Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej

ZEZWOLENIE NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO

DROGI GMINNEJ

 

          Podstawa prawna: art. 40 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 21.03.1985r. o drogach publicznych (j. t. Dz. U. z 2015r. poz. 460 ze zm.), § 1 i § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 01.06.2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140, poz. 1481 ze zm.), art. 104 Kodeks postępowania administracyjnego (j. t. Dz. U. z 2013r., poz. 267 ze zm.) oraz uchwała Rady Gminy Suszec Nr XX/43/164/2008 z dnia 29 maja 2008r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych (Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego z 2004r. Nr 110, poz. 3135).

        

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.       Wniosek o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego, który powinien zawierać:

- imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego,      

- cel zajęcia pasa drogowego,

- lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego, a w przypadku reklam powierzchnię reklamy,

- planowany okres zajęcia pasa drogowego.

 

2.       Załączniki:

- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1.000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy – z podaniem jej wymiarów,       

- zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do składanego wniosku należy dołączyć dodatkowo:

- ogólny plan orientacyjny w skali 1:10.000 lub 1:25.000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,      

- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.

 

W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do składanego wniosku zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, a w szczególności:

- projektu budowlanego obiektu umieszczanego w pasie drogowym,      

- harmonogramu  robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Sekretariat Urzędu Gminy Suszec, I piętro, pok. Nr 20, tel. (032) 449 – 30 – 50

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

30 dni

    

OPŁATY:

Opłaty za zajęcie pasa drogowego:

    

I.

1.  Za zajęcie 1m2 powierzchni pasa drogowego dróg gminnych w celu prowadzenia robót, stawka opłaty za każdy dzień zajęcia wynosi:

-  przy zajęciu do 20% szerokości jezdni - 3,00 zł.

-  przy zajęciu od 20% do 50% szerokości jezdni - 5,00 zł.

-  przy zajęciu powyżej 50% szerokości jezdni - 7,00 zł.

 

2. Stawki ustalone w pkt. 1 stosuje się także w przypadku zajęcia chodników, placów, zatok postojowych i autobusowych, ścieżek rowerowych, ciągów pieszych i pieszo-jezdnych położonych w obrębie pasa drogowego.

 

3. Do elementów pasa drogowego niewymienionych w ust. 1 i 2 (pobocza, rowy, zieleńce - niezależnie od procentu zajętej szerokości) ustala się stawkę opłat za każdy dzień zajęcia 1m2 powierzchni w wysokości - 2,00 zł.

 

II.

Za zajęcie pasa drogowego, w celu umieszczania w nim urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego stawka roczna opłaty za 1m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia wynosi:

1. Dla urządzeń infrastruktury technicznej umieszczonych w pasie drogowym z wyłączeniem obiektów mostowych:

- dla sieci kanalizacji ciepłowniczej, deszczowej - 20,00 zł.

-  dla sieci gazowej - 40,00 zł.

- dla linii energetycznej i telekomunikacyjnej oraz urządzeń z nimi związanych                     -180,00 zł.

-  dla urządzeń nadziemnych, mogących powodować utrudnienie w ruchu, a umieszczonych poza jezdnią (szafki przyłączy gazowych, elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, słupy, hydranty,  inne) w szczególności w chodniku, placu, zatoce, ścieżce rowerowej, poboczu - 40,00 zł.

-  dla sieci kanalizacyjnej i wodociągowej, bez względu na rodzaj zajętego elementu pasa drogowego - 0,05 zł.

 

2) dla urządzeń infrastruktury technicznej umieszczonych na obiektach mostowych:

-  dla sieci kanalizacji deszczowej i ciepłowniczej - 60,00 zł,

- dla sieci gazowej - 100,00 zł,

- dla linii energetycznej i telekomunikacyjnej oraz urządzeń z nimi związanych - 180,00 zł.

 

III.

1. Za zajęcie 1m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczania w nim obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam stawka opłaty wynosi:

- umieszczenie w pasie drogowym obiektu handlowego - 1,00 zł

-  umieszczenie w pasie drogowym innych obiektów - 1,00 zł

- wydzielenie miejsca parkingowego (koperty) - 1,00 zł

- umieszczenie w pasie drogowym tymczasowego stoiska handlowego - 1,50 zł.

 

2. Za każdy dzień umieszczenia w pasie drogowym drogi gminnej reklamy ustala się następującą stawkę opłaty za 1m² - 1,30 zł.

 

3. Stawki określone w pkt.III.1 i III.2 odnoszą się do wszystkich elementów pasa drogowego za wyjątkiem jezdni.

 

IV.

Za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych publicznych poprzez umieszczenie w pasie drogowym drogowskazów ustala się stawkę w wysokości 20% stawki określonej w § 4 ust. 2.

 

Opłatę należy wpłacić w Punkcie Kasowym Urzędu Gminy – Suszec, ul. Lipowa 1 lub przelewem na konto Urzędu Gminy Suszec

Bank Spółdzielczy Żory oddział Suszec

nr konta: 15 8456 1019 2001 0000 0446 0002

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.

 

UWAGI:

1.    Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może skrócić termin załatwienia sprawy.

2.    W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Referacie Infrastruktury Technicznej i Inwestycji Urzędu Gminy Suszec.

      


 

URZĄD GMINY SUSZEC

43-267 Suszec, ul. Lipowa 1, woj. śląskie

tel. (032) 449-30-50, fax (032) 449-30-51 

www.suszec.pl

 

Zmodyfikował Anna Morcinek
Data ostatniej aktualizacji
Liczba wyświetleń 929
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
Anna Morcinek Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej - Moduł - zmiana zawartości
Monika Fojcik Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej - Moduł - zmiana zawartości
Edyta Waleczek Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej - Moduł - zmiana zawartości
Edyta Waleczek Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej - Moduł - zmiana zawartości
Edyta Waleczek Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej - Moduł - zmiana zawartości
Edyta Waleczek Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej - Moduł - zmiana zawartości