PORZĄDEK OBRAD

  1. Godz. 14.00 Otwarcie sesji.
  1. Stwierdzenie zdolności  Rady do podejmowania uchwał.
  1. Przedstawienie porządku obrad.
  1. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  1. Rozpatrzenie raportu o stanie gminy.

Na sesji zgodnie z art.28 aa ustawy  o samorządzie gminnym będzie przedstawiony raport o stanie gminy oraz odbędzie się debata nad raportem.

Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.

W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.  Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy.

Treść Raportu o stanie Gminy jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy.

a)   zapoznanie z treścią raportu,

b)   debata nad raportem o stanie gminy

  1. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wójtowi wotum zaufania.

(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)

  1. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Suszec za 2018 rok:
  1. zapoznanie z treścią sprawozdań,
  2. przedstawienie opinii przez komisje Rady Gminy,
  3. analiza,
  4. dyskusja.
  1. Zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Suszec za 2018 rok. 
  1. Zapoznanie się z informacją o stanie mienia Gminy Suszec.
  1. Przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej oraz opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu Gminy Suszec za 2018 r.
  1. Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium.

(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)

  1. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Suszec za 2018 rok.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Suszec z tytułu wykonania budżetu za 2018 rok.

(Uchwałę podejmuje się bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy)

  1. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/21/2018 Rady Gminy Suszec z dnia 20 grudnia 2018 r .      w sprawie uchwały budżetowej Gminy Suszec na rok 2019.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr III/20/2018 Rady Gminy Suszec z dnia 20 grudnia 2018 r.      w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Suszec  na lata 2019-2026.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia z Międzygminnego Związku Komunikacyjnego z siedzibą w Jastrzębiu - Zdroju.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Wojewody Śląskiego o przekazania gminie działki stanowiącej własność Skarbu Państwa.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie podjęcia przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej skutecznych działań wpływających na poprawę jakości powietrza w Polsce.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego dotyczącego udzielenia schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Suszec.
  1. Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej opracowaną przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suszcu.
  1. Zapoznanie się ze sprawozdaniem w sprawie realizacji Programu współpracy Gminy Suszec z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego  i  o wolontariacie na 2018 r.
  1. Interpelacje, zapytania, wnioski i oświadczenia Radnych.
  1. Zapytania i zgłoszenia Sołtysów w zakresie spraw dotyczących sołectw i ich mieszkańców.
  1. Sprawozdanie Wójta ze swojej działalności pomiędzy sesjami, zawierające w szczególności informację o realizacji zadań inwestycyjnych, wykonaniu dochodów i wydatków budżetu Gminy.
  1. Sprawy porządkowe.
  1. Zamknięcie sesji.
Data opublikowania
Osoba wprowadzająca informację Bernadeta Małys
Zmodyfikował Bernadeta Małys
Data ostatniej aktualizacji
Liczba wyświetleń 74
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
Bernadeta Małys PORZĄDEK OBRAD - Strona / Załączniki - nowy
Bernadeta Małys PORZĄDEK OBRAD - Moduł - zmiana zawartości