Suszec: Remont istniejących dróg będących własnością Gminy Suszec w sołectwach Suszec, Mizerów i Kobielice - ulice: Jodłowa w Suszcu, Boczna i Dworska w Mizerowie oraz Krzywa (odcinek boczny) w Kobielicach, zgodnie z dokumentacją projektową
Numer ogłoszenia: 289283 - 2010; data zamieszczenia: 15.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suszec , ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec, woj. śląskie, tel. 032 44993050, faks 032 4493051.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.suszec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont istniejących dróg będących własnością Gminy Suszec w sołectwach Suszec, Mizerów i Kobielice - ulice: Jodłowa w Suszcu, Boczna i Dworska w Mizerowie oraz Krzywa (odcinek boczny) w Kobielicach, zgodnie z dokumentacją projektową.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zgodnie z pkt 3 SIWZ: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Remont istniejących dróg będących własnością Gminy Suszec w sołectwach Suszec, Mizerów i Kobielice - ulice: Jodłowa w Suszcu, Boczna i Dworska w Mizerowie oraz Krzywa (odcinek boczny) w Kobielicach, zgodnie z dokumentacją projektową, zwanego dalej zamówieniem. 3.2 Przedmiot zamówienia obejmuje remont istniejących dróg będących własnością Gminy Suszec w sołectwie Suszec, Mizerów i Kobielice. Planowane roboty budowlane obejmują swym zakresem następujące drogi: - ulicę Jodłową w Suszcu na odcinku o łącznej długości 272mb od skrzyżowania z ul. Wielodroga wraz ze zjazdem na ul. Wielodroga zgodnie z załącznikiem mapowym, - ulicę Boczną w Mizerowie na odcinku o łącznej długości 48mb od skrzyżowania z ul. Wyzwolenia zgodnie z załącznikiem mapowym, - ulicę Dworską w Mizerowie na odcinku o łącznej długości 60mb od końca istniejącej nawierzchni asfaltowej w rejonie posesji nr 5 zgodnie z załącznikiem mapowym, - ulicę Krzywą (odcinek boczny) w Kobielicach na odcinku o łącznej długości 25mb od skrzyżowania z ul. Krzywą wraz ze zjazdem na ul. Krzywą zgodnie z załącznikiem mapowym, Dla ulicy Jodłowej w Suszcu, Bocznej i Dworskiej w Mizerowie oraz Krzywej (odcinek boczny) w Kobielicach przewidziano wykonanie koryta o głębokości 30cm, wykonanie warstw podbudowy z tłucznia kamiennego o grubości 25cm po zagęszczeniu oraz wykonanie nawierzchni z tłucznia kamiennego i klińca o grubości 5cm po zagęszczeniu. 3.3 Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Kod CPV Nazwa 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 3.4 Szczegółowy opis zamówienia stanowią: a) formularz przedmiaru robót - zał. nr 1.A do niniejszej SIWZ, b) projekt wraz z wraz z załącznikami (plany, rysunki, zakres i lokalizacja robót) - zał. nr 8, i zwane są w dalszej treści SIWZ dokumentacją projektową, oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - zał. nr 9 do niniejszej SIWZ. Uwagi: Przedstawione w w/w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta, należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 29. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania przez wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym w razie potrzeby autora dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: ZAMAWIAJACY NIE WYMAGA ZŁOŻENIA WADIUM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
spełnieniem warunku będzie złożenie oświadczenia z art. 22 ust .1 na podstawie art. 44 ustawy;
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
w celu spełnienia warunku należy wykazać wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: - co najmniej 1 roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 50.000,00 zł,
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
spełnieniem warunku będzie złożenie oświadczenia z art. 22 ust .1 na podstawie art. 44 ustawy;
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
w celu spełnienia warunku należy wykazać dysponowanie: - jedną osobą posiadającą wymagane ustawami uprawnienia budowlane, niezbędne do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia,
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
spełnieniem warunku będzie złożenie oświadczenia z art. 22 ust .1 na podstawie art. 44 ustawy;
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z pkt 20.2 SIWZ: 20.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 20.2.1. ZMIANY OGÓLNE Możliwa jest: Możliwa jest: a) zmiana adresu/siedziby/konta/firmy Zamawiającego/Wykonawcy, b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy, c) zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki, d) zmiana opisana w §8 pkt 3, 4 i 6 Istotnych postanowień umowy (zał. 2 do SIWZ). 20.2.2. ZMIANY RZUTUJĄCE NA TERMIN WYKONANIA UMOWY A. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ze względu na: a) przedłużenie procedury przetargowej, b) uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje, itp.), c) zmiany ustawodawstwa, d) niesprzyjające warunki atmosferyczne, e) działania sił natury uznane za stan klęski żywiołowej. B. Zamawiający nie przedłuży terminu zakończenia umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 20.2.3. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Sposób inicjowania zmian: a) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, 2) Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). 3) W rezultacie dokonania czynności opisanych powyżej może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.suszec.iap.pl/6585,15181,15899/15899/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Suszec ul. Lipowa 1 43-267 Suszec.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.11.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Suszec ul. Lipowa 1 43-267 Suszec sekretariat (I pietro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie