WYDANIE DECYZJI W SPRAWIE DODATKU
MIESZKANIOWEGO |
Podstawa prawna: art. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. nr 71, poz.734 ze zm.) i Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie dodatków mieszkaniowych z dnia 28 grudnia 2001r. (Dz.U. nr 156, poz. 1817 ze zm.) Ø WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia. 2. Deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego za okres pełnych trzech miesięcy kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia oraz dokumenty potwierdzające wysokość dochodów brutto, w szczególności: § Zaświadczenie z zakładu pracy o wysokości dochodów, § Osoby prowadzące gospodarstwo rolne – zaświadczenie organu gminy potwierdzające dochód z posiadanego przez wnioskodawcę gospodarstwa rolnego, § Osoby bezrobotne – zaświadczenie potwierdzające fakt zarejestrowania w Powiatowym Urzędzie Pracy, uwzględniające wysokość wypłaconych świadczeń z wyszczególnieniem odprowadzonej składki na ubezpieczenie zdrowotne (w okresie 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku), § Osoby uczące się – zaświadczenie o wysokości płatnych praktyk ze szkół zawodowych, zaświadczenie o kontynuacji nauki na studiach wyższych oraz o wysokości pobieranych stypendiów, bądź ich braku wydane przez dziekanat uczelni, § Emeryci/renciści – dowody wypłat emerytury/renty i ostatnia decyzja emerytalna/rentowa bądź zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające wysokość otrzymanych świadczeń, § Osoby niepełnosprawne – orzeczenie o stopniu niepełnosprawności oraz zaświadczenie lekarskie o konieczności zamieszkiwania w oddzielnym pokoju, a w przypadku osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim – orzeczenie o stopniu niepełnosprawności oraz zaświadczenie lekarskie potwierdzające fakt poruszania się na wózku inwalidzkim lub inny dokument potwierdzający ten fakt, § Decyzje o przyznanych zasiłkach rodzinnych, funduszu alimentacyjnym, wyroki o pobieranych alimentach.
Wnioskodawca będący właścicielem domu jednorodzinnego powinien złożyć ponadto oświadczenie o wielkości powierzchni użytkowej, w tym łącznej powierzchni pokoi i kuchni, oraz o wyposażeniu technicznym domu, a także przedstawić rachunki dotyczące wydatków (opłaty za energię cieplną, wodę i odbiór nieczystości stałych i płynnych). Formularz wniosku dostępny jest w Referacie Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Suszec - pok. nr 3. Ø OPŁATY: Wniosek jest zwolniony z opłat Ø MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW: Sekretariat Urzędu Gminy Suszec. Ø TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Do 30 dni Ø JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa - pok. nr 6, tel. (32) 449 30 67 Ø TRYB ODWOŁAWCZY Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej w terminie 14 dni od dnia doręczenia, za pośrednictwem Wójta Gminy Suszec. Ø DODATKOWE INFORMACJE Dodatek mieszkaniowy przysługuje: - osobom posiadającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu, - bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny albo socjalny, - osobom, jeżeli średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie 3 miesięcy poprzedzający datę złożenia wniosku nie przekracza 175% kwoty najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym i 125% tej kwoty w gospodarstwie wieloosobowym, - gdy powierzchnia użytkowa tego lokalu nie przekracza normatywnej powierzchni o więcej niż 30% albo 50% pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60%. Normatywna powierzchnia w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego: 1) 35m² - dla 1 osoby 2) 40m² - dla 2 osób 3) 45m² - dla 3 osób 4) 55m² - dla 4 osób 5) 65m² - dla 5 osób 6) 70m² - dla 6 osób, a w razie zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym większej liczby osób dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię tego lokalu o 5m². Normatywną powierzchnię powiększa się o 15m², jeżeli w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju. URZĄD GMINY SUSZEC 43-267 Suszec, ul. Lipowa 1, woj. śląskie tel. (032) 449-30-50, fax (032) 449-30-51 www.suszec.pl |