Suszec, dnia 22.04.2009 r.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
ZMIANA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem w Suszcu, zgodnie z dokumentacją projektową”.
Na podst. art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Nr 223 poz. 1655 z 2007r. ze zm.), Zamawiający w uzasadnionych przypadkach może, przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza ją także na tej stronie.
Z uwagi na udzielone Wykonawcom w dniu 22.04.2009 r. odpowiedzi na pytania dot. realizacji ww. przedmiotu zamówienia, Zamawiający wydłuża termin składania ofert do 30.04.2009 r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego. Wydłużenie terminu składania ofert, związane ze zmianą treści SIWZ oraz udzielonymi odpowiedziami nie prowadzą do zmiany treści ogłoszenia nr 58557 - 2009 z dnia 03.04.2009 r. na ww. postępowanie.
W związku z udzielonymi Wykonawcom wyjaśnieniami oraz wydłużeniem terminu składania ofert Zamawiający wprowadza zmiany (zmiany zostały podkreślone) do treści SIWZ, zgodnie z poniższymi postanowieniami, które są wiążące dla Wykonawców:
a) Strona tytułowa SIWZ otrzymuje brzmienie:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) zawiera:
- formularz oferty - zał. nr 1 wraz z:
· formularzem przedmiaru robót na zadanie 1, dot. budowy boiska sportowego - zał. A
· formularzem przedmiaru robót na zadanie 2, dot. budowy budynku zaplecza - zał. B.1
· formularzem przedmiaru robót na zadanie 2, dot. budowy budynku zaplecza - przyłącze wodociągowe, instalacja c.o.- zał. B.2
dla zadania 1:
· projekt budowlano-wykonawczy budowy boiska sportowego w Suszcu – zał. A.1,
· specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – boiska sportowe – zał. A.2,
· przedmiar robót – zagospodarowanie terenu wraz z budową boisk – zał. A.3
dla zadania nr 2:
· projekt konstrukcyjny – zał. B.1.1
· projekt budowlano-wykonawczy (roboty ogólnobudowlane) – zał. B.1.2,
· projekt budowlano-wykonawczy (instalacja c.o.) – zał. B.1.3,
· projekt budowlano-wykonawczy (wewnętrzna instalacja wodociągowa zimnej wody, ciepłej wody, cyrkulacji) – zał. B.1.4,
· projekt budowlano-wykonawczy (instalacja wewnętrzna kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączem) – zał. B.1.5,
· projekt budowlano-wykonawczy (przyłącze wodociągowe wraz z zewnętrzną siecią hydrantową) – zał. B.1.6,
· projekt budowlano-wykonawczy (kotłownia gazowa) – zał. B.1.7,
· projekt budowlano-wykonawczy (instalacje elektryczne) – zał. B.1.8,
· specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (roboty ogólnobudowlane) – zał. B.2.1,
· specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (wewnętrzna instalacja c. o.) – zał. B.2.2,
· specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (wewnętrzna instalacja wodociągowa zimnej wody, ciepłej wody, cyrkulacji) – zał. B.2.3,
· specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączem kanalizacji) – zał. B.2.4,
· specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (przyłącze wodociągowe wraz z zewnętrzną siecią hydrantową) - zał. B.2.5,
· specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (kotłownia gazowa wbudowana) – zał. B.2.6,
· specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (instalacja elektryczna) – zał. B.2.7,
· przedmiar robót – budynek zaplecza boisk sportowych w Suszcu – zał. B.3.1
· przedmiar robót – budynek zaplecza boisk sportowych przyłącze wodociągowe, instalacja c.o. – zał. B.3.2
dla zadania nr 1 i 2:
- istotne postanowienia umowy - zał. nr 2,
- oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 3,
- wykaz wykonanych robót budowlanych – zał. nr 4,
- wykaz osób - zał. nr 5,
- projekt czasowej zmiany organizacji ruchu – zał. 6,
- projekt docelowej zmiany organizacji ruchu – zał. 7,
- informacja BIOZ – zał. 8.
b) Punkt 3.6 SIWZ otrzymuje brzmienie:
a) formularz przedmiaru na zadanie 1, dot. budowy boiska sportowego - zał. A do SIWZ,
b) formularz przedmiaru robót na zadanie 2, dot. budowy budynku zaplecza - zał. B.1 do SIWZ,
c) formularzem przedmiaru robót na zadanie 2, dot. budowy budynku zaplecza - przyłącze wodociągowe, instalacja c.o.- zał. B.2
d) dla zadania 1:
- projekt budowlano-wykonawczy budowy boiska sportowego w Suszcu – zał. A.1,
- przedmiar robót – zagospodarowanie terenu wraz z budową boisk – zał. A.3
e) dla zadania nr 2:
- projekt konstrukcyjny – zał. B.1.1
- projekt budowlano-wykonawczy (roboty ogólnobudowlane) – zał. B.1.2,
- projekt budowlano-wykonawczy (instalacja c.o.) – zał. B.1.3,
- projekt budowlano-wykonawczy (wewnętrzna instalacja wodociągowa zimnej wody, ciepłej wody, cyrkulacji) – zał. B.1.4,
- projekt budowlano-wykonawczy (instalacja wewnętrzna kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączem) – zał. B.1.5,
- projekt budowlano-wykonawczy (przyłącze wodociągowe wraz z zewnętrzną siecią hydrantową) – zał. B.1.6,
- projekt budowlano-wykonawczy (kotłownia gazowa) – zał. B.1.7,
- projekt budowlano-wykonawczy (instalacje elektryczne) – zał. B.1.8,
- przedmiar robót – budynek zaplecza boisk sportowych w Suszcu – zał. B.3.1
- przedmiar robót – budynek zaplecza boisk sportowych przyłącze wodociągowe, instalacja c.o. – zał. B.3.2
f) projekt czasowej zmiany organizacji ruchu – zał. 6,
g) projekt docelowej zmiany organizacji ruchu – zał. 7,
h) informacja BIOZ – zał. 8.
i zwane są w dalszej treści SIWZ dokumentacją projektową oraz:
i) dla zadania 1:
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – boiska sportowe – A.2,
j) dla zadania nr 2:
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (roboty ogólnobudowlane) – zał. B.2.1,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (wewnętrzna instalacja c. o.) – zał. B.2.2,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (wewnętrzna instalacja wodociągowa zimnej wody, ciepłej wody, cyrkulacji) – zał. B.2.3,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączem kanalizacji) – zał. B.2.4,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (przyłącze wodociągowe wraz z zewnętrzną siecią hydrantową) - zał. B.2.5,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (kotłownia gazowa wbudowana) – zał. B.2.6,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (instalacja elektryczna) – zał. B.2.7.
Uwaga:
Przedstawione w w/w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta, należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 29. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania przez wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym w razie potrzeby autora dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
c) Punkt 8.4 „c” SIWZ otrzymuje brzmienie:
złożenie wypełnionych załączników A i/lub B.1 wraz z B.2 do formularza oferty, zgodnie z opisem określonym w pkt. 15 SIWZ, w zależności od tego, na które zadanie wykonawca składa ofertę.
d) Punkt 8.7 SIWZ otrzymuje brzmienie:
Wypełnione załączniki nr xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />
e) Punkt 11.3 SIWZ otrzymuje brzmienie:
Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 30.04.2009r. do godz. 10:00. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu (tylko w formie przelewu), termin zostanie zachowany, jeżeli bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że zaksięgował taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
f) Punkt 13 „h” SIWZ otrzymuje brzmienie:
wykonawca winien zamieścić ofertę w dwóch kopertach - wewnętrznej i zewnętrznej, które:
- będą zaadresowane na zamawiającego, oraz będą posiadać oznaczenia: „Oferta na budowę boiska sportowego wraz z zapleczem w Suszcu, zgodnie z dokumentacją projektową – zadanie nr.............. (należy podać nr zadania lub nr wybranych do realizacji zadań)”. Nie otwierać przed 30.04.2009 r. godz. 10.30.
