Procedura naboru pracowników w Gminnym Zespole Oświaty i Sportu w Suszcu

 

Zarządzenie nr GZOiS/10/2005xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 

Dyrektora Gminnego Zespołu Oświaty  i Sportu  w Suszcu

z dnia 19 grudnia  2005 roku

 

 

w sprawie przyjęcia  procedury naboru  pracowników w Gminnym Zespole Oświaty i Sportu w Suszcu

 

 

               Na podstawie art.3a ust.2 ustawy z dnia22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1593 ze zmianami) zarządzam:

 

 

 

§ 1

 

 

Przyjąć Procedurę naboru pracowników w Gminnym Zespole Oświaty i Sportu w Suszcu”, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

 

 

§ 2

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Załącznik nr 1

do Zarządzenia nr GZOiS/10/2005

Dyrektora GZOiS w Suszcu

z dnia 19 grudnia 2005r.

 

 

 

PROCEDURA NABORU  PRACOWNIKÓW

W GMINNYM ZESPOLE OŚWIATY i SPORTU w SUSZCU

 

 

§ 1

 

1. Celem procedury jest ustalenie zasad naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze  w jednostce organizacyjnej Gminy Suszec – Gminny Zespół Oświaty i Sportu w Suszcu

2. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze jest otwarty i konkurencyjny i dotyczy stanowisk urzędniczych obsadzanych na podstawie umowy o pracę.

3. Procedury naboru nie stosuje się w przypadku zatrudnienia pracownika za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy ( praca interwencyjna, roboty publiczne, umowa o odbycie stażu) oraz zatrudnienia wolontariuszy

4. Nabór pracowników na stanowiska urzędnicze organizuje Dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu.

 

§ 2

 

 

 

Jeżeli w procedurze jest mowa o:

1) Zespole – należy przez to rozumieć Gminny Zespól Oświaty i Sportu w Suszcu

2) Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu

3) Rozporządzeniu – należy rozumieć Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia  2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego ( DZ. U. Nr 146, poz. 1222)

   

 

§ 3

 

 

1. Nabór pracowników  zespołu prowadzony jest w przypadku wystąpienia wakatu na istniejącym  stanowisku pracy  lub w przypadku utworzenia nowego stanowiska pracy.

2. Ogłoszenie o naborze  powinno zawierać:

        a)  nazwę i adres jednostki,

        b)  określenie stanowiska urzędniczego,

        c)  wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

        d)  określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym, zgodnie z rozporządzeniem i  opisem danego stanowiska, ze wskazaniem,  które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe

             ( np. wykształcenie, niezbędna wiedza specjalistyczna, wymagane zdolności i umiejętności, cechy  charakteru i osobowości),

        e) wskazanie wymaganych dokumentów,

         f)  określenie miejsca  i  terminu składania ofert

3. Termin składania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej

4.  Ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez:

        a) wywieszenie na tablicy informacyjnej Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu, ul. Wyzwolenia 2

        b) zamieszczenie na stronie internetowej www.suszec.pl 

        c) umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej

5. Ogłoszenie może zostać  przekazane do ogłoszenia  w  Powiatowym  Urzędzie u Pracy lu w  Nowinach Suszeckiej Gminy

§4

 

 

  1. Nabór  przeprowadza Komisja Rekrutacyjna – zwana dalej Komisją, w składzie 3 – osobowym, powołana spośród pracowników  zespołu przez Dyrektora Zespołu.
  2. W skład Komisji Rekrutacyjnej nie może wchodzić osoba, która jest małżonkiem lub krewnym osoby, której  dotyczy postępowanie , albo pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym co może budzić wątpliwości co do jej bezstronności.

      3.   Komisja   dokonuje analizy i sprawdzenia  ofert i sporządza listę wszystkich ofert, kwalifikując je na oferty spełniające lub nie spełniające wymagań określonych w ogłoszeniu. Oferty  spełniające wymagania formalne grupuje się w ostateczną listę kandydatów.

  1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze,  listę kandydatów , którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej. Lista powinna zawierać imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania.
  2. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym  wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

 

§ 5

 

       1.   Każdego zakwalifikowanego kandydata Dyrektor Zespołu  zaprasza na rozmowę  kwalifikacyjną.

2.   Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, która zadaje pytania   kandydatom dotyczące niezbędnej wiedzy i umiejętności  na stanowisko na które kandyduje a także znajomości ogólnych przepisów prawa oświatowego, finansów publicznych, prawa  pracy. Odpowiedzi kandydatów oraz analiza  dokumentów dołączonych do oferty  jest 

      oceniana przez członków Komisji w skali punktów  0 – 10     

  1. Z rozmowy kwalifikacyjnej sporządzany jest protokół przeprowadzonego naboru kandydatów, który zawiera:

           a) datę spotkania,

           b) skład komisji przeprowadzającej  rozmowę,

           c) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór,

           d) liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż  5 najlepszych kandydatów, uszeregowana według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o   naborze i ilości uzyskanych punktów,

           e) informację o zastosowanych  metodach  i technikach naboru, a także:

              -  dane osobowe kandydata,

              -   wykształcenie,

              -  umiejętności inne (np. obsługa komputera, znajomość języków obcych, itp.),

              -  doświadczenia zawodowe,

              -  uwagi inne

         f)  uzasadnienie dokonanego   wyboru lub uzasadnienie niezatrudnienia    żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze,

           g)  podpis Dyrektora  i członków Komisji.

        4. Decyzje w sprawie zatrudnienia bądź niezatrudnienia kandydata podejmuje Dyrektor

        5. Kandydaci biorący udział w postępowaniu  informowani są o wynikach postępowania  rekrutacyjnego.

 

§ 6

 

Stosowanie procedury rekrutacji nie dotyczy  zatrudnienia pracownika na zastępstwo (dotyczy zastępstw chorobowych, urlop macierzyński i przypadków losowych)

 

 

§7

 

1. Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru oraz w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata,

poprzez :

     1) wywieszenie informacji na tablicy informacyjnej Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu  w Suszcu

     2) podanie informacji na stronie internetowej www.suszec.pl

     3) podanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej

2. Informacja o wyniku naboru zawiera:

    1) nazwę i adres jednostki,

    2) określenie stanowiska urzędniczego,

    3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,

    4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia  żadnego  kandydata na stanowisko urzędnicze.

3.  Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy  informacyjnej  przez okres co najmniej 3 miesięcy.

 

 

§8

 

Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy § 7  stosuje się odpowiednio.

 

 

Liczba wyświetleń 37
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany