INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Suszec, dnia 29.03.2018 r.

ZPU.271.1.4.2018

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

dotyczy przetargu nieograniczonego pn.:

,,Adaptacja pomieszczeń budynku Gimnazjum Publicznego w Radostowicach na potrzeby przedszkola”.

 

Wójt Gminy Suszec, na podstawie art. 93 ust. 3 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), zwanej dalej Ustawą, informuje, że unieważnia w/w postępowanie na podstawie:

- art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli (…) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego(…)”.

 

UZASADNIENIE:

W dniu 29.03.2018 r. do Zamawiającego wpłynęło pismo autora projektu w/w zamówienia informujące o ograniczeniach technologicznych (niemożności wyprodukowania okna wykazującego wszystkie parametry wskazane w dokumentacji projektowej), dla okien oznaczonych jako „O2”, przeznaczonych do wbudowania w otworze o wymiarach 235x200 cm.

W związku z powyższym autor projektu wskazał na konieczność rezygnacji z zapisu (rys. A3 „Zestawienie stolarki) dla okien „O2 o jego wymaganej antywłamaniowości – z uwagi na brak możliwości technologicznych wyprodukowania takiego okna, a także wskazał, że zapis o współczynniku przenikania ciepła U0=1,1 W/m · K dotyczy wkładu szybowego, a nie zestawu okiennego. Pozostałe zapisy podtrzymał w zakresie wymiarów okien, sposobu przeszklenia (szyba bezpieczna z zastosowaniem folii), brak możliwości ich otwierania (okna typu „FIX”) oraz wymagania ochrony przeciwpożarowej.

Autor projektu podkreślił, że wymagane okna można sklasyfikować jako okna o ograniczonej odporności na włamanie, jednak z uwagi na brak możliwości otrzymania stosownego certyfikatu konieczne jest wykreślenie z dokumentacji projektowej zapisu o wymaganej antywłamaniowości.

Z uwagi na fakt, że w/w oświadczenie autora projektu wpłynęło po terminie składania ofert, nie jest możliwe poprawienie dokumentacji projektowej w trakcie trwania procedury wyboru wykonawcy, jak również nie jest celowym wybór wykonawcy w/w zamówienia i żądania spełnienia świadczenia niemożliwego w w/w zakresie. Ponadto, odstąpienie od żądania od wykonawcy wyłonionego w przetargu dokumentów i sposobu wykonania zgodnego z pierwotnymi założeniami na podstawie oświadczenia autora projektu, naruszało zasady równego traktowania wykonawców w w/w postępowania i uczciwej konkurencji.

Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli (…) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego(…)”.

Konieczność unieważnienia przetargu wynika z art. 387 §1 KC: „Umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna”. Dalszy artykuł powołanego przepisu brzmi: §2 KC: „Strona, która w chwili zawarcia umowy wiedziała o niemożliwości świadczenia, a drugiej strony z błędu nie wyprowadziła, obowiązana jest do naprawienia szkody, którą druga strona poniosła przez to, że zawarła umowę nie wiedząc o niemożliwości świadczenia.

Jak wykazano powyżej, w w/w postępowaniu zaszły ustawowe przesłanki unieważnienia postępowania. W związku z powyższym, podpisanie umowy w świetle obowiązujących przepisów jest niedopuszczalne.

 

Wójt Gminy

Marian Pawlas

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Data opublikowania
Osoba wprowadzająca informację Bernadeta Małys
Zmodyfikował Bernadeta Małys
Data ostatniej aktualizacji
Liczba wyświetleń 68
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
Bernadeta Małys INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA - Moduł - zmiana zawartości