ZARZĄDZENIE Nr GZOiS/1/2006xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Wójta Gminy Suszec z dnia 02.01.2006 r.
w sprawie ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, w sferze zadań w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu.
Na podstawie art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z 2003 r.-ze zmianami) oraz Uchwały Nr XXXVI / 94 / 300 /2005 Rady Gminy Suszec z dnia 28.12.2005 r. w sprawie: uchwalenia na 2006 r. programu współpracy Gminy Suszec z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, zarządzam:
§1
- Ogłosić otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, w sferze zadań w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu, na warunkach jak w treści ogłoszenia oraz zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
- Treść ogłoszenia zawiera załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§2
Zamieścić ogłoszenie o konkursie ofert, o którym mowa w §1 w:
a) dzienniku o zasięgu lokalnym
b) Biuletynie Informacji Publicznej
c) tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Suszec
§3
Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy oraz Dyrektorowi Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu.
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
OGŁOSZENIE
KONKURS OFERT
-------------------------------------------------------
na realizację zadań publicznych w sferze zadań określonych w art. 4 ust.1 pkt.14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
tj. upowszechnianie kultury fizycznej i sportu
I. NAZWA ZADANIA : „ZADANIA ZWIĄZANE Z UPOWSZECHNIANIEM KULTURY FIZYCZNEJ, REKREACJI I SPORTU„ obejmujące :
1. szkolenie dzieci i młodzieży w różnych dyscyplinach sportu,
2. udział w zgrupowaniach i obozach sportowych,
3. udział we współzawodnictwie sportowym w różnych
dyscyplinach sportu,
4. organizacja imprez sportowych lub sportowo-rekreacyjnych,
5. współzawodnictwo szkół i aktywacja środowisk młodzieżowych
II. WYSOKOŚC ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ
ZADANIA.
Kwota przeznaczona na realizację zadania wynosi: 90.000 zł
III. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
1. Zlecenie realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w drodze powierzenia zadania wraz z udzieleniem dotacji przez Gminę Suszec na finansowanie jego realizacji lub wsparcie zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji, po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert
2. Wzór oferty, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 października 2003r w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( DZ.U. Nr 193, poz. 1891) zwanego dalej
„ rozporządzeniem” , stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego
ogłoszenia
3. Udzielenie dotacji z budżetu gminy nastąpi na podstawie
umowy, której wzór został określony w rozporządzeniu i
stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
4. Złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne z
przyznaniem dotacji.
5. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w
ofercie.
6. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne, prawidłowe
pod względem formalno-prawnym i merytorycznym.
7. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
IV. DODATKOWO DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ:
1. Aktualny odpis z rejestru ( ważny 3 miesiące od daty wystawienia)
2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe za rok 2005 r.
3. Harmonogram rzeczowy realizacji zadania.
V. TERMIN i MIEJSCE SKŁADANIA OFERT -
Urząd Gminy Suszec , ul. Lipowa1
do 3 lutego 2006r.,
do godz. 15.00.
1. Oferty rozpatrywać będzie Komisja powołana przez Wójta Gminy Suszec
2. Wybór oferty będzie zawierał uzasadnienie wyboru, w zakresie spełnienia przez oferenta wymogów określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz w niniejszym ogłoszeniu.
3. Od podjętych decyzji wyborze oferty nie przysługuje odwołanie.
4. O podjętych decyzjach składający ofertę zostaną powiadomieni pisemnie jak i również wyniki konkursu zostaną ogłoszone przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Suszec, na stronie internetowej Urzędu Gminy Suszec oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
VII. KRYTERIA STOSOWANE PRZY DOKONANIU WYBORU OFERT:
1. Przy dokonywaniu wyboru ofert na realizację zadania publicznego oceniane będzie:
a) możliwość realizacji zadania przez podmiot przedstawiający ofertę (zasoby rzeczowe, kadrowe, lokalowe, sprzętowe, kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie realizatorów; osiągnięcia)
b) przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania , w tym celowość i zasadność ponoszonych wydatków
c) realizacja zadań publicznym w roku poprzedzającym, zakresie rzetelności wykonania zadania objętego umową oraz celowego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi
d) zakładane rezultaty realizacji zadania publicznego
e) wkład własny w realizację zadania publicznego
f) dotychczasowe doświadczenie w realizacji zadań podobnego rodzaju
g) kompletność, prawidłowość i merytoryczna zawartość złożonej oferty
2. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania jest uzależniona od kwoty środków przeznaczonych na realizację zadania wymienionego w rozdz. I na dany rok budżetowy.
VIII. TERMIN ROZPATRZENIA OFERT:
1. Oferty zostaną rozpatrzone do dnia 6 lutego 2006 r.
IX. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
a. Przyznane środki finansowe zostaną przekazane na wyodrębniony rachunek bankowy dotowanego w ciągu 21 dni od daty podpisania umowy
b. W przypadku realizacji zadania publicznego na zadanie jednostkowe np. jeden obóz, zgrupowanie lub jedna impreza sortowaczy rekreacyjno-sportowa, środki zostaną przekazane w całości w jednej transzy. Sposób przekazania środków finansowych oraz sposób rozliczenia dotacji zostaną przedstawione w zawartej umowie.
c. Środki zostaną przekazane w 2 transzach:( w przypadku zadania publicznego realizowanego przez cały rok 2006 )
I Transza - na okres - do 30.06. 2006r.
II Transza – na okres od 1.07. 2006 - do 31.12. 2006 r.
d. Dotowany jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie z celem na jaki ją uzyskał i na warunkach określonych umową i harmonogramem wykonania zadania.
e. Dotujący sprawuje kontrolę prawidłowości wykonania zadania
przez dotowanego w tym wydatkowania przekazanych mu
środków finansowych. Dotujący może badać dokumenty i inne
nośniki informacji, które mają lub mogą znaczenie dla oceny
prawidłowości wykonania zadania. Dotowany na żądanie
kontrolującego zobowiązany jest dostarczyć lub udostępnić
dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i
informacji w terminie określonym przez kontrolującego.
f. Dotujący zlecający zadanie publiczne dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania a w szczególności: stanu realizacji zadania efektywności, rzetelności i jakości wykonania
zadania, prawidłowości wykorzystania środków publicznych
otrzymanych na realizację zadania, prowadzenia
dokumentacji określonej w przepisach prawa i postanowieniach
umowy.
g. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone do dnia 30 stycznia 2007r., a sprawozdanie z wykorzystania I transzy do dnia 31 lipca 2006 r., wg wzoru określonego w rozporządzeniu i stanowiącego załącznik Nr 3 do niniejszego ogłoszenia
h. Dotujący może żądać częściowych sprawozdań / miesięcznych – kwartalnych/ z wykonania zadania, według wzoru j.w.
i. Przyznane środki finansowe dotowany powinien wykorzystać do dnia 31 grudnia 2006r. Środki finansowe nie wykorzystane do tego terminu zobowiązany jest zwrócić w terminie do 21 stycznia 2007r. na rachunek dotującego.
j. Do zamówień na dostawy oraz usługi i roboty budowlane opłacanych ze środków pochodzących z dotacji, dotowany stosuje przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.
k. Dotowany jest zobowiązany do dokumentowania wydatków
zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o
rachunkowości (DZ. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 ze zm.)
l. Warunkiem przekazania kolejnej transzy dotacji, jest
rozliczenie poprzednio otrzymanej dotacji ( I transzy)
X. Wójt Gminy Suszec zastrzega sobie prawo:
a. możliwości dokonania zmian w kwotach zarezerwowanych
na realizację zadań, a ostateczna wysokość kwot zostanie
ustalona po uchwaleniu przez Radę Gminy Suszec budżetu
gminy Suszec na 2006 r.
XI. Informacje o zrealizowanych w roku 2005 zadaniach
publicznych w zakresie kultury fizycznej i sportu i
przekazanych dotacjach organizacjom pozarządowym
zawiera Załącznik Nr 4.
Szczegółowe informacje o konkursie wraz z wzorami załączników można uzyskać w siedzibie Gminnego Zespołu Oświaty i Sportu w Suszcu, ul. Wyzwolenia 2 – tel. 032/ 21-24-277; 21-24-436 lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Suszec.
zalacznik_2_wzor_umowy.doc (59.50 Kb)