MENU

ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z DNIA 06.09.2011 R.

 

Suszec, dnia 06.09.2011 r.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

 

 

dotyczy:     postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zmiana części miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów sołectwa Rudziczka i Suszec, w zakresie powiększenia obszaru górniczego „Suszec III” i terenu górniczego KWK „Krupiński”, powiększenia obszaru zagospodarowania odpadów wydobywczych oraz w celu realizacji infrastruktury technicznej tj. zbiornika retencyjnego wód dołowych”

 

W związku z pytaniami wykonawcy, związanymi z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych udziela następujących, wiążących dla wykonawców odpowiedzi (wyjaśnień), które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródeł zapytania:

Pytanie nr 1:

Na podstawie pkt 9 w/w SIWZ prosimy o zmianę warunków przetargu polegającą na zmianie terminu sporządzenia planu z 9 miesięcy od daty podpisania umowy do wejścia planu w życie (par. 2 projektu umowy) na 9 miesięcy od daty podpisania umowy do przekazania projektu planu do uchwalenia przez Radę Gminy Suszec.

Uzasadnienie:

1.   Określony w specyfikacji termin 9 miesięcy od daty podpisania umowy do wejścia planu w życie jest nierealny do zachowania biorąc pod uwagę następujący niezbędny czas postępowań formalno-prawnych wynikających z prawa:

- ogłoszenie o przystąpieniu i zbieranie wniosków do planu – 1,5 miesiąca,

- opiniowanie i uzgodnienie planu – 1 miesiąc,

- ogłoszenie o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu, wyłożenie planu i zebranie uwag – 51 dni kalendarzowych + 21 dni kalendarzowy na rozpatrzenie uwag – 3,5 miesiąca,

- przekazanie projektu planu do uchwalenia przez Radę Gminy i uchwalenie planu – 1 miesiąc

- ocena zgodności planu z prawem przez Wojewodę – 1 miesiąc,

- skierowanie planu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego – 1 miesiąc,

- wejście planu w życie (30 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego) – 1 miesiąc.

W sumie powyższa procedura wymaga czasu minimum 10 miesięcy, a więc o 1 miesiąc więcej niż ustalono w SIWZ oraz całkowicie bez uwzględnienia czasu na pracę merytoryczną nad planami.

2.   Terminy po przekazaniu projektu planu do uchwalenia przez Radę Gminy są niezależne od Wykonawców i nie powinny być przyjmowane w umowach.

W związku z powyższym prosimy o wprowadzenie do SIWZ proponowanej przez nas zmiany.

 

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Zamawiający zmienia termin wykonania umowy: 8 miesięcy od daty podpisania umowy do przekazania projektu planu do uchwalenia przez Radę Gminy Suszec.

 

Pytanie nr 2:

Proszę o wyjaśnienie kwestii związanych ze wskazanym przez Zamawiającego terminem zakończenia realizacji umowy, bowiem wymagane w SIWZ, aby w terminie 9 miesięcy od daty podpisania umowy przygotowane przez Wykonawcę projekty planów weszły w życie oznacza w praktyce, że Wykonawca musiałby ukończyć prace i przedłożyć projekty do uchwalenia w terminie 5,25 miesiąca od daty podpisania umowy, bowiem kolejne 3,75 miesiąca zajmują czynności od Wykonawcy niezależne.

Z praktyki wynika, że od daty podjęcia przez Radę Gminy uchwały do publikacji tej uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego upływa od 2 do 2,5 miesiąca, ponadto Zamawiający wlicza jako okres wykonywania zamówienia okres 30 dni, który obligatoryjnie musi upłynąć od daty publikacji w Dzienniku Urzędowym do daty wejścia w życie uchwalonego planu.

Ponadto należy jeszcze podnieść, że zazwyczaj przed uchwaleniem Rada Gminy kieruje projekt uchwały na komisje Rady do zaopiniowania i zajmuje to zazwyczaj około 1-2 tygodni, zanim projekt uchwały od momentu przekazania go Wójtowi przez Wykonawcę trafi na sesję Rady Gminy. Dołączona do SIWZ umowa wskazuje Wykonawcę jako odpowiedzialnego (również finansowo) za wyżej opisane terminy, mimo, że są one całkowicie od Wykonawcy niezależne. Proszę o zmianę treści SIWZ w tym zakresie i zakreślenie dla Wykonawcy terminu przedłożenia projektu planu do uchwalenia.

Ponadto podnoszę, że ponieważ Wykonawca ma przeprowadzić równolegle strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko, to termin 5,25 miesiąca na przygotowanie projektu planu wraz z wymaganymi ustawowo procedurami (w których określone są minimalne terminy na poszczególne czynności formalne) jest, w mojej opinii, niewykonalny.

Proszę o zmianę treści SIWZ w tym zakresie i wskazanie 8-miesięcznego terminu na przygotowanie projektu planu, który jest możliwy, jednak z zastrzeżeniem, że Zamawiający deklaruje w trakcie przygotowywania projektów planu 7-dniowe terminy na przedstawienie swojego stanowiska w następujących sprawach:

           przygotowanych przez Wykonawcę propozycji rozpatrzenia złożonych wniosków do projektów planów,

           przedkładanych projektów przygotowanych przez Wykonawcę,

           przygotowanych przez Wykonawcę propozycji sposobu uwzględnienia uwag wynikających z dokonanych uzgodnień i uzyskanych opinii,

           przygotowanych przez Wykonawcę propozycji rozpatrzenia uwag.

 

Odpowiedź na pytanie nr 2:

Jak w odpowiedzi na pytanie nr 1.

 

 

Pytanie nr 3:

Proszę o informację, jaką powierzchnię mają obszary objęte opracowaniem projektów planów na podstawie uchwał nr 88 i 89 z 25 sierpnia 2011r.?

 

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Obszary objęte opracowaniem projektów planów mają następujące powierzchnie:

13,8547 ha – uchwała nr X/76/88/2011 z dnia 25.08.2011 r.

1,9446 ha – uchwała nr X/77/89/2011 z dnia 25.08.2011 r.

Powierzchnie pozostałych planów są wyszczególnione w załączniku graficznym do uchwał (zał. 9a i 9b do SIWZ).

 

 

Pytanie nr 4:

Proszę o wyjaśnienie, o jakich dokumentach geodezyjnych jest mowa w par. 4 ust. 11 projektu umowy i czy są to materiały geodezyjne, które Zamawiający zgodnie z treścią art. 14 ust. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym jest zobowiązany przygotować do opracowania planów (mapy zasadnicze i mapa katastralna, na których będą opracowywane projekty planów)?

 

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Tak, paragraf 4 ust. 11 projektu umowy dotyczy materiałów geodezyjnych, które Zamawiający zgodnie z treścią art. 14 ust. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym jest zobowiązany przygotować do opracowania planów.

 

 

Pytanie nr 5:

Proszę o wyjaśnienie, czy Zamawiający udostępni Wykonawcy obowiązujące plany miejscowe (których dotyczą zmiany) w postaci cyfrowej w programie MapInfo, a jeśli tak, to w jakim terminie od podpisania umowy?

 

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Tak, Zamawiający udostępni Wykonawcy plany w postaci cyfrowej w formacie .dwf, w dniu podpisania umowy.

 

 

Pytanie nr 6:

Proszę o wyjaśnienie jaki okres czasu Zamawiający uważa za „ustawowy termin uzyskania decyzji na wyłączenie gruntów z produkcji leśnej”, którego upływ upoważnia do dokonania zmiany terminu wykonania umowy (pkt 20.2.2 a) SIWZ)?

 

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Termin wynikający z art. 35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

 

 

Pytanie nr 7:

Proszę o wyjaśnienie jaki dokładnie zakres obowiązków Wykonawcy rozumie Zamawiający zakresie zapisu par. 4 ust. 5 pkt 14 projektu umowy, w szczególności proszę doprecyzować terminy, o których mowa, a które mają być przedmiotem uzgodnień z Zamawiającym.

 

Odpowiedź na pytanie nr 7:

Obowiązkiem wykonawcy będzie obecność projektanta lub przedstawiciela Wykonawcy w okresie wyłożenia projektów planów do publicznego wglądu w każdy poniedziałek od godz. 15:00 do 17:00.

 

 

Pytanie nr 8:

Proszę o wyjaśnienie, w jaki sposób Zamawiający zamierza wypłacać wynagrodzenie Wykonawcy w sytuacji, gdy wg SIWZ cena za wykonanie 4 projektów planów podana ma być łącznie?

Czy zamiarem Zamawiającego jest, by Wykonawca nie otrzymał żadnego wynagrodzenia za wykonane już prace w sytuacji, gdy przykładowo 3 projekty planów będą już uchwalone, a 4-ty projekt będzie nadal w trakcie opracowania (np. ze względu na przedłużające się oczekiwanie na uzyskanie decyzji w sprawie zgody na przeznaczenie gruntów leśnych na cele nieleśne), a pierwsza płatność ma nastąpić dopiero po przyjęciu ostatniego z projektów planów do wyłożenia do publicznego wglądu?

 

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Zamawiający zamierza wypłacać wynagrodzenie wykonawcy zgodnie z par. 6 istotnych postanowień umowy (zał. nr 2 do SIWZ), w związku z powyższym zmianie ulega załącznik nr 1 do SIWZ – formularz oferty.

 

 

UWAGA:

W związku z odpowiedziami na powyższe pytania, Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ. Zmieniony formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) jest do pobrania w zakładce „ZMIANA TREŚCI SIWZ Z DNIA 06.09.2011 R.”

 

 

Wójt Gminy Suszec

Marian Pawlas