MENU

Ewidencja ludności

Sprawy związane z ewidencją ludności prowadzi Biuro Spraw Obywatelskich, można je załatwić w pokoju nr 9

Do podstawowych zadań biura w zakresie ewidencji ludności należy:

  • prowadzenie dokumentacji ewidencji mieszkańców w formie KOM-ów, kartoteki ewidencji okresowej, dowodowej oraz kartoteki pobytu czasowego,

  • wydawanie poświadczeń zamieszkania,

  • udzielanie informacji adresowych,

  • dokonywanie wpisów numerów ewidencyjnych w dokumentach ewidencji i dowodach osobistych,

  • prowadzenie postępowania w sprawach o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego,

  • prowadzenie archiwum kartotekowo-ewidencyjnego,

  • współpraca w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych z ośrodkami informatyki MSWiA oraz Urzędu Wojewódzkiego, Wojewódzkim Urzędem Statycznym, Komendami Policji oraz innymi instytucjami,

  • wystawienie i wydawanie dokumentów tożsamości,

  • prowadzenie stałego rejestru wyborców,

  • sporządzanie spisów wyborców, wykazów przedpoborowych, wykazu mieszkańców dla potrzeb szkoły, Urzędu Skarbowego itp.

  • prowadzenie spraw dot. zbiórek publicznych,

  • prowadzenie zadań wynikających z przepisów o zgromadzeniach,

  • prowadzenie rejestru i przechowywanie testamentów,

  • realizacja zadań określonych w porozumieniu w sprawie prowadzenia niektórych zadań związanych z wydawaniem paszportów.