xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
UCHWAŁA Nr XXVI/1/207/2005
Rady Gminy Suszec
z dnia 27 stycznia 2005 roku
w sprawie budżetu gminy na rok 2005
Na podstawie art. 10,18 ust. 2 pkt 4, 9 i 10, art.51,52, 54, 57, 58 i 61 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. Nr 142 z 2001r. poz.1591- ze zm.), art. 18a ust. 1, art. 109, 110, 111 do 114, 116, 117a, 118, 124, 128 ust. 2 pkt 1, art. 134 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.), art. 3,4, 7 i 8 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r.
o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203 poz. 1966), art.403 ustawy z dnia
27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz.627 – ze zm.) oraz uchwały Rady
Gminy w Suszcu Nr XIV/54/86/99 z dnia 30.08.1999r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Suszec oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu na wniosek Wójta Gminy
Rada Gminy Suszec
uchwala:
§1
1. Uchwala się dochody budżetu Gminy na rok 2005 w wysokości 22.865.699 zł. zgodnie
z załącznikiem nr 1.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje:
1) Dochody własne w kwocie 14.508.371 zł,
w tym:
- udziały gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w kwocie 4.907.793 zł.
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 160.000 zł.
2) subwencję ogólną w kwocie 7.205.499 zł,
3) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych z zakresu
administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zgodnie z planami finansowymi w kwocie łącznej 1.011.505 zł i kwotę odprowadzenia dochodów do budżetu państwa w wysokości 23.600 zł zgodnie z załącznikiem nr 4,
4) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego
w kwocie łącznej 133.324 zł. zgodnie z planem finansowym na 2005r. stanowiącym załącznik nr 5.
§2
1. Uchwala się wydatki budżetu Gminy na rok 2005 w wysokości 23.961.764 zł. zgodnie
z załącznikiem nr 2.
2. Z wydatków o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
– wydatki bieżące w kwocie 19.674.389 zł., w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 9.960.081 zł. zgodnie z załącznikiem nr 6,
b) dotacje dla instytucji kultury w kwocie 845.000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 7,
c) dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających
w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy w kwocie
120.400 zł zgodnie z załącznikiem nr 8,
d) wydatki związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych
gminie ustawami w kwocie 1.011.505 zł zgodnie z planem finansowym stanowiącym załącznik
nr 4 oraz na podstawie porozumień zawartych przez jednostki samorządu terytorialnego
z organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 133.324 zł
zgodnie z planem finansowym stanowiącym załącznik nr 5,
e) wydatki na realizację zadań określonych programem profilaktyki rozwiązywania problemów
alkoholowych w kwocie 160.000 zł,
f) wydatki do dyspozycji jednostek pomocniczych w kwocie 35.000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 9,
– wydatki majątkowe - inwestycyjne na kwotę 4.287.375 zł. zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 3
1. Uchwala się przychody budżetu Gminy w kwocie 2.661.065 zł i rozchody budżetu gminy w wysokości 1.565.000 zł. Rozchody kwocie 1.565.000 zł zostaną pokryte przychodami budżetu
2. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu Gminy o których mowa w ust. 1 zawiera załącznik nr 3.
3. Źródłem pokrycia deficytu w kwocie 1.096.065 zł są wolne środki – jako nadwyżka środków
pieniężnych na rachunku bieżącym Gminy wynikające z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych zgodnie z załącznikiem nr 3.
§4
Uchwala się plany przychodów i wydatków rachunku dochodów własnych zgodnie z załącznikiem nr 11.
§5
Uchwala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 6
Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 100.000 zł
§ 7
Powierza się obsługę kasową budżetu Bankowi Spółdzielczemu w Żorach O/ Suszec oraz upoważnia się Wójta Gminy do lokowania czasowo wolnych środków pieniężnych w bankach oferujących
najkorzystniejsze oprocentowanie.
§ 8
Upoważnia się Wójta Gminy do:
– dokonywania zmian w budżecie gminy polegających na zmianach w planie wydatków
z wyłączeniem przeniesień między działami,
– zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru
budżetowego do wysokości 1.500.000,-zł.
– samodzielnego zaciągania zobowiązań finansowych każdorazowo do wysokości 1.500.000,-zł.
w ramach uchwalonego budżetu.
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 roku i podlega
ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy
Suszec.