MENU

ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z DNIA 20.01.2010 R.

 

Suszec, dnia 20.01.2010 r.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

ZPU/341/pn/01/10

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

 

 

dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przebudowa ul. Św. Jana i ul. Szkolnej w Suszcu wraz z odwodnieniem, zgodnie z dokumentacją projektową”.

 

 

W związku z pismami wykonawców o udzielenie odpowiedzi na poniżej przedstawione pytania, związane z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień, które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania:

 

 

PYTANIE 1:

Punkt 11. „Wymagania dotyczące wadium”, pp. 11.2 „Wadium musi być wniesione […] do dnia 29.01.2010r. do godz. 10.00”.[…].

Natomiast w punkcie 14. „Miejsce i termin składania i otwarcia ofert”,

a) Termin składania ofert upływa: 28.01.2010r. godz. 10.00,

b) Termin otwarcia ofert: 28.01.2010r. godz. 10.30.

Proszę o określenie który termin jest właściwy dla ww. postępowania.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 1:

Termin wniesienia wadium upływa dnia 28.01.2010 r. o godz. 10.00. Stosowna zmiana została już naniesiona w treści SIWZ. Termin składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

 

PYTANIE 2:

Czy destrukt z frezowania jest własnością Wykonawcy? Jeśli nie, proszę o podanie gdzie i na jaką odległość trzeba go przewieźć oraz kto ponosi koszt utylizacji.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 2:

Zamawiający chce składować destrukt z frezowania i gruz w miejscu odległym ok. 4,5 km od placu budowy, w miejscu zaznaczonym na poniższej mapce:

miejsce_skladowania_destruktu_i_gruzu.pdf (2.69 Mb)

Związku z powyższym, w formularzu przedmiaru robót załącznik nr 1.B do SIWZ – Roboty drogowe, Zamawiający wprowadził krotność 7 w pozycji nr 5 oraz dodał nową pozycję określającą wywóz materiału z rozbiórki podbudowy z kruszywa na odległość 4,5 km od placu budowy.

 

PYTANIE 3:

Czy gruz z rozbiórek tj. kostka brukowa i kruszywo jest własnością Wykonawcy? Jeśli tak proszę o dodanie pozycji dotyczącej wywozu na odpowiednią odległość.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 3:

Zamawiający chce składować kostkę z rozbiórki na placu w odległości ok. 1,6 km od placu budowy, w miejscu zaznaczonym na poniższej mapce:

                        miejsce_skladowania_kostki_brukowej.pdf (2.36 Mb)

Związku z powyższym, w formularzu przedmiaru robót załącznik nr 1.B do SIWZ – Roboty drogowe, Zamawiający dodał nową pozycję określającą wywóz kostki z rozbiórki na odległość 1,6 km od placu budowy.

 

 

PYTANIE 4:

Czy Zamawiający przewiduje możliwość użycia kruszywa z rozbiórki podbudowy oraz kostki brukowej z rozbiórki – po odpowiednim przekruszeniu – do zasypania ciągów kanalizacji, zamiast kruszywa z załącznika 1.B poz. 57 oraz z załącznika 1.A poz. 17?

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 4:

Zamawiający nie przewiduje takiej możliwości.

 

PYTANIE 5:

Proszę o podanie kształtów kostki brukowej do chodników i wjazdów.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 5:

Kształt kostki brukowej: Behaton

 

PYTANIE 6:

Czy ogrodzenie z siatki, poz. 51. ma zostać wykonane jako nowe, czy jako ogrodzenie z wcześniej rozebranych elementów, poz. 8? Jeśli ogrodzenie ma być nowe, proszę o dodanie rysunku schematycznego lub podanie typu ogrodzenia.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 6:

Należy przyjąć nowe elementy ogrodzenia wykonane z paneli ogrodzeniowych (średnica prętów w panelu – 5mm)

 

PYTANIE 7:

Odwodnienie. Jaka grubość podsypki piaskowej jest prawidłowa: 10 cm jak w przedmiarze czy 20 cm jak na rysunku „Wylot W1 – przekroje”.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 7:

Należy przyjąć grubość podsypki piaskowej 20 cm, tak jak na rysunku „Wylot W1 – Przekroje”. Rysunek ten został zmieniony i jest do pobrania w zakładce „Zmiana treści SIWZ z dnia 20.01.2010 r.”

 

PYTANIE 8:

Odwodnienie. Prosimy o określenie średnicy oraz materiału rury przewiertowej pod torami.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 8:

Rura przewiertowi to rura stalowa o średnicy fi 813 mm.

 

PYTANIE 9:

Odwodnienie. Prosimy o podanie prawidłowych długości rur PVC:

fi 500 mm – wg przedmiaru: 398,75m, wg profilu: 419,75m

fi 400mm – wg przedmiaru: 150,80m, wg profilu: 156,80m

fi 315mm – wg przedmiaru: 190,40m, wg profilu: 201,85m

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 9:

Prawidłowe długości rur:

fi 315 mm  - wg. przedmiaru 190,40m

fi 400 mm  - wg. przedmiaru 150,80 m

fi 500 mm  = 278,9 m

fi 600 mm  = 124,65 m

 

Uzasadnienie: długości rur należy przyjąć tak jak w przedmiarze, ponieważ zostały tam uwzględnione długości z profilu i odjęte zostały te długości, które przechodzą przez studnie rewizyjne.

Przyjęto długości rur fi 500mm i 600mm zgodnie z uzupełnioną dokumentacją rysunkową, tj.: „Plan zagospodarowania terenu rys. nr 2”;

„Profil podłużny kanalizacji D1-D24 – rys. nr 18”;

„Wylot W1”;

„Wylot W1 - Przekroje”

Uzupełniona dokumentacja rysunkowa jest dostępna w zakładce „Zmiana treści SIWZ z dnia 20.01.2010 r.”

W związku ze zmianą, w formularzu przedmiaru robót załącznik nr 1.A do SIWZ – Odwodnienie, Zamawiający dodał nową pozycję uwzględniającą rury PVC fi 600mm

Pozostałe pozycje obliczone są poprawnie.

 

PYTANIE 10:

Odwodnienie. Czy studnie betonowe fi 1200 mm wycenić bez pierścieni odciążających?

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 10:

Studnie betonowe fi 1200 mm należy wycenić z pierścieniami odciążającymi.

 

PYTANIE 11:

Oferta ma być przygotowana na formularzu przedmiaru robót dostarczonym przez zamawiającego dlatego proszę o wyjaśnienie formuły pozycji 8,9,11,12 formularza 1A dot. odwodnienia ponieważ ilość wg przedmiaru nie zgadza się z zapisem w formule oraz proszę o podanie brakującej formuły poz. 40 z formularza 1B roboty drogowe.

 

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE 11:

Poprawiono formuły w pozycjach 8,9,11 i 12 w formularzu przedmiaru robót nr 1.A Odwodnienie oraz dopisano brakującą formułę w poz. 40 formularzu przedmiaru robót nr 1.B Roboty drogowe

 

 

 

UWAGA!!!!

W związku z udzielonymi odpowiedziami na przesłane przez wykonawców pytania, a tym samym koniecznością wprowadzenia zmian w formularzach przedmiaru robót – załączniki nr 1.A i 1.B do SIWZ, które będą obowiązujące w postępowaniu i podczas badania i oceny ofert, Zamawiający dokonuje w dniu 20.01.2010 r. zmiany treści SIWZ. Zmiana treści SIWZ z dnia 20.01.2010 r. zostanie zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego w zakładce „Zmiana treści SIWZ z dnia 20.01.2010 r.” do ogłoszenia na ww. zamówienie. Zmiana treści SIWZ zawiera m. in. wymagane do złożenia poprawione załączniki nr 1.A i 1.B do SIWZ oraz uzupełnioną dokumentację rysunkową (załącznik nr 6 do SIWZ).