INFORMACJA
Uprzejmie informuję, że w dniu 31 grudnia 2012 r. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r., poz. 1407), która wprowadziła m. in. następujące ułatwienia w realizacji obowiązku meldunkowego:
1. możliwość jednoczesnego wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu przy zameldowaniu w nowym miejscu pobytu (zgłaszając pobyt w nowym miejscu, można jednocześnie zgłosić wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu, w tym przypadku osoba meldująca się jest zwolniona z obowiązku przedłożenia zaświadczenia o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego)
2. wydłużenie terminu wykonania obowiązku meldunkowego do 30 dni (osoba, która przybyła do nowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące, obowiązana jest zameldować się w miejscu tego pobytu najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca),
3. możliwość realizacji obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika (zameldowania się/ wymeldowania się z miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące, zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem w formie wskazanej w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości),
4. zniesienie obowiązku zgłaszania przy realizacji obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym, oraz przedkładania wojskowego dokumentu osobistego,
5. zniesienie obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów,
6. zniesienie obowiązku weryfikacji i zawiadamiania organu właściwego przez właścicieli lub innych podmiotów dysponujących tytułem prawnym do lokalu, dozorców, administratorów domu, sołtysów, zakłady pracy, ze względu na powstały obowiązek meldunkowy mieszkańca lub pracownika,
7. wydłużenie okresu z 3 do 6 miesięcy, od którego wyjazd i powrót z zagranicy Rzeczypospolitej Polskiej podlega obowiązkowi zgłoszenia w organie ewidencji ludności, (zgłoszenia wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca pobytu, a zgłoszenia powrotu – najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia powrotu),
8. zniesienie obowiązku zameldowania na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy, obywateli polskich, obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, obywateli Konfederacji Szwajcarskiej,
9. zniesienie sankcji karnych za niedopełnienie obowiązku meldunkowego dla obywateli polskich, obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, obywateli Konfederacji Szwajcarskiej.
Sprawy meldunkowe załatwia się w biurze nr 9, (I piętro w budynku Urzędu Gminy Suszec, ul. Lipowa 1), nr tel. /032/ 449-30-64 lub /032/ 449-30-65.