MENU

III ZMIANA OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU Z DNIA 24.09.2020 R.

Ogłoszenie nr 540184799-N-2020 z dnia 24-09-2020 r.
Suszec:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 577680-N-2020
Data: 25/08/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Suszec, Krajowy numer identyfikacyjny 27625834500000, ul. ul. Lipowa  1, 43-267  Suszec, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 3 244 993 050, e-mail zam_publ.@suszec.pl, faks 324 493 051.
Adres strony internetowej (url): www.suszec.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.3)
W ogłoszeniu jest: III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa Określenie warunków: ZGODNIE Z PKT. 5.1.2)c SIWZ: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1. POSIADA WIEDZĘ I DOŚWIADCZENIE: Zamawiający uzna warunek za spełniony w sytuacji, gdy wykonawca wykaże wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: - wymagane minimum: min. dwie roboty budowlane dotyczące budowy, przebudowy lub rozbudowy budynku wraz z instalacjami elektrycznymi i sanitarnymi; każda o wartości min. 4.000.000 zł, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych podać wartość i zakres robót odpowiadających zakresowi warunku - w zał. nr 4 w kol. 2, aby zamawiający mógł dokonać oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu. Uwaga: 1. Treść tego warunku w istocie wyraża wymaganie, by wykonawca co najmniej dwukrotnie wykonał w/w roboty. Dla Zamawiającego miarą wiedzy i doświadczenia w ramach niniejszego warunku zdolności technicznej lub zawodowej jest bowiem niezakłócone – co najmniej dwukrotne – powtórzenie przedsięwzięć o których mowa w postawionym w/w warunku). 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia nie mogą sumować [łączyć] potencjału w zakresie robót budowlanych gdyż wypaczałoby to cel, który powinien zostać osiągnięty poprzez tak postawiony warunek. Ewentualne sumowanie tego samego rodzaju robót budowlanych [przedsięwzięć] o których mowa powyżej, przez dwa różne podmioty, wchodzące w skład konsorcjum, nie stwarzałoby bowiem takiej sytuacji, jak wykonanie tych robót przez jeden podmiot. UWAGA!!! DOPIERO NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO wykonawca, na potwierdzenie spełnienia w/w warunku złoży dokumenty wskazane w pkt. 6.4.2) lit. a) SIWZ (tj. wykaz wykonanych robót -zał. nr 4 do SIWZ wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie; dokumentów tych nie należy składać wraz z ofertą). 2. DYSPONUJE LUB BĘDZIE DYSPONOWAŁ N/W OSOBAMI: - wymagane minimum: - jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika BUDOWY, posiadająca adekwatne do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadająca aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego, - jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej, posiadającą wymagane prawem, adekwatne do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadająca aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego, - jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży sanitarnej, posiadająca adekwatne do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadająca aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego, UWAGA: Zamawiający dopuszcza, aby jedna osoba kierowała robotami dot. więcej niż jednej branży budowlanej (z wymienionych powyżej), jeżeli posiada dla każdej z tych branż stosowne, wymagane prawem uprawnienia. W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. UWAGA!!! DOPIERO NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO wykonawca, na potwierdzenie spełnienia w/w warunku złoży dokumenty wskazane w pkt. 6.4.2) lit. b) SIWZ (tj. wykaz osób - zał. nr 5 do SIWZ); dokumentów tych nie należy składać wraz z ofertą). Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak Informacje dodatkowe: Wykaz imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób będzie wymagany NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO od wykonawcy najwyżej ocenionego w postępowaniu, w związku z prowadzeniem postępowania w procedurze odwróconej, na podst. art. 24aa ustawy Pzp
W ogłoszeniu powinno być: III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa Określenie warunków: ZGODNIE Z PKT. 5.1.2)c SIWZ: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1. 1. POSIADA WIEDZĘ I DOŚWIADCZENIE: Zamawiający uzna warunek za spełniony w sytuacji, gdy wykonawca wykaże wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: - wymagane minimum: min. dwie roboty budowlane dotyczące budowy budynku wraz z instalacjami elektrycznymi i sanitarnymi; każda o wartości min. 4.000.000 zł, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, Budowę należy rozumieć w świetle definicji zawartej w art. 3 pkt. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) w odniesieniu do budynku (w rozumieniu definicji zawartej w art. 3 pkt. 2 powołanej ustawy). Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych podać wartość i zakres robót odpowiadających zakresowi warunku - w zał. nr 4 w kol. 2, aby zamawiający mógł dokonać oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu. Uwaga: 1. Treść tego warunku w istocie wyraża wymaganie, by wykonawca co najmniej dwukrotnie wykonał w/w roboty. Dla Zamawiającego miarą wiedzy i doświadczenia w ramach niniejszego warunku zdolności technicznej lub zawodowej jest bowiem niezakłócone – co najmniej dwukrotne – powtórzenie przedsięwzięć o których mowa w postawionym w/w warunku). 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia nie mogą sumować [łączyć] potencjału w zakresie robót budowlanych gdyż wypaczałoby to cel, który powinien zostać osiągnięty poprzez tak postawiony warunek. Ewentualne sumowanie tego samego rodzaju robót budowlanych [przedsięwzięć] o których mowa powyżej, przez dwa różne podmioty, wchodzące w skład konsorcjum, nie stwarzałoby bowiem takiej sytuacji, jak wykonanie tych robót przez jeden podmiot. UWAGA!!! DOPIERO NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO wykonawca, na potwierdzenie spełnienia w/w warunku złoży dokumenty wskazane w pkt. 6.4.2) lit. a) SIWZ (tj. wykaz wykonanych robót -zał. nr 4 do SIWZ wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie; dokumentów tych nie należy składać wraz z ofertą).2. DYSPONUJE LUB BĘDZIE DYSPONOWAŁ N/W OSOBAMI: - wymagane minimum: - jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika BUDOWY, posiadająca adekwatne do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadająca aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego, - jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej, posiadającą wymagane prawem, adekwatne do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadająca aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego, - jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży sanitarnej, posiadająca adekwatne do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadająca aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego, UWAGA: Zamawiający dopuszcza, aby jedna osoba kierowała robotami dot. więcej niż jednej branży budowlanej (z wymienionych powyżej), jeżeli posiada dla każdej z tych branż stosowne, wymagane prawem uprawnienia. W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. UWAGA!!! DOPIERO NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO wykonawca, na potwierdzenie spełnienia w/w warunku złoży dokumenty wskazane w pkt. 6.4.2) lit. b) SIWZ (tj. wykaz osób - zał. nr 5 do SIWZ); dokumentów tych nie należy składać wraz z ofertą). Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak Informacje dodatkowe: Wykaz imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób będzie wymagany NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO od wykonawcy najwyżej ocenionego w postępowaniu, w związku z prowadzeniem postępowania w procedurze odwróconej, na podst. art. 24aa ustawy Pzp

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest: IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak Informacja na temat wadium ZGODNIE Z PKT. 10 SIWZ: „10. Wymagania dotyczące wadium. „10.1 Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 150.000,00 zł. 10.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 09.09.2020 r. do godz. 10:00, w jednej lub kilku formach, określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 10.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Banku Spółdzielczym Żory o/Suszec nr 58 8456 1019 2001 0000 0446 0004 z dopiskiem: „Wadium – Budowa przedszkola przy ulicy Szkolnej w Suszcu”. 10.4 W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu termin zostanie zachowany, jeżeli w wyznaczonym terminie nastąpi uznanie wskazanego rachunku bankowego o wymaganą kwotę wadium. Dołączenie do oferty kopii przelewu wystawionego przez wykonawcę nie będzie wystarczające do stwierdzenia, że wadium zostało wniesione w terminie. Zamawiający będzie uważał za skuteczne wniesienie wadium tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 10.5 Wadium wnoszone w formach niepieniężnych, musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania z ofertą, pod rygorem odrzucenia oferty wykonawcy z postępowania i powinno zawierać w swej treści: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Gmina Suszec), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (dokładne określenie nazwy zamówienia), 3) kwotę zobowiązania, 4) termin ważności gwarancji, 5) nieodwołalne, bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 10.6 Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna, należy złożyć: - w formie papierowej, w oryginale w sekretariacie Urzędu Gminy Suszec, najpóźniej do upływu terminu składania ofert; lub - w oryginale, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, najpóźniej do upływu terminu składania ofert. 10.7 Wadium w postaci dokumentu elektronicznego należy sporządzić w jednym z formatów danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 10.8 Wniesienie dokumentu wadium w postaci elektronicznej powinno obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta (wystawcę), tj. w formie oryginału dokumentu. 10.9 Oryginał wadium sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta (wystawcę) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta. 10.10 W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego ze wspólników uważa się za wniesione prawidłowo. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postępowania na podst. art. 89 ust. 1 pkt. 7 b) ustawy. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania określa ustawa Pzp.”
W ogłoszeniu powinno być: IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak Informacja na temat wadium ZGODNIE Z PKT. 10 SIWZ: „10. Wymagania dotyczące wadium. „10.1 Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 150.000,00 zł. 10.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 05.10.2020 r. do godz. 10:00, w jednej lub kilku formach, określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 10.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Banku Spółdzielczym Żory o/Suszec nr 58 8456 1019 2001 0000 0446 0004 z dopiskiem: „Wadium – Budowa przedszkola przy ulicy Szkolnej w Suszcu”. 10.4 W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu termin zostanie zachowany, jeżeli w wyznaczonym terminie nastąpi uznanie wskazanego rachunku bankowego o wymaganą kwotę wadium. Dołączenie do oferty kopii przelewu wystawionego przez wykonawcę nie będzie wystarczające do stwierdzenia, że wadium zostało wniesione w terminie. Zamawiający będzie uważał za skuteczne wniesienie wadium tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 10.5 Wadium wnoszone w formach niepieniężnych, musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania z ofertą, pod rygorem odrzucenia oferty wykonawcy z postępowania i powinno zawierać w swej treści: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Gmina Suszec), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (dokładne określenie nazwy zamówienia), 3) kwotę zobowiązania, 4) termin ważności gwarancji, 5) nieodwołalne, bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 10.6 Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna, należy złożyć: - w formie papierowej, w oryginale w sekretariacie Urzędu Gminy Suszec, najpóźniej do upływu terminu składania ofert; lub - w oryginale, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, najpóźniej do upływu terminu składania ofert. 10.7 Wadium w postaci dokumentu elektronicznego należy sporządzić w jednym z formatów danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 10.8 Wniesienie dokumentu wadium w postaci elektronicznej powinno obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta (wystawcę), tj. w formie oryginału dokumentu. 10.9 Oryginał wadium sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta (wystawcę) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta. 10.10 W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego ze wspólników uważa się za wniesione prawidłowo. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postępowania na podst. art. 89 ust. 1 pkt. 7 b) ustawy. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania określa ustawa Pzp.”

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-09-09, godzina: 10:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie Wskazać powody: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu > JĘZYK POLSKI
W ogłoszeniu powinno być: IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-10-05, godzina: 10:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie Wskazać powody: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu > JĘZYK POLSKI
 
II.2) Tekst, który należy dodać
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV.6
Punkt: 5
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Zmiany o których mowa w niniejszym ogłoszeniu są dokonywane w odniesieniu do pierwotnie sporządzonego ogłoszenia o zamówieniu nr 577680-N-2020 z dnia 25.08.2020r. z uwzględnieniem zmian dokonanych na podstawie: - ogłoszenia o zmianie ogłoszenia nr 540166642-N-2020 z dnia 03.09.2020 r - ogłoszenia o zmianie ogłoszenia nr 540177610-N-2020 z dnia 16.09.2020 r.