Uchwała Nr XXVI/8/214/2005xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Gminy Suszec z dnia 27stycznia 2005r.
w sprawie: utworzenia rachunków dochodów własnych dla jednostek budżetowych Gminy
Suszec.
Na podstawie art. 18a ust.4 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych
( DZ. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 ze zm.) na wniosek Wójta Gminy Suszec
Rada Gminy Suszec
uchwala:
§1
Tworzy się rachunek dochodów własnych dla niżej wymienionych jednostek budżetowych Gminy Suszec:
- Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Suszcu
- Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Radostowicach
- Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Kobielicach
- Zespół Szkolno- Przedszkolny w Kryrach
- Zespół Szkolno- Przedszkolny w Rudziczce
- Zespół Szkolno- Przedszkolny w Mizerowie
- Gimnazjum Publiczne w Suszcu
- Gimnazjum Publiczne w Kryrach
- Gimnazjum Publiczne w Radostowicach
- Przedszkole Publiczne w Suszcu
- Przedszkole Publiczne w Radostowicach
- Gminny Zespół Oświaty i Sportu w Suszcu
§2
1. Źródłami dochodów rachunku dochodów własnych dla jednostek określonych w § 1 pkt 1 – 11 są:
1) odpłatność za żywienie w stołówkach szkolnych i przedszkolnych
2) środki za prowadzenie zajęć i szkoleń charakterze edukacyjnym i sportowym
3) odsetki bankowe
4) z wpłat rodziców na finansowanie obozów i kolonii
2. Źródłami dochodów rachunku dochodów własnych dla jednostki określonej w § 1 pkt.12 są:
1) opłaty wpisowe za organizowane w hali sportowej zawody i turnieje sportowe
2) odsetki bankowe
§3
Środki zgromadzone na rachunku dochodów własnych wraz z odsetkami przeznacza się na:
1. zakup środków żywieniowych w stołówkach szkolnych i kuchniach przedszkolnych
2. finansowanie zajęć o charakterze edukacyjnym, sportowym oraz rekreacyjnym w szkołach oraz organizacji obozów i kolonii
3. finansowanie wydatków bieżących, w tym zakup materiałów, sprzętu i wyposażenia a także zakup usług materialnych
4. zakupy inwestycyjne
5. zapłata prowizji bankowej
§4
Należności i zobowiązania oraz zgromadzone środki finansowe środków specjalnych jednostek, których mowa w § 1 pkt. 1 – 11 ustalone na dzień utworzenia rachunku dochodów własnych stają się należnościami i zobowiązaniami oraz środkami finansowymi rachunku dochodów własnych tych jednostek
§5
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Suszec
§6
Traci moc:
- Uchwała Nr XXXIII/52/223/97 Rady Gminy Suszec z dnia 18 grudnia 1997roku w sprawie
prowadzenia w szkołach podstawowych Gminy Suszec środków specjalnych
- Uchwała Nr XXXIX/6/286/2002 Rady Gminy Suszecz dnia 28 lutego 2002r. w sprawie
prowadzenia w gimnazjach Gminy Suszec środka specjalnego
- Uchwała Nr XVII/ 87 /119/99 Rady Gminy Suszec z dnia 20 grudnia 1999r. w sprawie prowadzenia w przedszkolach Gminy Suszec środka specjalnego.
§7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uzasadnienie
Z dniem 1 stycznia 2005r. weszła w życie ustawa z dnia 25 listopada 2004r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz o zmianie niektórych ustaw ( Dz. U. Nr 273, poz. 2703) , która wprowadziła możliwości tworzenia rachunku dochodów własnych dla jednostek budżetowych w miejsce likwidowanego środka specjalnego, który może funkcjonować tylko w okresie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Niniejsza uchwała tworzy instytucję rachunków dochodów własnych, zgodnie z tą ustawą dla oświatowych jednostek budżetowych Gminy Suszec, jakimi są szkoły przedszkola czy gimnazja. Kompetencją Rady Gminy jest uchwalenie stosownej uchwały określającej źródła dochodów własnych tych jednostek oraz ich przeznaczenie. Uchwała ta jednoczenie, z dniem wejścia jej w życie tworzy również taki rachunek dla hali sportowej w Suszcu funkcjonującej w ramach jednostki budżetowej GZOiS Suszec. Źródłem dochodu tej jednostki będą opłaty wpisowe za organizowane w hali sportowej zawody i rozgrywki sportowe. Środki te będą głownie przeznaczone na zakupy materiałów i usług związanych z prowadzonymi rozgrywkami oraz na zakup sprzętu sportowego.
Zgodnie z cytowaną wyżej ustawą dochody własne zgromadzone na tym rachunku nie mogą być przeznaczone na finansowanie wynagrodzeń osobowych.