OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

Suszec: Przebudowa układu komunikacyjnego w ciągu dróg powiatowych i gminnych - ul. Św. Jana, Baranowicka, Pawła Godźka i Mokra w Suszcu
Numer ogłoszenia: 27542 - 2012; data zamieszczenia: 30.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suszec , ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec, woj. śląskie, tel. 032 44993050, faks 032 4493051.

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa układu komunikacyjnego w ciągu dróg powiatowych i gminnych - ul. Św. Jana, Baranowicka, Pawła Godźka i Mokra w Suszcu.

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZGODNIE Z PKT 3 SIWZ: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Przebudowa układu komunikacyjnego w ciągu dróg powiatowych i gminnych - ul. Św. Jana, Baranowicka, Pawła Godźka i Mokra w Suszcu, zwanego dalej zamówieniem. 3.2 Zakres przedmiotu zamówienia: Zamówienie swym zakresem obejmuje wykonanie przebudowy układu komunikacyjnego w ciągu dróg powiatowych i gminnych - ul. Św. Jana, Baranowicka, Pawła Godźka i Mokra w Suszcu o łącznej długości około 1940mb. Zadanie swym zakresem obejmuje remont nawierzchni ul. Św. Jana i Baranowickiej, przebudowę ul. Pawła Godźka i Mokrej wraz z budową kanalizacji deszczowej oraz budowę fragmentu kanalizacji deszczowej w ciągu ul. Stawowej. W ramach robót przewiduje się: a) W ciągu ul. Św. Jana w Suszcu: - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej na powierzchni 1.387,50m2, - wykonanie warstwy wyrównawczej o grubości 4cm na powierzchni 1.387,50m2, - wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej o grubości łącznej 11cm na powierzchni 1.387,50m2, - rozbiórkę istniejącego chodnika i wjazdów o łącznej powierzchni około 573m2, - rozbiórkę istniejących krawężników i obrzeży, - wykonanie chodnika i wjazdów o łącznej powierzchni około 830m2, - wykonanie nasypu pod chodnik, - wykonanie kanalizacji deszczowej fi400mm na odcinku 51mb wraz z dwoma studniami fi1000mm i dwoma studzienkami ściekowymi wraz z przykanalikami, - uporządkowanie terenu, b) W ciągu ul. Baranowickiej w Suszcu: - rozbiórkę nawierzchni bitumicznej wraz z podbudową na powierzchni 3.034,70m2, - przebudowę zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej na powierzchni 46,30m2, - wykonanie stabilizacji warstwy podłoża o grubości 25cm cementem na powierzchni 3.236,06m2, - wykonanie podbudowy tłuczniowej o grubości 20cm na powierzchni 3.236,06m2, - wykonanie podbudowy z mieszanki mineralno-bitumicznej o grubości 9cm na powierzchni 3.085,04m2, - wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej o grubości 5cm na powierzchni 3.034,70m2, - wykonanie zjazdów o nawierzchni mineralno-bitumicznej na powierzchni 156,40m2, - zabudowa czterech studni kanalizacyjnych fi1200mm, - wykonanie kanalizacji deszczowej fi400mm o długości 39mb - odtworzenie rowów, c) W ciągu ul. Pawła Godźka w Suszcu: - budowa kanalizacji deszczowej PVC SN8 fi 300 o długości 506mb, - budowę 22 studni rewizyjnych, betonowych fi 1000 wraz z wpustami ulicznymi kl. D400, - przebudowę 1 studni rewizyjnej wraz z budową przyłącza kanalizacji fi 500, - przebudowę jezdni o szerokości 3,5m na kostkę betonową wraz z przebudową istniejących zjazdów do posesji o łącznej powierzchni około 2.523mb, - budowę obustronnych krawężników betonowych na odcinku o łącznej długości około 1.128mb, - zabezpieczenie kabli teletechnicznych rurami dwudzielnymi Arot na odcinku o długości około 433mb, d) W ciągu ul. Mokrej w Suszcu: - budowę kanalizacji deszczowej PVC SN8 fi 300 i 400 na odcinku o łącznej długości około 464mb, - budowę 20 studni rewizyjnych, betonowych fi 1000 wraz z wpustami ulicznymi kl. D400, - przebudowę 1 studni rewizyjnej, - przebudowę jezdni o szerokości 4,0m o nawierzchni asfaltobetonowej wraz z wykonaniem warstw konstrukcyjnych na powierzchni około 2.325m2, - budowę obustronnych krawężników betonowych na odcinku o łącznej długości około 1.006mb, - zabezpieczenie rurami ochronnymi przyłączy gazowych pod drogą e) W ciągu ul. Stawowej w Suszcu: - budowę kanalizacji deszczowej PVC SN8 fi 400 na odcinku o łącznej długości około 161mb, - budowę 4 studni rewizyjnych, betonowych fi 1000 wraz z wpustami ulicznymi kl. D400, - budowę 1 studni rewizyjnej, betonowej fi 1500, - przywrócenie terenu do stanu pierwotnego, - wykonanie rowu wraz z umocnieniem dna i skarp, Koszty przygotowania tymczasowej i docelowej organizacji ruchu oraz obsługi geodezyjnej należy skalkulować w cenie ofertowej. 3.3 Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki wykonawcy wymienione w istotnych postanowieniach umowy - stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do uważnego przeanalizowania dokumentacji niniejszego zamówienia w celu zapoznania się z zakresem robót oraz aby być w pełni świadomym praw i obowiązków warunków umownych i wynikających z nich następstw. 3.4 Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45100000-8- Przygotowanie terenu pod budowę 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45232452-5 - Roboty odwadniające 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 3.5 Szczegółowy opis zamówienia stanowią specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz projekty budowlane wraz z projektami wykonawczymi i BIOZ, projekty wraz z załącznikami (plany, rysunki, zakres i lokalizacja robót), projekty organizacji ruchu i orientacja w terenie układu komunikacyjnego objętego przedmiotem zamówienia, które zwane są w dalszej treści SIWZ dokumentacjami projektowymi, tj.: a) formularze przedmiaru robót: * zał. 1.A (Św. Jana), * zał. 1.B (Baranowicka), * zał. 1.C (P.Godźka), * zał. 1.D (Mokra - przebudowa), * zał. 1.E (Mokra - fragm. odwodnienia), * zał. 1.F (Stawowa), b) dokumentacja dot. sposobu realizacji zakresu robót określonego w zał.1.A (Św. Jana), w tym: * projekt wraz z załącznikami (plany, rysunki, zakres i lokalizacja robót) - zał. 9.1 * specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót -zał. 9.2 c) dokumentacja dot. sposobu realizacji zakresu robót określonego w zał.1.B (Baranowickiej), w tym: * projekt wraz z załącznikami (plany, rysunki, zakres i lokalizacja robót) - zał. 10.1 * specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót - zał. 10.2 d) dokumentacja dot. sposobu realizacji zakresu robót określonego w zał. 1.C (P.Godźka), w tym: * projekt budowlany wraz z projektami wykonawczymi oraz informacją BIOZ - zał. 11.1 * specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót - zał.11.2 * projekt tymczasowej i docelowej organizacji ruchu - zał. 11.3, e) dokumentacja dot. sposobu realizacji zakresu robót określonego w zał. 1.D (Mokra przebudowa), w tym: * projekt budowlany wraz z projektami wykonawczymi oraz informacją BIOZ - zał. 12.1, * specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót - zał.12.2 f) dokumentacja dot. sposobu realizacji zakresu robót określonego w zał. 1.D (Mokra przebudowa) oraz zakresu robót określonego w zał. 1.E (Mokra - fragm. odwodnienia) w tym: * projekt tymczasowej i docelowej organizacji ruchu - zał. 13, g) dokumentacja dot. sposobu realizacji zakresu robót określonego w zał. 1.E (Mokra - fragm. odwodnienia) oraz zakresu robót określonego w zał. 1.F (Stawowa), w tym: * projekt budowlany wraz z projektami wykonawczymi oraz informacją BIOZ - zał. 14.1, * specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót - zał.14.2 h) orientacja w terenie w terenie całego układu komunikacyjnego objętego przedmiotem zamówienia - zał. 15. Uwagi: Przedstawione w w/w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta, należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 29. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych, dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania przez wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym w razie potrzeby autora dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót..

    II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

    II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.20.00.00-9, 45.23.24.40-8, 45.23.24.52-5, 45.23.32.20-7, 45.23.32.90-8, 45.23.32.00-1.

    II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

    II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2012.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.1) WADIUM

    Informacja na temat wadium: ZGODNIE Z PKT 11 SIWZ: 11. Wymagania dotyczące wadium. 11.1 Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50.000,00 zł. 11.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 14.02.2012 r. do godz. 11:00, w jednej lub kilku formach, określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 11.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego, tj.: Bank Spółdzielczy Żory o/Suszec nr 58 8456 1019 2001 0000 0446 0004 z dopiskiem: Wadium - przebudowa układu komunikacyjnego w Suszcu. 11.4 W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, termin zostanie zachowany, jeżeli bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii przelewu wystawionego przez wykonawcę nie będzie wystarczające do stwierdzenia, że wadium zostało wniesione w terminie. 11.5 Wadium wnoszone w formach niepieniężnych, musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania z ofertą, pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania. 11.6 Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna, należy złożyć w oryginale w sekretariacie Urzędu Gminy Suszec (I piętro), najpóźniej do upływu terminu składania ofert. Złożenie w sekretariacie Urzędu Gminy dokumentu, nie jest jednoznaczne z poprawnością złożonego wadium. 11.7 Dokumentów wniesienia wadium nie należy składać w ofertach. 11.8 Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo, o ile dotyczy wszystkich konsorcjantów, co w nim jasno wyrażono. UWAGA! Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa ustawa Pzp.

    III.2) ZALICZKI

    • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

    III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

    • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • w celu wykazania spełniania warunku wykonawcy zobowiązani są do złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy,

    • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • warunek zostanie spełniony w sytuacji, gdy wykonawca wykaże wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - co najmniej: * dwa zamówienia polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni asfaltowej wraz z odwodnieniem, * jedno zamówienie polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni asfaltowej, * jedno zamówienie polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi lub parkingu z kostki betonowej wraz z odwodnieniem, o łącznej wartości min.: 3.000.000,00 zł brutto,

    • III.3.3) Potencjał techniczny

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • w celu wykazania spełniania warunku wykonawcy zobowiązani są do złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy,

    • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, tj.: - jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą właściwe uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia oraz posiadającą aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego,

    • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • w celu wykazania spełniania warunku wykonawcy zobowiązani są do złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy,

    III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

    • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

      • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
      • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
      • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

      • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
      • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

      Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

      III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

      • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    Zgodnie z pkt 3.3.3 SIWZ: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu: - pisemne (w oryginale) zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia, zawierające zakres czynności, które te podmioty zobowiązują się wykonać (co należy również wskazać w pkt 10 formularza oferty -zał. nr 1 do SIWZ) w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, - pisemne (w oryginale) zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób na okres ich udziału w wykonywaniu zamówienia, zawierające także listę osób, które zostaną przez ten podmiot udostępnione - w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. Uwaga! Pisemne zobowiązanie winno zawierać: kto, komu, jakich zasobów i na jaki okres udziela. Zgodnie z pkt 13 a-d SIWZ: 13. Opis sposobu przygotowywania ofert: a) wykonawca może złożyć jedną ofertę, b) oferta musi być wypełniona i podpisana przez upełnomocnionego przedstawiciela wykonawcy lub przez wykonawcę, zgodnie z treścią zał. nr 1 do SIWZ, w tym m.in. musi zawierać: - oświadczenie o udziale bądź braku podwykonawców w realizacji zamówienia oraz wskazania części zamówienia, których wykonanie zostanie powierzone podwykonawcom, - oświadczenie o udzieleniu 60 - miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia (roboty budowlane, materiały), c) wraz z ofertą należy złożyć wypełnione formularze przedmiaru robót, stanowiące zał. 1.A - 1.F do SIWZ, zgodnie z postanowieniami określonymi w pkt. 15 SIWZ, które będzie stanowił kosztorys ofertowy wykonawcy, d) jeżeli upoważnienie osób podpisujących ofertę nie wynika bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty (tj. nie wynika wprost z dokumentów stwierdzających status prawny wykonawcy), to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie, zgodnie z postanowieniami określonymi w pkt 8.3.7 i pkt 13 lit. e) SIWZ (...)

    III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Zgodnie z pkt. 20.2 - 20.4 SIWZ: 20.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1. ZMIANY OGÓLNE: a) zmiana adresu/siedziby/konta/firmy Zamawiającego/Wykonawcy, b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy, c) zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki, d) wprowadzenie nazw podwykonawców do umowy zgodnie z postanowieniami określonymi w §5 ust. 4 i 5 zał. nr 2 do SIWZ, e) zmiana podwykonawców na podst. §5 ust. 10 zał. nr 2 do SIWZ - na wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego. 2. INNE ZMIANY. a) Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ze względu na: - przedłużenie procedury przetargowej, - uwarunkowania społeczne lub działania osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron (protesty, listy, petycje, itp.), - zmiany powszechnie obowiązującego prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy po dacie jej podpisania, b) Zamawiający na podstawie art. 144 dopuści zmianę umowy dotyczącą przedmiotu lub umówionego terminu wykonania zamówienia również w następujących przypadkach: - zmiana wysokości wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian), - wystąpienia istotnych wad lub braków w dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji, - wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu lub technologii wykonania przedmiotu zamówienia, a co się z tym wiąże zastosowania robót zamiennych, proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla zamawiającego i /lub niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia, - działania sił natury uznane za stan klęski żywiołowej, - wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających kontynuowanie robót, jednak nie dłużej, niż o czas trwania tych niesprzyjających warunków, - wystąpienia nieprzewidzianych warunków realizacji, np. nastąpi odkrycie niezinwentaryzowanych obiektów lub elementów instalacji podziemnej, - wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy, - gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, a szczególności terminu realizacji zamówienia. 20.3. Zamawiający nie przedłuży terminu zakończenia umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 20.4. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1. Sposób inicjowania zmian: a) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, niezwłocznie po zajściu okoliczności uzasadniającej zmianę, b) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, niezwłocznie po zajściu okoliczności uzasadniającej zmianę. 2. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). 3. W rezultacie dokonania czynności opisanych powyżej może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający.

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.suszec.iap.pl/6585,16681,16702/16702/
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: URZĄD GMINY SUSZEC UL. LIPOWA 1 43-267 SUSZEC.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.02.2012 godzina 11:00, miejsce: URZĄD GMINY SUSZEC UL. LIPOWA 1 43-267 SUSZEC SEKRETARIAT (I PIĘTRO).

    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zgodnie z pkt 4 SIWZ: 4. Termin wykonania zamówienia: a) Wymagany termin realizacji zamówienia: do 15.11.2012r. od daty przekazania terenu budowy. Przekazanie terenu budowy WYKONAWCY nastąpi nie później niż 3 dni od daty podpisania umowy na realizację przedmiotu zamówienia. b) Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji robót zgodnie z poniższym harmonogramem szczegółowym: l.p. Zakres i rodzaj robót Termin realizacji 1. Przebudowa ul. Pawła Godźka - odwodnienie 15.07.2012r. 2. Przebudowa ul. Mokrej i Stawowej - odwodnienie 16.08.2012r. 3. Przebudowa ul. Pawła Godźka - roboty drogowe 30.09.2012r. 4. Przebudowa ul. Mokrej - roboty drogowe 30.09.2012r. 5. Remont ul. Baranowickiej -cały zakres zamówienia 15.11.2012r. 6. Remont ul. Św. Jana - cały zakres zamówienia 15.11.2012r. c) Zgodnie z postanowieniami określonymi w § 6 istotnych postanowień umowy - zał. 2 do SIWZ, WYKONAWCA jest zobowiązany do pisemnego zgłoszenia ZAMAWIAJĄCEMU gotowości do odbioru końcowego wykonanych robót w terminie nie później niż 3 dni przed upływem wymaganego terminu zamówienia, tj. 15.11.2012r., z zastrzeżeniem §11 ust 1c) istotnych postanowień umowy..

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie




    Liczba wyświetleń 73
    Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany