MENU

ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z DNIA 25.03.2011 R.

 

Suszec, dnia 25.03.2011 r.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

ZPU.271.1.3.2011

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

 

dotyczy:                postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Remont nawierzchni ul. Bocznej w Mizerowie – etap II i odcinka Dworskiej w Mizerowie”      

 

W związku z pytaniami wykonawców związanymi z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień, które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania:

Pytanie nr 1.

Par. 9 pkt. 2 Istotnych Postanowień Umowy „Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady robót wygasają nie wcześniej niż 3 miesiące po upływie okresu gwarancji, przewidzianego w pkt xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />1”. Strony umowy mogą rozszerzyć termin obowiązywania rękojmi jednak na czas określony. Zatem wnosimy o zmianę zapisu: „wygasają nie wcześniej niż 3 miesiące po upływie okresu gwarancji” na: „wygasają 3 miesiące po upływie okresu gwarancji”.

 

Odpowiedź:

Zamawiający wprowadza zmianę do treści zał. nr 2 do SIWZ – istotnych postanowień umowy i § 9 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady robót wygasają 3 miesiące po upływie okresu gwarancji, przewidzianej w pkt. 1”.

 

Pytanie nr 2.

Par. 10 pkt 1 a) i b) Istotnych Postanowień Umowy wnosimy o zmianę określenia „opóźnienia” na „zwłokę”, gdyż Wykonawca nie może odpowiadać za opóźnienia wynikające np. z winy Zamawiającego.

 

Odpowiedź:

Zamawiający wprowadza zmianę do treści zał. nr 2 do SIWZ – istotnych postanowień umowy i §10 pkt 1 a) i b) otrzymują brzmienie:

(…)

a)      za każdy dzień opóźnienia z przyczyn leżących po stronie WYKONAWCY w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 pkt 1,

b)      za opóźnienie z przyczyn leżących po stronie WYKONAWCY w usunięciu wad stwierdzonych przez ZAMAWIAJĄCEGO przy odbiorze  lub w ramach rękojmi i gwarancji za wady w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 pkt 1, za każdy dzień opóźnienia licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego przez ZAMAWIAJĄCEGO do usunięcia wad,

(…)

 

Pytanie nr 3.

Par. 10 pkt 1d) Istotnych Postanowień Umowy wnosimy o obniżenie wysokości kary na przyjęte powszechnie i stosowane w podobnych kontraktach 10%. W przypadku nie wyrażenia zgody na powyższą zmianę wnosimy o dopisanie pkt. 4 o treści: Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający – w wysokości 30% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 pkt 1.

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na obniżenie w/w kary do 10 %. W tym zakresie istotne postanowienia umowy stanowiące zał. nr 2 do SIWZ w §10 pkt 1d) pozostają bez zmian.

Żądanie przez Zamawiającego zapłaty przez WYKONAWCĘ kary umownej za odstąpienie od umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność WYKONAWCA – w wysokości 30 % jest dopuszczalne, dotyczy wszystkich chcących przystąpić do przetargu, nie narusza więc zasady uczciwej konkurencji.

Z uwagi na treść art. 483 § 1 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. wprowadzenie do umowy zapisów dotyczących zapłaty kary umownej przez Zamawiającego nie jest możliwe, gdyż świadczenie Gminy Suszec jest świadczeniem pieniężnym. Powołany powyżej przepis mówi iż: „Można zastrzec w umowie, że naprawienie szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania niepieniężnego nastąpi przez zapłatę określonej sumy (kara umowna).”

 

Wójt Gminy

Marian Pawlas