Uchwała Rady Gminy Nr XXVI/1/207/2005

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

 

UCHWAŁA  Nr XXVI/1/207/2005

Rady Gminy  Suszec

z dnia  27 stycznia 2005 roku

w sprawie budżetu gminy na rok 2005

Na podstawie art. 10,18 ust. 2 pkt 4, 9 i 10, art.51,52, 54, 57, 58 i 61 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. Nr 142 z 2001r. poz.1591- ze  zm.), art. 18a ust. 1, art. 109, 110, 111 do 114, 116, 117a, 118, 124, 128 ust. 2 pkt 1, art. 134 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.), art. 3,4, 7 i 8 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r.
o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203 poz. 1966), art.403 ustawy z dnia
27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz.627 – ze zm.) oraz uchwały Rady
Gminy w Suszcu Nr XIV/54/86/99 z dnia 30.08.1999r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Suszec oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu na wniosek Wójta Gminy

Rada Gminy  Suszec

uchwala:

§1

1.        Uchwala się dochody budżetu Gminy na rok 2005 w wysokości  22.865.699 zł. zgodnie
z załącznikiem nr 1.

2.         Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje:

1)       Dochody własne w kwocie  14.508.371 zł,

w tym:

- udziały gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w kwocie  4.907.793 zł.

- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 160.000 zł.

2)       subwencję ogólną w kwocie        7.205.499 zł,

3)       dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych z zakresu
administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zgodnie z planami finansowymi w kwocie łącznej  1.011.505 zł  i kwotę odprowadzenia dochodów do budżetu państwa w wysokości 23.600 zł  zgodnie z załącznikiem nr 4,

4)       dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego
w kwocie łącznej  133.324 zł. zgodnie z planem finansowym na 2005r. stanowiącym załącznik nr 5.

§2

1.         Uchwala się wydatki budżetu Gminy na rok 2005 w wysokości  23.961.764 zł. zgodnie
z załącznikiem nr 2.

2.         Z  wydatków o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:

 

– wydatki bieżące w kwocie  19.674.389 zł., w tym na:

a)  wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń   9.960.081 zł. zgodnie z załącznikiem nr 6,

b) dotacje dla instytucji kultury w kwocie                           845.000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 7,

c) dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających
     w celu osiągnięcia zysku  na cele publiczne związane z realizacją  zadań gminy w kwocie  
     120.400 zł  zgodnie z załącznikiem nr 8,

d) wydatki związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych
    gminie ustawami w kwocie  1.011.505 zł zgodnie z planem finansowym stanowiącym załącznik
    nr 4  oraz na podstawie porozumień zawartych przez jednostki samorządu terytorialnego
    z organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie  133.324 zł

    zgodnie z  planem finansowym stanowiącym załącznik nr 5,

e) wydatki na realizację zadań określonych programem profilaktyki rozwiązywania problemów
    alkoholowych w kwocie  160.000 zł,

f)  wydatki do dyspozycji jednostek pomocniczych w kwocie 35.000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 9,

 

– wydatki majątkowe - inwestycyjne na kwotę  4.287.375 zł. zgodnie z załącznikiem nr 10.


§ 3

 

1.       Uchwala się przychody budżetu Gminy w kwocie  2.661.065 zł  i rozchody budżetu gminy w wysokości  1.565.000 zł.  Rozchody kwocie 1.565.000 zł zostaną pokryte przychodami budżetu

2.       Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu Gminy o których mowa w ust. 1 zawiera załącznik nr 3.

3.       Źródłem pokrycia deficytu w kwocie  1.096.065 zł  są wolne środki – jako nadwyżka środków
pieniężnych na rachunku bieżącym Gminy wynikające z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych zgodnie z załącznikiem nr 3.

 

§4

Uchwala się plany przychodów i wydatków rachunku dochodów własnych zgodnie z załącznikiem nr 11.

§5

Uchwala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 12.

§ 6

Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 100.000 zł

§ 7

Powierza się obsługę kasową budżetu Bankowi Spółdzielczemu w Żorach O/ Suszec oraz upoważnia się Wójta Gminy do lokowania czasowo wolnych środków pieniężnych w bankach oferujących
najkorzystniejsze oprocentowanie.

§ 8

Upoważnia się  Wójta Gminy do:

– dokonywania zmian w budżecie gminy polegających na zmianach w planie wydatków
     z wyłączeniem przeniesień między działami,

 zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru
     budżetowego do wysokości 1.500.000,-zł.

– samodzielnego zaciągania zobowiązań finansowych każdorazowo do wysokości 1.500.000,-zł.
     w ramach uchwalonego budżetu.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się  Wójtowi Gminy.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 roku i podlega
ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy
Suszec.

Liczba wyświetleń 39
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany