Suszec: Budowa kanalizacji sanitarnej w sołectwie Kryry - II etap - zlewnia przepompowni P1 i P2A
Numer ogłoszenia: 30632 - 2011; data zamieszczenia: 25.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suszec , ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec, woj. śląskie, tel. 032 44993050, faks 032 4493051.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.suszec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej w sołectwie Kryry - II etap - zlewnia przepompowni P1 i P2A.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zgodnie z pkt. 3 SIWZ: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w sołectwie Kryry - II etap - zlewnia przepompowni P1 i P2A, zwanej dalej zamówieniem. 3.2 Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz tłocznej w części sołectwa Suszec i Kryry w rejonie ulic: Wyzwolenia, Akacjowej, Garbarskiej, Jasnej, Spokojnej, Nierad, Skotnicza, Owocowej oraz Wilczej, a także budowa dwóch przepompowni ścieków oznaczonych jako P1 i P2A wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu i budową przyłącza wodociągowego i elektrycznego. Przedmiot zamówienia swym zasięgiem obejmuje zlewnię przepompowni ścieków P1 i zlewnię przepompowni ścieków P2A. Wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej obejmuje wykonanie kanałów głównych oraz kanałów bocznych - (przez które należy rozumieć odcinki sieci kanalizacyjnej od kanału głównego do granic nieruchomości gruntowej podmiotu przyłączanego) i zakończenie kanałów bocznych korkiem w granicy nieruchomości gruntowej podmiotu przyłączanego. Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki wykonawcy wymienione w istotnych postanowieniach umowy - stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do uważnego przestudiowania dokumentów niniejszego zamówienia w celu zapoznania się z zakresem robót oraz aby być w pełni świadomym praw i obowiązków warunków umownych i wynikających z nich następstw. Zgodnie z projektem budowlanym zakres zamówienia obejmuje w zlewni przepompowni ścieków P1 wykonanie: 1. Sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej - kanałów głównych na odcinku: - od przepompowni ścieków P1 do studni S1a z rur PE SDR 17 fi 280x16,6mm o długości 2,40m, - od studni S1a do studni S30 z rur kielichowych dwuściennych łączonych na uszczelki PP SN8 fi 250mm o długości 1037,50m wraz z wykonaniem 13szt studni kanalizacyjnych fi 1000mm (oznaczonych jako S1a, S1, S2, S3, S6, S8, S21, S22, S23, S24, S25, S26, S29) oraz wykonaniem 18szt studni kanalizacyjnych fi 425mm (oznaczonych jako S4, S5, S9, S10, S11, S12, S13, S13a, S14, S15, S16, S17, S18, S19, S20, S23a, S27, S28) oraz wykonaniem studni kanalizacyjnej rozprężnej fi 2000mm (oznaczonej jako S30). Studnia kanalizacyjna oznaczona jako S7 nie będzie wykonywana, - od studni S3 do studni S37, od studni S36 do studni S42, od studni S40 do studni S40a, od studni S33 do studni S47, od studni S8 do studni S51, od studni S51 do studni S67, od studni S29 do studni S74, od studni S30 do studni S79 z rur kielichowych dwuściennych łączonych na uszczelki PP SN8 fi 200mm o długości 1215,10m wraz z wykonaniem 17szt studni kanalizacyjnych fi 1000mm (oznaczonych jako S33, S34, S36, S37, S40, S42, S47, S49, S50, S51, S59, S60, S63, S64, S66, S69, S74) oraz wykonaniem 27szt studni kanalizacyjnych fi 425mm (oznaczonych jako S31, S32, S35, S36a, S37a, S38, S39, S41, S40a, S43, S44, S45, S46, S48, S57, S58, S61, S62, S65, S67, S70, S71, S72, S73, S77, S78, S79). 2. Sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej - kanałów bocznych na odcinku: - od studni S36 do granicy działki nr 126/6, - od studni S36a do granicy działki nr 126/6, - od studni S37a do granicy działki nr 126/6, - od studni S37 do granicy działki nr 207/6, - od studni S35 do granicy działki nr 180/6, - od studni S39 do granicy działki nr 231/6, - od studni S40a do granicy działki nr 214/6, - od studni S40a do granicy działki nr 195/7, - od studni S41 do granicy działki nr 199/7, - od studni S33 do granicy działki nr 219/5, - od studni S32 do granicy działki nr 2957/495, - od studni S1 do granicy działki nr 2958/495 (obecnie w wyniku podziału działki nr 2958/495 - do granicy działki nr 3857/495), - od studni S6 do granicy działki nr 221/11, - od studni S42 do granicy działki nr 234/6, - od studni S42 do granicy działki nr 201/7, - od studni S50 do granicy działki nr 89/7, - od studni S59 do granicy działki nr 236/20, - od studni S61 do granicy działki nr 188/18, - od studni S64 do granicy działki nr 169/16, - od studni S64 do granicy działki nr 170/16, - od studni S65 do granicy działki nr 168/16, - od studni S66 do granicy działki nr 111/14, - od studni S66 do granicy działki nr 111/14, - od studni S48 do granicy działki nr 166/8, - od studni S17 do granicy działki nr 226/13, - od studni S18 do granicy działki nr 182/13, - od studni S20 do granicy działki nr 385/19, - od studni S21 do granicy działki nr 443/19, - od studni S21 do granicy działki nr 386/19, - od studni S23a do granicy działki nr 566/19, - od studni S70 do granicy działki nr 955/219, - od studni S71 do granicy działki nr 1678/219, - od studni S73 do granicy działki nr 950/219, - od studni S77 do granicy działki nr 392/39, - od studni S77 do granicy działki nr 558/38, - od studni S79 do granicy działki nr 572/32, z rur kielichowych łączonych na uszczelki PVC SN8 fi 160mm o długości około 550,00m wraz z wykonaniem 17szt studni kanalizacyjnych fi 425mm. W przypadku konieczności zastosowania na kanale bocznym o średnicy 160mm rury ochronnej w granicy działki podmiotu przyłączanego, należy wykonać cały odcinek rury ochronnej łącznie z odcinkiem sieci fi 160mm i zakończenie jej korkiem na terenie nieruchomości gruntowej podmiotu przyłączanego. 3. Sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej - odcinek od studni S1a do studni kanalizacyjnej kontrolnej na terenie działki 189/1 (obecnie w wyniku podziału działki nr 189/1 - na terenie działki nr 275/1) z rur kielichowych łączonych na uszczelki PVC SN8 fi 200mm o długości 42,00m wraz z wykonaniem studni kanalizacyjnej kontrolnej fi 1000mm. 4. Sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej na odcinku od punktu Z2 do przepompowni ścieków P1 z rur PE 100 PN10 SDR 17 fi 225x13,4mm o długości 853,10m wraz z wykonaniem 5szt studni kanalizacyjnych fi 1200mm (oznaczonych jako Sr1, Sr2, Sr3, Sr4, Sr5). Odcinek sieci tłocznej od studni K13 do punktu Z2 został już wykonany. W punkcie Z2 należy dokonać połączenia budowanej sieci tłocznej z istniejącą siecią tłoczną o średnicy 225mm. 5. Przepompowni ścieków P1 z polimerobetonowym zbiornikiem o średnicy fi 2000mm i głębokości 5,50m wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu i budową przyłącza wodociągowego i elektrycznego. 6. Przejść poprzecznych siecią kanalizacyjną przez drogi powiatowe i gminne oraz cieki wodne metodą przewiertów z zastosowaniem rur ochronnych stalowych. 7. Robót rozbiórkowych oraz robót związanych z odtworzeniem (przywróceniem terenu do stanu sprzed rozpoczęcia robót) konstrukcji dróg i pozostałych nawierzchni w pasie przeprowadzonych robót. Zamawiający dopuszcza zastosowanie na studniach kanalizacyjnych włazów żeliwnych klasy D400. Zakres zamówienia nie obejmuje wykonania w zlewni przepompowni ścieków P1 sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej - kanałów głównych na odcinku od studni S51 do studni S56 oraz od studni S25 do studni S76 a także sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej na odcinku od studni K13 do punktu Z2. Zgodnie z projektem budowlanym zakres zamówienia obejmuje w zlewni przepompowni ścieków P2A wykonanie: 1. Sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej - kanałów głównych na odcinku: - od przepompowni ścieków P2A do studni S84 z rur PE SDR 17 fi 280x16,6mm o długości 7,50m, - od studni S84 do studni S83 z rur kielichowych dwuściennych łączonych na uszczelki PP SN8 fi 250mm o długości 19,90m wraz z wykonaniem studni kanalizacyjnej rozprężnej fi 2000mm (oznaczonej jako S83), - od studni S84 do studni S114, od studni S89 do studni S205, od studni S202 do studni S206, od studni S87 do studni S156, od studni S147 do studni S148, od studni S156 do studni S169, od studni S164 do studni S179, od studni S170 do studni S180, od studni S156 do studni S188 z rur kielichowych dwuściennych łączonych na uszczelki PP SN8 fi 200mm o długości 2415,50m wraz z wykonaniem 17szt studni kanalizacyjnych fi 1000mm (oznaczonych jako S84, S87, S89, S91, S95, S106, S114, S202, S146, S147, S155, S156, S162, S164, S169, S170, S180) oraz wykonaniem 68szt studni kanalizacyjnych fi 425mm (oznaczonych jako S85, S86, S88, S90, S92, S93, S94, S96, S96a, S97, S98, S99, S100, S101, S102, S103, S104, S105, S107, S108, S109, S110, S111, S111a, S112, S113, S200, S201, S203, S203a, S204, S205, S206, S145, S149, S150, S151, S152, S153, S154, S148, S158, S159, S160, S161, S163, S164a, S165, S166, S167, S168, S171, S172, S173, S174, S175, S176, S177, S178, S179, S157, S157a, S184, S184a, S185, S186, S187, S188). 2. Sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej - kanałów bocznych na odcinku: - od studni S114 do granicy działki nr 521/39, - od studni S114 do granicy działki nr 1800/218 (obecnie w wyniku podziału działki nr 1800/218 - do granicy działki nr 2038/218), - od studni S113 do granicy działki nr 520/39, - od studni S113 do granicy działki nr 1801/218, - od studni S112 do granicy działki nr 1604/218 (obecnie w wyniku podziału działki nr 1604/218 - do granicy działki nr 2043/218), - od studni S111a do granicy działki nr 206/38, - od studni S111 do granicy działki nr 1621/218, - od studni S111 do granicy działki nr 190/38, - od studni S110 do granicy działki nr 1526/218, - od studni S109 do granicy działki nr 207/38, - od studni S108 do granicy działki nr 234/38, - od studni S107 do granicy działki nr 1834/218, - od studni S106 do granicy działki nr 479/60, - od studni S106 do granicy działki nr 1666/217, - od studni S105 do granicy działki nr 586/70, - od studni S104 do granicy działki nr 1870/244, - od studni S103 do granicy działki nr 579/64, - od studni S103 do granicy działki nr 448/96, - od studni S102 do granicy działki nr 301/69, - od studni S101 do granicy działki nr 213/97, - od studni S100 do granicy działki nr 71, - od studni S99 do granicy działki nr 542/96, - od studni S99 do granicy działki nr 311/76, - od studni S97 do granicy działki nr 543/96 (obecnie w wyniku podziału działki nr 543/96 - do granicy działki nr 602/96), - od studni S97 do granicy działki nr 312/75, - od studni S96a do granicy działki nr 226/94 (obecnie w wyniku wznowienia granic działki nr 226/94 - do granicy działki nr 599/94), - od studni S161 do granicy działki nr 1823/217, - od studni S163 do granicy działki nr 800/217, - od studni S168 do granicy działki nr 1864/218, - od studni S169 do granicy działki nr 792/218, - od studni S172 do granicy działki nr 1256/218, - od studni S173 do granicy działki nr 1255/218, - od studni S174 do granicy działki nr 1267/218, - od studni S180 do granicy działki nr 1257/218, - od studni S188 do granicy działki nr 1529/219, - od studni S158 do granicy działki nr 1623/234, - od studni S152 do granicy działki nr 1200/236, - od studni S148 do granicy działki nr 1192/237, - od studni S96 do granicy działki nr 93 (obecnie w wyniku wznowienia granic działki nr 93 - do granicy działki 597/93), - od studni S95 do granicy działki nr 225/92 (obecnie w wyniku wznowienia granic działki nr 225/92- do granicy działki 598/92), - od studni S95 do granicy działki nr 544/77, - od studni S94 do granicy działki nr 590/91, - od studni S93 do granicy działki nr 592/91, - od studni S92 do granicy działki nr 1956/240, - od studni S91 do granicy działki nr 87, - od studni S90 do granicy działki nr 1977/245, - od studni S87 do granicy działki nr 1636/253, - od studni S86 do granicy działki nr 673/258, - od studni S85 do granicy działki nr 676/258, - od studni S84 do granicy działki nr 1566/259, - od studni S206 do granicy działki nr 465/86, - od studni S206 do granicy działki nr 201/90, - od studni S203a do granicy działki nr 2009/270, - od studni S204 do granicy działki nr 2008/270, - od studni S201 do granicy działki nr 464/86, z rur kielichowych łączonych na uszczelki PVC SN8 fi 160mm o długości około 520,00m wraz z wykonaniem 10szt studni kanalizacyjnych fi 425mm. W przypadku konieczności zastosowania na kanale bocznym o średnicy 160mm rury ochronnej w granicy działki podmiotu przyłączanego, należy wykonać cały odcinek rury ochronnej łącznie z odcinkiem sieci fi 160mm i zakończenie jej korkiem na terenie nieruchomości gruntowej podmiotu przyłączanego. 3. Sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej na odcinku od przepompowni ścieków P2A do studni S30 z rur PE 100 PN10 SDR 17 fi 225x13,4mm o długości 1032,70m wraz z wykonaniem 3szt studni kanalizacyjnych fi 1200mm (oznaczonych jako Sr5, Sr6, Sr7). 4. Przepompowni ścieków P2A z polimerobetonowym zbiornikiem o średnicy fi 2000mm i głębokości 4,90m wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu i budową przyłącza wodociągowego i elektrycznego. 5. Przejść poprzecznych siecią kanalizacyjną przez drogi powiatowe i gminne oraz cieki wodne metodą przewiertów z zastosowaniem rur ochronnych stalowych. 6. Robót rozbiórkowych oraz robót związanych z odtworzeniem (przywróceniem terenu do stanu sprzed rozpoczęcia robót) konstrukcji dróg i pozostałych nawierzchni w pasie przeprowadzonych robót. Zamawiający dopuszcza zastosowanie na studniach kanalizacyjnych włazów żeliwnych klasy D400. Zakres zamówienia nie obejmuje wykonania w zlewni przepompowni ścieków P2A sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej - kanałów głównych na odcinku od studni S180 do studni S183 oraz od studni S188 do studni S198. Oznaczenia charakterystycznych elementów, podane wyżej, zgodne są z projektem budowlanym. UWAGA: Zamawiający informuje, że zamieszczony na stronie internetowej zamawiającego projekt budowlany, stanowiący zał. nr 8 do SIWZ, zawiera załączniki oznaczone numerami: 6101.9.002, 6101.9.003, 6101.9.004 i 6101.9.005, które nie pokazują zmian projektowych naniesionych do projektu budowlanego na etapie postępowania o udzielenie pozwolenia na budowę, ze względu na wniesione przez właścicieli posesji uwagi do przedmiotowej inwestycji. W związku z powyższym, do zał. nr 8 zostały dołączone w wersji elektronicznej dodatkowe rysunki: 6101.9.002, 6101.9.003 + 6101.9.003.1, 6101.9.004 i 6101.9.005 z dopiskiem ZMIANA, na których zostały naniesione kolorem czerwonym wprowadzone do projektu zmiany. Pozostałe dokumenty, stanowiące opis przedmiotu zamówienia uwzględniają wprowadzone przez projektanta zmiany w projekcie budowlanym. 3.3 Zamawiający zamierza zawrzeć z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach (WFOŚiGW) umowę pożyczki na dofinansowanie przedmiotu umowy. W związku z powyższym, harmonogram rzeczowo - finansowy, o którym mowa w pkt 4.3 SIWZ oraz w §2 pkt 2 istotnych postanowień umowy - zał. nr 2 do SIWZ, stanowić będzie załącznik do podpisanej umowy pożyczki. 3.4 Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Kod CPV Nazwa 45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45223500-1 Konstrukcje z betonu zbrojonego 45232423-3 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45262300-4 Betonowanie 45262310-7 Zbrojenie 45342000-6 Wznoszenie ogrodzeń 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45315600-4 Instalacje niskiego napięcia 3.5 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: a) formularz przedmiaru robót (branża instalacyjna) - zał. 1.A do SIWZ, b) formularz przedmiaru robót (branża budowlano-drogowa) - zał. 1.B do SIWZ, c) formularz przedmiaru robót (branża elektryczna) - zał. 1.C do SIWZ, d) projekt budowlany - zał. 8 do SIWZ, e) projekt wykonawczy - branża instalacyjna - zał. 9.1 do SIWZ, f) projekt wykonawczy - branża budowlano - drogowa - zał. 9.2 do SIWZ, g) projekt wykonawczy - branża elektryczna - zał. 9.3 do SIWZ, h) informacja BIOZ - zał. 10 do SIWZ, i zwane są w dalszej treści SIWZ dokumentacją projektową, oraz i) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - zał. nr 11 do niniejszej SIWZ. Uwaga: Przedstawione w ww. dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta, należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 29. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania przez wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym w razie potrzeby autora dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.10-9, 45.22.35.00-1, 45.23.24.23-3, 45.26.23.00-4, 45.26.23.10-7, 45.34.20.00-6, 45.31.00.00-3, 45.31.56.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 100.000,00 zł. Szczegółowe zasady wnoszenia wadium określa pkt. 11 SIWZ.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Spełnieniem warunku będzie złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje wykonanie, tj. zakończenie (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - jednej roboty budowlanej polegającej na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 4 000 m wraz z budową min. 1 przepompowni, lub - dwóch robót budowlanych polegających na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości nie mniejszej niż 4 000 m i obejmujących budowę min 1 przepompowni, oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie).
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Spełnieniem warunku będzie złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, tj.: - jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji kanalizacyjnych, - jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, - jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych. (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał).
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Spełnieniem warunku będzie złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- złożenie wypełnionego i podpisanego druku oferty, zgodnie z treścią zał. nr 1 do SIWZ; - złożenie wypełnionych załączników 1.A (branża instalacyjna), 1.B (branża budowlano - drogowa) i 1.C (branża elektryczna) do formularza oferty, zgodnie z postanowieniami zawartymi w pkt 15 SIWZ; - jeżeli upoważnienie osób podpisujących ofertę nie wynika bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty (tj. nie wynika wprost z dokumentów stwierdzających status prawny wykonawcy), to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie, zgodnie z postanowieniami określonymi w pkt 8.9 i 13 b) SIWZ; - wobec Wykonawcy, będącego osobą fizyczną i prowadzącego działalność gospodarczą zaleca się dołączenie do oferty aktualnego wypisu z ewidencji działalności gospodarczej (oryginał lub potwierdzoną za zgodność kserokopię) w celu potwierdzenia prawa do reprezentowania podmiotu.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z pkt. 20.2 SIWZ: Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 20.2.1. ZMIANY OGÓLNE Możliwa jest: a) zmiana adresu/siedziby/konta/firmy Zamawiającego/Wykonawcy, b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy, c) zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki, d) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości, na zasadach określonych w art. 149 ustawy Pzp. 2 i jego wysokości, e) zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian), f) zmiana podwykonawcy - na wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego, nowy podwykonawca musi spełniać warunki określone dla pierwotnie wybranego podwykonawcy, g) zmiana postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych warunków: - zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w sposobie lub technologii wykonania przedmiotu umowy, a co się z tym wiąże zastosowaniem robót zamiennych i zamiany materiałów i urządzeń przewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów i urządzeń przewidzianych w dokumentacji projektowej, z zachowaniem wymogów technicznych i jakościowych, - gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, a szczególności terminu realizacji zamówienia. 20.2.2. ZMIANY RZUTUJĄCE NA TERMIN WYKONANIA UMOWY A. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ze względu na: a) przedłużenie procedury przetargowej, b) uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje, strajki, itp.), mające bezpośredni wpływ na terminowość realizacji zamówienia c) zmiany powszechnie obowiązującego prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy po dacie odniesienia, d) niesprzyjające warunki atmosferyczne, uniemożliwiające kontynuowanie robót, jednak nie dłużej, niż o czas trwania tych nie sprzyjających warunków, e) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), którego realizacja będzie miała wpływ na harmonogram i termin wykonania przedmiotu umowy, f) wystąpienia nieprzewidzianych warunków realizacji, tj. warunki gruntowo-wodne będą inne niż w dokumentacji geotechnicznej lub gdy nastąpi odkrycie niezinwentaryzowanych obiektów lub elementów instalacji podziemnej, g) wystąpienia konieczności wykonania dokumentacji zamiennej, h) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji, i) działania sił natury uznane za stan klęski żywiołowej. B. Zamawiający nie przedłuży terminu zakończenia umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 20.2.3. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Sposób inicjowania zmian: a) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, niezwłocznie po zajściu okoliczności uzasadniającej zmianę, b) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, niezwłocznie po zajściu okoliczności uzasadniającej zmianę. 2) Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). 3) W rezultacie dokonania czynności opisanych powyżej może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.suszec.iap.pl/6585,16043,16123/16123/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Suszec, ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.03.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Suszec, ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec (sekretariat - I piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Zamawiający zamierza również zawrzeć na sfinansowanie przedmiotowego zadania umowę pożyczki z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie