Zarządzenie nr GZOiS/10/2005xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Dyrektora Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu
z dnia 19 grudnia 2005 roku
w sprawie przyjęcia procedury naboru pracowników w Gminnym Zespole Oświaty i Sportu w Suszcu
Na podstawie art.3a ust.2 ustawy z dnia22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1593 ze zmianami) zarządzam:
§ 1
Przyjąć „Procedurę naboru pracowników w Gminnym Zespole Oświaty i Sportu w Suszcu”, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr GZOiS/10/2005
Dyrektora GZOiS w Suszcu
z dnia 19 grudnia 2005r.
PROCEDURA NABORU PRACOWNIKÓW
W GMINNYM ZESPOLE OŚWIATY i SPORTU w SUSZCU
§ 1
1. Celem procedury jest ustalenie zasad naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze w jednostce organizacyjnej Gminy Suszec – Gminny Zespół Oświaty i Sportu w Suszcu
2. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze jest otwarty i konkurencyjny i dotyczy stanowisk urzędniczych obsadzanych na podstawie umowy o pracę.
3. Procedury naboru nie stosuje się w przypadku zatrudnienia pracownika za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy ( praca interwencyjna, roboty publiczne, umowa o odbycie stażu) oraz zatrudnienia wolontariuszy
4. Nabór pracowników na stanowiska urzędnicze organizuje Dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu.
§ 2
Jeżeli w procedurze jest mowa o:
1) Zespole – należy przez to rozumieć Gminny Zespól Oświaty i Sportu w Suszcu
2) Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu
3) Rozporządzeniu – należy rozumieć Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego ( DZ. U. Nr 146, poz. 1222)
§ 3
1. Nabór pracowników zespołu prowadzony jest w przypadku wystąpienia wakatu na istniejącym stanowisku pracy lub w przypadku utworzenia nowego stanowiska pracy.
2. Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
d) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym, zgodnie z rozporządzeniem i opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe
( np. wykształcenie, niezbędna wiedza specjalistyczna, wymagane zdolności i umiejętności, cechy charakteru i osobowości),
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
f) określenie miejsca i terminu składania ofert
3. Termin składania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej
4. Ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez:
a) wywieszenie na tablicy informacyjnej Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu, ul. Wyzwolenia 2
b) zamieszczenie na stronie internetowej www.suszec.pl
c) umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej
5. Ogłoszenie może zostać przekazane do ogłoszenia w Powiatowym Urzędzie u Pracy lu w Nowinach Suszeckiej Gminy
§4
- Nabór przeprowadza Komisja Rekrutacyjna – zwana dalej Komisją, w składzie 3 – osobowym, powołana spośród pracowników zespołu przez Dyrektora Zespołu.
- W skład Komisji Rekrutacyjnej nie może wchodzić osoba, która jest małżonkiem lub krewnym osoby, której dotyczy postępowanie , albo pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym co może budzić wątpliwości co do jej bezstronności.
3. Komisja dokonuje analizy i sprawdzenia ofert i sporządza listę wszystkich ofert, kwalifikując je na oferty spełniające lub nie spełniające wymagań określonych w ogłoszeniu. Oferty spełniające wymagania formalne grupuje się w ostateczną listę kandydatów.
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, listę kandydatów , którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej. Lista powinna zawierać imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
§ 5
1. Każdego zakwalifikowanego kandydata Dyrektor Zespołu zaprasza na rozmowę kwalifikacyjną.
2. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, która zadaje pytania kandydatom dotyczące niezbędnej wiedzy i umiejętności na stanowisko na które kandyduje a także znajomości ogólnych przepisów prawa oświatowego, finansów publicznych, prawa pracy. Odpowiedzi kandydatów oraz analiza dokumentów dołączonych do oferty jest
oceniana przez członków Komisji w skali punktów 0 – 10
- Z rozmowy kwalifikacyjnej sporządzany jest protokół przeprowadzonego naboru kandydatów, który zawiera:
a) datę spotkania,
b) skład komisji przeprowadzającej rozmowę,
c) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór,
d) liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowana według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze i ilości uzyskanych punktów,
e) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, a także:
- dane osobowe kandydata,
- wykształcenie,
- umiejętności inne (np. obsługa komputera, znajomość języków obcych, itp.),
- doświadczenia zawodowe,
- uwagi inne
f) uzasadnienie dokonanego wyboru lub uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze,
g) podpis Dyrektora i członków Komisji.
4. Decyzje w sprawie zatrudnienia bądź niezatrudnienia kandydata podejmuje Dyrektor
5. Kandydaci biorący udział w postępowaniu informowani są o wynikach postępowania rekrutacyjnego.
§ 6
Stosowanie procedury rekrutacji nie dotyczy zatrudnienia pracownika na zastępstwo (dotyczy zastępstw chorobowych, urlop macierzyński i przypadków losowych)
§7
1. Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru oraz w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata,
poprzez :
1) wywieszenie informacji na tablicy informacyjnej Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu
2) podanie informacji na stronie internetowej www.suszec.pl
3) podanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej
2. Informacja o wyniku naboru zawiera:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.
3. Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej przez okres co najmniej 3 miesięcy.
§8
Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy § 7 stosuje się odpowiednio.