ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW Z DNIA 26.04.2016 R.

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

z dnia 26.04.2016 r.

dotyczy:           postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przebudowa ul. Deszczowej w Suszcu – Etap II – odcinek wschodni o długości około 225,0mb”

 

W związku z pismem wykonawcy o udzielenie odpowiedzi na poniżej przedstawione pytanie związane z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 pkt. 3 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych udziela następujących, wiążących dla wykonawców wyjaśnień, które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania:

 

PYTANIE 1:

Dotyczy §10 pkt. 1 a) b) Istotnych postanowień umowy

Wnosimy o potwierdzenie, iż Zamawiający nie naliczy Wykonawcy kary umownej za opóźnienie w zakończeniu wykonywania przedmiotu umowy czy usunięciu wad w przypadku, gdy opóźnienie będzie zależne od Zamawiającego (np. Zamawiający nie przekaże terminowo terenu budowy) lub okoliczność będzie niezależna od Wykonawcy (siła wyższa).

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE:

W pkt 21.2 SIWZ, Zamawiający wyszczególnił konkretne sytuacje, w których dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy, w zakresie umówionego terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach:

- z przyczyn określonych w pkt 21.2.2 lit. a), jeżeli przyczyny te mają wpływ na termin wykonania zamówienia,

- działania osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron (protesty, listy, petycje, itp.),

- zmiany powszechnie obowiązującego prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy po dacie jej podpisania,

działania sił natury, uznanego za stan klęski żywiołowej,

- wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających kontynuowanie robót, jednak nie dłużej, niż o czas trwania tych niesprzyjających warunków,

- wystąpienia nieprzewidzianych warunków realizacji, np. natrafienie na nieznane obiekty archeologiczne lub elementy instalacji podziemnej,

- zmiany treści umowy w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyzna środki na sfinansowanie zamówienia w całości lub w części,

- wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy.

Tylko w w/w przypadkach Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie.

Uwaga:  zmiana postanowień umowy na podst. art. 144 ustawy, może być dokonana na podstawie w/w przesłanek określonych w pkt 21.2.2 lit. a) – d) tylko wtedy, gdy wystąpią one z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować.

Zamawiający nie przedłuży terminu zakończenia umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Zamawiający zamierza w terminie dokonać przekazania terminu budowy.

 

     WÓJT GMINY

  MARIAN PAWLAS

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Data opublikowania
Osoba wprowadzająca informację Bernadeta Małys
Zmodyfikował Bernadeta Małys
Data ostatniej aktualizacji
Liczba wyświetleń 91
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
Bernadeta Małys ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW Z DNIA 26.04.2016 R. - Moduł - zmiana zawartości
Bernadeta Małys ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW Z DNIA 26.04.2016 R. - Moduł - zmiana zawartości
Bernadeta Małys ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW Z DNIA 26.04.2016 R. - Moduł - zmiana zawartości