisie technicznym” należy traktować jako nieaktualny?

ODPOWIEDŹ:

Tak, zapis zamieszczony w Opisie Technicznym jest błędny, właściwą nazwą przedmiotu zamówienia jest: Budowa boiska sportowego w Radostowicach. Opis Techniczny stanowiący część dokumentacji technicznej zamiennej, opisuje roboty związane wykonaniem płyty boiska i drenażu i te będą realizowane w I etapie, a także roboty związane z zakupem i montażem piłkouchwytów i budową ogrodzenia, które będą realizowane na podstawie odrębnego postępowania.

 

PYTANIE  2:

Dotyczy: Przedmiaru robót poz. 2 i 3: Proszę o informację, dlaczego korytowanie do gł. 20cm ma być przeprowadzone tylko na powierzchni xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />2750 m2, a nie na pow. 7400 m2.

ODPOWIEDŹ:

Nowa płyta boiska usytuowana jest poprzecznie do istniejącego, gdzie tylko w części ściągamy 20 cm ziemi.

 

PYTANIE  3:

Dotyczy Przedmiaru Robót poz. 4 i 5: Skąd pochodzi ilość 2085 m3 ziemi do uformowania w nasyp?

ODPOWIEDŹ:

Materiał (ziemia) jest zgromadzona w hałdach na miejscu, z niej należy wykonać nasyp pod część nowej płyty boiska.

 

PYTANIE  4:

Dotyczy Przedmiaru Robót poz. 6, 7 i 8: Czego dotyczą te pozycje, czy są to powierzchnie nasypu?

ODPOWIEDŹ:

Poz. 6 i 7 dotyczy plantowania terenu w miejscach nasypu i skarpach, poz. 8 dotyczy wykonania trawników na nasypach i skarpach, o których mowa w poz. 6 i 7.

 

 

 

 

 

PYTANIE  5:

Dotyczy Przedmiaru Robót poz. 9 i 10: Do rozścielenia warstwy wegetacyjnej ma być użyty humus zdjęty we wcześniejszych robotach (poz. 2 i 3 – 550 m3 humusu zdjętego). Do rozścielenia potrzeba 1 110 m3 humusu. Skąd zatem wziąć brakującą ilość 560 m3?

ODPOWIEDŹ:

Jak w odpowiedzi do pytania 3, ewentualnie braki należy zdjąć z terenu wokół boiska (teren UG Suszec).

 

PYTANIE  6:

Czy Zamawiający przewiduje zakup i montaż bramek przez Zamawiającego? Jeżeli tak to proszę dodać tę pozycję do przedmiaru z podaniem ich parametrów.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający nie przewiduje zakupu i montażu bramek, zatem formularz przedmiaru robót pozostaje bez zmian.

 

PYTANIE  7:

Czy Zamawiający przewiduje pielęgnację nawierzchni trawiastej wykonanej siewem. Jeżeli tak to przez jaki okres czasu.

ODPOWIEDŹ:

Pielęgnacja nawierzchni trawiastej będzie prowadzona przez Wykonawcę do I koszenia. Koszenia dokona Zamawiający. Odbiór nawierzchni trawiastej w stanie: do I koszenia zostanie dokonany zgodnie z postanowieniami pgf.6 pkt 2 i pgf.7 pkt 4 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2 do SIWZ.

Koszty pielęgnacji nawierzchni trawiastej do I koszenia należy wliczyć w poz. nr 13 formularza przedmiaru robót: „Deszczowanie terenu po wysiewie nawozów”, bez dokonywania zmiany opisu tej pozycji.

 

II. Modyfikacja treści istotnych postanowień umowy:

W związku z odpowiedzią udzieloną do pytania 7, jak również ze względu na inne okoliczności niezwiązane z treścią udzielonych wyżej odpowiedzi, Zamawiający, na podstawie art. 38.ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, wprowadza zmianę do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), zgodnie z poniższymi postanowieniami:

 

a)     PKT 15.4 w SIWZ otrzymuje brzmienie:

Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające wprost z zał. nr 7, 8 i 9 do niniejszej SIWZ. Cena ofertowa powinna obejmować wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej jakości, w wymaganym terminie, włączając w to koszty bezpośrednie: robocizny, materiału wraz z dostawą na teren budowy, sprzętu (jego montażu i demontażu), koszty ogólne budowy, w tym: cła, podatki, koszty zatrudnienia personelu kierowniczego, technicznego i administracyjnego budowy, jak również następujące koszty: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, transportu, składowania materiałów, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, obsługi geodezyjnej, wykonania dokumentacji powykonawczej, koszty pielęgnacji nawierzchni trawiastej do I koszenia oraz inne koszty wynikające z umowy, której istotne postanowienia umowne stanowi zał. nr 2 do niniejszej SIWZ. Cena winna być ustalona jako suma wszystkich wycenionych pozycji formularza przedmiaru robót, w tym również kosztów, wynikających z wyjaśnień udzielonych wykonawcom na zapytania. Cena winna również uwzględniać ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk.

 

b)    §8 pkt. 2 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2  do SIWZ, otrzymuje:

Wynagrodzenie, określone w pkt 1, wynika wprost z zakresu robót ujętych w zał. nr 7, 8 i 9 do SIWZ. W/w wynagrodzenie obejmuje wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej jakości, w wymaganym terminie, włączając w to koszty bezpośrednie, w szczególności: robocizny, materiału wraz z dostawą na teren budowy, sprzętu (jego montażu i demontażu), koszty ogólne budowy, w tym: cła, podatki, koszty zatrudnienia personelu kierowniczego, technicznego i administracyjnego budowy, jak również następujące koszty: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, transportu, składowania materiałów, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, obsługi geodezyjnej, wykonania dokumentacji powykonawczej, koszty pielęgnacji nawierzchni trawiastej do I koszenia oraz inne koszty wynikające z umowy, a także uwzględnia ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk.

c)     Pkt 4 SIWZ otrzymuje brzmienie:

„(…) 4. Termin wykonania zamówienia:

do dnia 10.05.2009 r. od daty przekazania terenu budowy WYKONAWCY. WYKONAWCA jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z poniższym harmonogramem:

 

Zakres robót do realizacji

Zakończenie

1

Poz. nr 1,2,3,4,5,6,7 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7

30.11.2008 r.

2

Poz. 14,15,16,17,18,19,20 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7

30.11.2008 r.

3

Poz. nr 8,9,10,11,12,13 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7

10.05.2009 r.

 

Przekazanie   terenu budowy WYKONAWCY nastąpi nie później niż 15 dni od daty podpisania umowy na realizację przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany terminów realizacji zakresu zadań określonych w poz. 1, 2 i 3 harmonogramu, z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne, które uniemożliwią wykonanie zamówienia w wymaganych terminach. (…)”

 

d)    Formularz oferty – zał. nr 1 do SIWZ:

otrzymuje nowe brzmienie, zgodnie z którym wykonawca jest zobowiązany złożyć ofertę!:

 

Zał. nr 1

      (pieczątka firmowa wykonawcy)

 

 

O F E R T A

 

Gmina Suszec

                                                                                              ul. Lipowa 1

                                                                                              43-267 SUSZEC

 

 

Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na: „Budowa boiska sportowego w Radostowicach – I etap: wykonanie płyty boiska i drenażu, zgodnie z dokumentacją projektową zamienną”, opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych i w siedzibie Zamawiającego w miejscu publicznie dostępnym oraz  na jego stronie internetowej:

 

1.      Oferujemy wykonanie w/w  przedmiotu zamówienia za cenę:

 

netto: ………………………..

słownie:.................................................................................................................................

podatek VAT w wysokości:……… %,tj.: ………………….

słownie:.................................................................................................................................

brutto:  ...................................

słownie:.................................................................................................................................

zgodnie z kosztorysem ofertowym (formularzem przedmiaru robót).

2.      W/w zamówienie wykonamy w terminie do dnia 10.05.2009r. od daty przekazania terenu budowy WYKONAWCY.

WYKONAWCA jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z poniższym harmonogramem:

 

Zakres robót do realizacji

Zakończenie

1

Poz. nr 1,2,3,4,5,6,7 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7

30.11.2008 r.

2

Poz. 14,15,16,17,18,19,20 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7

30.11.2008 r.

3

Poz. nr 8,9,10,11,12,13 formularza przedmiaru robót – zał. nr 7

10.05.2009 r.

 

Przekazanie terenu budowy WYKONAWCY nastąpi nie później niż 15 dni od daty podpisania umowy na realizację przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany terminów realizacji zakresu zadań określonych w poz. 1, 2 i 3 harmonogramu, z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne, które uniemożliwią wykonanie zamówienia w wymaganych terminach.

 

3.      Na wykonany przedmiot zamówienia udzielamy  36 – miesięcznej gwarancji.

 

4.      Warunki płatności – zgodnie z istotnymi dla stron postanowieniami umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiącymi zał. nr 2 do SIWZ.

 

5.      Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej zastrzeżeń oraz zdobyliśmy konieczne informacje, potrzebne do właściwego wykonania zamówienia.

 

6.      Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany                 w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

7.      Oświadczamy, że zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia istotne dla stron postanowienia umowy (zał. nr 2), które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, zostały przez nas zaakceptowane i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy na oznaczonych w niej warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

 

8.      Oświadczamy, że spełniamy określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu. Dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, stanowią załączniki do niniejszej oferty.

 

9.      Uwagi do oferty:……………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………….

 

10.  Załącznikami do niniejszej oferty są;

(1).................................................................................

(2).................................................................................

(3).................................................................................

(4).................................................................................

(5).................................................................................

 

itp.            

 

 

     PODPISANO

 

….…...................................................................

                                                                                    (upełnomocniony przedstawiciel)

 

                    pieczątka firmowa                                                                             ............................................................................

                                                                                                                                                       (nazwa firmy)

 

REGON:…..........................................................

 

 

                                                                                                              .............................................................................

                                                                                                       (adres)

                                                                                                                                                                                                                                                                                                         dnia......................................................................

 

 

 

 

 

§2 pkt. 4 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2  do SIWZ, otrzymuje:

            (…) Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany terminów realizacji zakresu zadań określonych w pkt 3 poz. A, B, i C harmonogramu, z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne, które uniemożliwią wykonanie zamówienia w wymaganych terminach. (…)

§2 pkt. 5 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2  do SIWZ, otrzymuje:

(…) „Termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy i protokolarnego bezusterkowego odbioru końcowego robót nastąpi do dnia: 10.05.2009 r.,                              z zastrzeżeniem postanowień pkt. 4.” (…)

§8 pkt. 10 istotnych postanowień umowy, stanowiących zał. nr 2  do SIWZ, otrzymuje:

(…) „Ustala się częściowe fakturowanie, zgodnie z postanowieniami pkt 11 i 12 niniejszego paragrafu.”(…)

 

Pozostała treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia pozostaje bez zmian.

Powyższe zmiany są dla wykonawców wiążące.

 

III. Zmiana terminu składania ofert.

W związku z w/w modyfikacją treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, przedłuża termin składania ofert do dnia 27.10.2008 r. do godz. 10.00.

Z uwagi na przedłużenie terminu składania ofert, zmianie ulegają, w sposób wiążący dla Wykonawców  niżej wymienione punkty SIWZ:

Pkt 13 h) SIWZ otrzymuje brzmienie:

(…) h) wykonawca winien zamieścić ofertę w dwóch kopertach - wewnętrznej i zewnętrznej, które:

-         będą zaadresowane na zamawiającego,

-         będą posiadać oznaczenia:

-         „Oferta na budowę boiska sportowego w Radostowicach – I etap: wykonanie płyty boiska i drenażu, zgodnie z dokumentacją projektową zamienną”. Nie otwierać przed 27.10.2008r. godz. 10.30!

-         poza oznaczeniami podanymi powyżej, koperta wewnętrzna będzie posiadać nazwę i adres wykonawcy (lub wykonawców występujących wspólnie).

 

Pozostała treść pkt 13 lit. h pozostaje bez zmian. (…)

Pkt 14 SIWZ otrzymuje brzmienie:

(…) 9. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:

a)       Miejsce składania ofert: siedziba zamawiającego – sekretariat ( I piętro),

Termin składania ofert upływa: 27.10.2008 r. o godz. 10.00,

b)       Miejsce otwarcia ofert: siedziba zamawiającego, sala posiedzeń (I piętro),

Termin otwarcia ofert: 27.10.2008 r. godz. 10.30.

 

                                                                                                Wójt Gminy                                                                            

                                                                                                Marian Pawlas