- poza oznaczeniami podanymi powyżej, koperta wewnętrzna będzie posiadać nazwę i adres wykonawcy (lub wykonawców występujących wspólnie).
W przypadku braku w/w informacji zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem otwarcia.
Zamawiający nie ponosi również odpowiedzialności za nieterminowe złożenie oferty w przypadku składania oferty za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego lub pocztą kurierską a tym samym za jej nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia ofert.
g) Punkt 14 SIWZ otrzymuje brzmienie:
Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:
a) Miejsce składania ofert: siedziba zamawiającego – sekretariat (I piętro),
Termin składania ofert upływa: 30.04.2009r. o godz. 10.00,
b) Miejsce otwarcia ofert: siedziba zamawiającego, sala posiedzeń (I piętro),
Termin otwarcia ofert: 30.04.2009r. godz. 10.30.
h) Punkt 15 SIWZ otrzymuje brzmienie:
Sposób obliczenia ceny oferty:
15.1 Dla jednolitego porównania i oceny ofert, zgodnie z dyspozycją zawartą w pkt. 8.4 lit. c) SIWZ, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia na każde zadanie, na które będzie składał ofertę, wypełnionego formularza przedmiaru robót, stanowiących załączniki A i/lub B.1 wraz z B.2 do SIWZ , które będą zawierać wyliczenie ceny ofertowej.
15.2 Nie należy załączać własnych kosztorysów uproszczonych bądź szczegółowych. Dla ułatwienia wypełnienia zał. A i/lub zał. B.1 wraz z B.2, zamawiający zamieścił je, jako pliki w formacie EXEL na własnej stronie internetowej. Strony tytułowe do formularzy, obowiązkowe do złożenia są zamieszczone na stronie internetowej zamawiającego w formacie WORD. W formularzach przedmiaru robót zamieszczonych w formacie EXEL zostały już wpisane w każdej pozycji przedmiarowej w kol. 7, stosowne formuły do obliczenia wartości do dwóch miejsc po przecinku.
Kolumny 6 (cena jednostkowa) i 7 (wartość zł) formularzy przedmiaru robót należy wyliczać w wartościach netto.
15.3 Sposób wyliczenia ceny i konsekwencje za wprowadzenie zmian w formularzach przedmiaru robót:
a) wszystkie ceny jednostkowe winny być wyliczone z narzutami,
b) ceny jednostkowe umieszczone przy poszczególnych pozycjach formularza przedmiaru robót muszą obejmować koszty wszystkich następujących po sobie faz operacyjnych objętych daną pozycja przedmiarową, niezbędnych dla zapewnienia zgodności wykonania tych robót z wymaganiami podanymi w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia oraz przepisami prawa i sztuki budowlanej,
c) w przypadku, gdy w opisie pozycji formularza wystąpi konieczność zastosowania krotności, wykonawca jest zobowiązany w cenę jednostkową wliczyć krotność, aby z wymnożenia kolumn cena jednostkowa x ilość, wynikała właściwa, ostateczna wartość za realizację zakresu robót objętych daną pozycją przedmiarową,
d) brak wypełnienia i określenia ceny jednostkowej i wartości w jakiejkolwiek pozycji formularza, spowoduje odrzucenie oferty z postępowania,
e) ewentualne upusty oferowane przez wykonawcę muszą być zawarte w cenach jednostkowych,
f) jeżeli wykonawca zgłosi zamawiającemu brak ujęcia pewnych robót w formularzu przedmiaru robót, wynikających z dokumentów stanowiących opis przedmiotu zamówienia, to wycenienie tych robót w formularzu przedmiaru robót może nastąpić jedynie za pisemną zgodą zamawiającego, w pozycji formularza wskazanej przez zamawiającego,
g) wykonawca, bez uprzedniej zgody zamawiającego, nie może usuwać i/lub dodawać nowych pozycji do formularza przedmiaru robót, a także zmieniać kolejności i numeracji pozycji formularza przedmiaru robót,
h) wykonawca, bez uprzedniej zgody zamawiającego, nie może zmieniać ilości jednostek obmiaru, opisu i zakresu robót objętych daną pozycją formularzy przedmiaru robót. Dokonanie takich czynności spowoduje odrzucenie oferty z postępowania,
i) przywołanie katalogu, tablicy i kolumny w poszczególnych pozycjach formularza przedmiaru robót ma jedynie charakter informacyjny w odniesieniu do opisu robót i nie wskazuje żądanej podstawy kalkulacji,
j) wszystkie ceny jednostkowe i wartości wyliczane przez wykonawcę w formularzach przedmiaru robót i w formularzu oferty, należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku,
k) na stronie tytułowej formularzy przedmiaru robót: A i/lub B.1 wraz z B.2 wykonawca określi:
- wartość netto robót objętych danym formularzem przedmiaru robót,
- narzuty: koszty pośrednie, zysk kalkulacyjny i stawkę roboczogodziny.
15.4 Wartość netto z formularza przedmiaru robót: A, wykonawca wpisze w zał. nr 1 w pkt 1: zadanie 1. Sumę wartości netto z formularzy przedmiaru robót: B.1 i B.2 wykonawca wpisze w zał. nr 1 w pkt 1: zadanie 2. Od wartości netto należy wyliczyć podatek VAT, a następnie wartość brutto, odpowiednio dla każdego zadania, na które wykonawca składa ofertę.
15.4 Cenę należy podać w złotych polskich. Dla każdego zadania komisja przetargowa odrębnie wybierze najkorzystniejszą ofertę. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, komisja przetargowa będzie się posługiwała ceną brutto, określoną dla danego zadania przez Wykonawcę w zał. nr 1 do SIWZ.
15.5 Przed wypełnieniem formularzy przedmiaru robót Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z dokumentami stanowiącymi opis przedmiotu zamówienia, określonymi w pkt 3.6 SIWZ i sporządzenia oferty z należytą starannością. Wykonawca ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści w/w dokumentów w trybie ustalonym w pkt.9 niniejszej SIWZ.
15.6 Przed wypełnieniem formularzy przedmiaru robót – zał. nr A i/lub B.1 wraz z B.2, zamawiający zaleca również wizję w terenie, na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia.
15.7 Zamawiający będzie wymagał od wykonawcy realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, w określonym tam standardzie i jakości wykonania. Wykonawca będzie zobowiązany do zachowania zakresu rzeczowego określonego dla przedmiotowego zamówienia oraz do stosowania materiałów nie gorszej jakości niż wykazane w dokumentacji projektowej, z zastrzeżeniem zapisów określonych w Uwagach – pkt 3.6 SIWZ.
15.8 Wszelkie roboty, które były do przewidzenia na etapie sporządzenia oferty, a nie zostały zgłoszone zamawiającemu (mimo braku ich w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a wynikające z Prawa budowlanego, Polskich norm, sztuki budowlanej), nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych, o których mowa w §8 pkt. 8 istotnych postanowień umowy – zał. nr 2 do SIWZ, a WYKONAWCA będzie zobowiązany do ich wykonania i nie będzie przysługiwało mu prawo żądania dodatkowego wynagrodzenia za te roboty. ZAMAWIAJACY uzna, że roboty te zostały ujęte przez WYKONAWCĘ w innych cenach i składnikach formularzy przedmiaru robót.
15.9 Cena ofertowa jest niezmienna do końca realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w §8 istotnych postanowień umowy – zał. nr 2 do SIWZ.
15.10 Cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, na które wykonawca składa ofertę, wynikające wprost z zakresu robót ujętych w zał. A i/lub B.1 wraz z B.2 do SIWZ oraz z dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Cena ofertowa winna obejmować również wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej jakości, w wymaganym terminie, włączając w to koszty bezpośrednie w szczególności: robocizny, materiału wraz z dostawą na teren budowy, sprzętu (jego montażu i demontażu), koszty ogólne budowy, w tym: koszty zatrudnienia personelu kierowniczego, technicznego i administracyjnego budowy, jak również następujące koszty: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, transportu, składowania materiałów, usług geodezyjnych, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, wykonania dokumentacji powykonawczej, oraz inne koszty wynikające z umowy, której istotne postanowienia zawiera zał. nr 2 do SIWZ.
Cena winna być ustalona jako suma wszystkich wycenionych pozycji w formularzu przedmiaru robót – A i/lub B.1 wraz z B.2, w tym również kosztów wynikających z wyjaśnień udzielonych wykonawcom na zapytania. Cena winna również uwzględniać ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk.
i) Pkt 1 Załącznika nr 1 do SIWZ – formularza oferty - otrzymuje brzmienie:
1. Oferujemy wykonanie w/w przedmiotu zamówienia za cenę (należy wypełnić wybrane do realizacji zadania):
ZADANIE 1 – budowa boiska sportowego w Suszcu wraz z zagospodarowaniem terenu:
netto: ………………………..zł
słownie:.........................................
podatek VAT: 22%, kwota: ....................................... zł,
brutto: ...................................zł
słownie:................................................
zgodnie z załączonym formularzem przedmiaru robót – zał.A.
ZADANIE 2 – budowa budynku zaplecza boisk w Suszcu:
netto: ………………………..zł
słownie:..................................................
podatek VAT: 22%, kwota: ....................................... zł,
brutto: ...................................zł
słownie:..........................................................
zgodnie z załączonym formularzem przedmiaru robót – zał.B.1 i B.2.
j) par. 8 pkt 3 Załącznika nr 2 do SIWZ – Istotnych postanowień umowy - otrzymuje brzmienie:
Wynagrodzenie, określone w pkt 1, wynika wprost z zakresu robót ujętych w zał. A i/lub B.1 wraz z B.2 do SIWZ oraz dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. W/w wynagrodzenie obejmuje również wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej jakości, w wymaganym terminie, włączając w to koszty bezpośrednie w szczególności: robocizny, materiału wraz z dostawą na teren budowy, sprzętu (jego montażu i demontażu), koszty ogólne budowy, w tym: koszty zatrudnienia personelu kierowniczego, technicznego i administracyjnego budowy, jak również następujące koszty: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, transportu, składowania materiałów, usług geodezyjnych, koszty związane z odbiorami wykonanych, wykonania dokumentacji powykonawczej, oraz inne koszty wynikające z niniejszej umowy, a także uwzględnia ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk.
k) w związku z uzupełnieniem SIWZ o załącznik B.2 dotychczasowy załącznik B na zadanie 2 będzie stanowił załącznik B.1 do SIWZ. Poniżej do pobrania wymagane do złożenia na zadanie 2 formularze przedmiaru robót wraz ze stronami tytułowymi– załączniki B.1 i B.2:
formularza_przedmiaru_robot_-_budynek_zaplecza_boisk_sportowych_zal._B.1.xls (252.00 Kb)
formularz_przedmiaru_robot_zal_B.2_przylacze_wodociagowe_instalacja_c.o..xls (46.50 Kb)
l) w związku z udzielonymi odpowiedziami z dnia 22.04.2009 r. zamawiający zamieszcza przedmiary robót stanowiące załączniki A.3, B.3.1 i B.3.2 do SIWZ:
przedmiar_robot_budynek_zaplecza_boisk_sportowych_w_Suszcu_zal._B.3.1.pdf (286.16 Kb)
przedmiar_robot_budynek_zaplecza_przyl_wodoc_i_instalacja_co_-_zal._B.3.2.pdf (64.44 Kb)
Wykonawcy będą zobowiązani do złożenia formularzy przedmiaru robót z uwzględnieniem w/w zmian.
Pozostała treść SIWZ pozostaje bez zmian.
Wójt Gminy
Marian Pawlas