Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Suszcu
ADRES – 43-267 Suszec, ul. Szkolna 132 ,
tel (fax) 21-24-219
e-mail: spsuszec@op.pl
STATUS PRAWNY – placówka oświatowa utworzona na podstawie ustawy o systemie oświaty - jednostka organizacyjna Gminy Suszec, utworzona na podstawie AKTU ZAŁOŻYCIELSKIEGO zgodnie z art. 58 ustawy o systemie oświaty (DZ.U. Nr 67 z 1996r., poz.329 ze zm.)
FORMA PRAWNA – jednostka budżetowa gminy, nie posiada osobowości prawnej, zaliczana do sektora finansów publicznych.
ORGANIZACJA – organizację szkoły określa STATUT SZKOŁY zgodnie z art. 60 ustawy o systemie oświaty
MAJĄTEK SZKOŁY - majątek szkoły stanowi własność Gminy Suszec
ORGANY SZKOŁY:
Dyrektor – mgr Aneta Hanak – dyrektor szkoły od 2007 r. wyłoniona w drodze konkursu
Rada Pedagogiczna
Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
- zatwierdzenie planów pracy szkoły,
- zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole,
- ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły,
- przygotowanie projektu statutu szkoły
Ponadto Rada Pedagogiczna opiniuje:
- organizację pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
- projekt planu finansowego szkoły,
- wnioski dyrektora o przyznanie odznaczeń, nagród i wyróżnień,
- propozycje dyrektora w sprawie przydziału nauczycielom stałych zajęć i prac w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Rada Rodziców
Skład: Łata Ewa – przewodnicząca
Janiec Janina – skarbnik
Godziek Wiesława – sekretarz
Do kompetencji stanowiących Rady Rodziców należy:
- reprezentowanie ogółu rodziców uczniów uczęszczających do szkoły,
- współpraca z wychowawcami klas i dyrekcją szkoły w zakresie rozwiązywania spraw wewnętrznych w szkole,
- współpraca z wychowawcami klas i dyrekcją szkoły w zakresie organizacji imprez ogólnoszkolnych,
- możliwość występowania do Rady Pedagogicznej i dyrektora szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,
- możliwość gromadzenia funduszy z dobrowolnych składek rodziców i innych źródeł w celu wspierania statutowej działalności szkoły,
- zasady wydawania w/w funduszy określane są uchwałami zarządu i zebrania ogólnego rady rodziców.
Samorząd Uczniowski
Reprezentantem uczniów na terenie szkoły jest samorząd uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
Regulamin określający zasady wybierania i działania organów samorządu uczniowskiego uchwalany jest przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.
Samorząd uczniowski działa w oparciu o przyjęty regulamin, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.
Do podstawowych kompetencji samorządu uczniowskiego należy:
- reprezentowanie ogółu uczniów szkoły,
- współpraca z radą rodziców i dyrekcją szkoły w zakresie organizowania imprez ogólnoszkolnych, dla poszczególnych grup wiekowych,
- współpraca a wychowawcami klas w zakresie organizowania imprez wewnątrz klasowych,
- przedstawianie radzie rodziców, radzie pedagogicznej, dyrektorowi szkoły wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły, a przede wszystkim realizacji zadań dotyczących podstawowych praw uczniów,
- opiniowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania,
- opiniowanie szkolnego programu wychowawczego,
- opiniowanie pracy nauczyciela na wniosek dyrektora szkoły,
- prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
- prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
- prawo do organizacji życia szkolnego umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
- prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej, zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrekcją.
REJESTRY, EWIDENCJE, PROTOKOLARZE, ARCHIWA
Rejestry:
- wyjść pracowników,
- wyjazdów samochodowych,
- lista obecności pracowników obsługi,
- wypadków,
- delegacji,
- nauczycieli wg stopnia awansu zawodowego,
- zamówień publicznych,
- wydanych legitymacji szkolnych,
- wydanych zaświadczeń,
- kart rowerowych,
- świadectw szkolnych,
- skarg i zażaleń,
- zarządzeń wewnętrznych,
- zastępstw za nauczycieli nieobecnych,
- opinii i orzeczeń PPP
- dzieci objętych zajęciami rewalidacyjnymi,
- uczniów korzystających z obiadów darmowych,
- dzieci wymagających z pomocy materialnej,
- dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- programów szkolnych,
- ubytków w księgozbiorze,
- faktur wpływających do biblioteki,
- pism wpływających i wychodzących
Ewidencje:
- księga ewidencji dzieci,
- księga uczniów,
- księga inwentarzowa,
- przebiegu pojazdu,
- broszur i podręczników,
- wykonanych remontów i przeglądów,
- kontroli sanitarno-higienicznej,
- wizytacji
Protokolarze:
- Rady Pedagogicznej,
- Rady Rodziców,
- Samorządu Uczniowskiego,
- komisji do spraw funduszu zdrowotnego
- komisji do spraw doskonalenia zawodowego nauczycieli
Archiwa:
- dzienniki lekcyjne,
- dzienniki zajęć pozalekcyjnych,
- arkusze ocen,
- pozostała dokumentacja szkoły.
Rejestry druków ścisłego zarachowania:
- księga druków ścisłego zarachowania (świadectwa szkolne, legitymacje nauczycielskie, legitymacje szkolne,)
SPOSOBY PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SPRAW
Szkoła jako placówka oświatowa wykonuje zadania i prowadzi sprawy na podstawie ustawy o systemie oświaty oraz innych przepisów szczegółowych w tym zakresie.
Skargi i wnioski wnosi się do Dyrektora szkoły i są załatwiane niezwłocznie zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.