xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
OGŁOSZENIE
Wójt Gminy Suszec ogłasza otwarty konkurs ofert na powierzenie zadań publicznych w sferze zadań określonych w art. 4 ust. 1 pkt. 6, 13,15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
I. NAZWA ZADANIA:
zad. 1. „ Rehabilitacja i rewalidacja dzieci z wadami słuchu i
wymowy z terenu gminy Suszec"
zad. 2. „Ochrona dóbr kultury i tradycji regionu suszeckiego
poprzez wspomożenie działań na rzecz rozwoju
amatorskiego ruchu teatralnego”
zad. 3 „Zwiększenie zadrzewienia w gminie Suszec poprzez
nasadzenie drzew miododajnych”
Szczegółowe opisy zadań stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia dostępne w Wydziale Obsługi Podmiotów Gospodarczych .
II. WYSOKOŚC ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA:
zad. 1 Kwota przeznaczona na realizację zadania wynosi: 2.000 zł
zad. 2 Kwota przeznaczona na realizację zadania wynosi: 3.000 zł
zad. 3 Kwota przeznaczona na realizację zadania wynosi: 1.600 zł
III. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
1. Zlecenie realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w drodze powierzenia zadania wraz z udzieleniem dotacji przez Gminę Suszec na finansowanie jego realizacji lub wsparcie zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji, po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.
2. Wzór oferty, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 października 2003r w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( DZ.U. Nr 193, poz. 1891) zwanego dalej„ rozporządzeniem”, stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia
3. Udzielenie dotacji z budżetu gminy nastąpi na podstawie umowy, której wzór został określony w rozporządzeniu i stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
4. Złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne
z przyznaniem dotacji.
5. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej
w ofercie.
6. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne, prawidłowe
pod względem formalno- prawnym i merytorycznym.
7. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
IV. DODATKOWO DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ:
1. Aktualny odpis z rejestru ( ważny 3 miesiące od daty wystawienia)
2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe za rok 2005r.
3. Harmonogram rzeczowy realizacji zadania.
V. TERMIN i MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
– Urząd Gminy Suszec, ul. Lipowa 1; do 20 marca 2006r.,
do godz. 15.00
VI. TRYB WYBORU OFERT:
1. Oferty rozpatrywać będzie Komisja powołana przez Wójta Gminy Suszec
2. Wybór oferty będzie zawierał uzasadnienie wyboru, w zakresie spełnienia przez oferenta wymogów określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz w niniejszym ogłoszeniu.
3. Od podjętych decyzji wyborze oferty nie przysługuje odwołanie.
4. O podjętych decyzjach składający ofertę zostaną powiadomieni pisemnie jak i również wyniki konkursu zostaną ogłoszone przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Suszec, na stronie internetowej Urzędu Gminy Suszec oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
VII. KRYTERIA STOSOWANE PRZY DOKONANIU WYBORU OFERT:
1. Przy dokonywaniu wyboru ofert na realizację zadania publicznego oceniane będzie:
a) możliwość realizacji zadania przez podmiot przedstawiający ofertę (zasoby rzeczowe, kadrowe, lokalowe, sprzętowe, kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie realizatorów; osiągnięcia)
b) przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym celowość i zasadność ponoszonych wydatków
c) realizacja zadań publicznym w roku poprzedzającym, zakresie rzetelności wykonania zadania objętego umową oraz celowego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi
d) zakładane rezultaty realizacji zadania publicznego
e) wkład własny w realizację zadania publicznego
f) dotychczasowe doświadczenie w realizacji zadań podobnego rodzaju
g) kompletność, prawidłowość i merytoryczna zawartość złożonej oferty
2. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań jest uzależniona od kwoty środków przeznaczonych na realizację zadań wymienionego w rozdz. I na dany rok budżetowy.
VIII. TERMIN ROZPATRZENIA OFERT:
1. Oferty zostaną rozpatrzone do dnia 24 marca 2006r.
IX. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
a. Przyznane środki finansowe zostaną przekazane na wyodrębniony rachunek bankowy dotowanego w ciągu 21 dni od daty podpisania umowy
b. W przypadku realizacji zadań: zad. 1 i zad. 3 środki zostaną przekazane w całości. Środki dot. zadania 2 zostaną przekazane w 2 równych transzach:
I Transza - na okres - do 31.08. 2006r. ,
II Transza – na okres od 1.09. 2006 - do 31.12. 2006 r.
Sposób przekazania środków finansowych oraz sposób rozliczenia dotacji zostaną przedstawione w zawartej umowie.
c. Dotowany jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie z celem na jaki ją uzyskał i na warunkach określonych umową i harmonogramem wykonania zadania.
d. Dotujący sprawuje kontrolę prawidłowości wykonania zadania przez dotowanego w tym wydatkowania przekazanych mu środków finansowych. Dotujący może badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonania zadania. Dotowany na żądanie kontrolującego zobowiązany jest dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego.
e. Dotujący zlecający zadanie publiczne dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania a w szczególności: stanu realizacji zadania efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania, prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania, prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i postanowieniach umowy.
f. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone do dnia 30 stycznia 2007r., a sprawozdanie z wykorzystania I transzy do dnia 31 lipca 2006 r., wg wzoru określonego w rozporządzeniu i stanowiącego załącznik Nr 3 do niniejszego ogłoszenia
g. Dotujący może żądać częściowych sprawozdań / miesięcznych – kwartalnych/ z wykonania zadania, według wzoru j.w.
h. Przyznane środki finansowe dotowany powinien wykorzystać do dnia 31 grudnia 2006r. Środki finansowe nie wykorzystane do tego terminu zobowiązany jest zwrócić w terminie do 21 stycznia 2007r. na rachunek dotującego. Do zamówień na dostawy oraz usługi i roboty budowlane opłacanych ze środków pochodzących z dotacji, dotowany stosuje przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.
k. Dotowany jest zobowiązany do dokumentowania wydatków
zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości
(DZ.U. z 2002r. r 76, poz. 694 zezm.)
l. Warunkiem przekazania kolejnej transzy dotacji, jest rozliczenie
poprzednio otrzymanej dotacji (I transzy).
X. Informacje o zrealizowanych w roku 2005 zadaniach publicznych
w zakresie:
zad. 1 „ Rehabilitacja i rewalidacja dzieci z wadami słuchu i
wymowy z terenu gminy Suszec” - brak
zad. 2 „Ochrona dóbr kultury i tradycji regionu suszeckiego
poprzez wspomożenie działań na rzecz rozwoju
amatorskiego ruchu teatralnego” - brak
zad. 3 „Zwiększenie zadrzewienia w Gminie Suszec poprzez
nasadzenie drzew miododajnych” - brak
Szczegółowe informacje o konkursie wraz z wzorami załączników można uzyskać w Wydziale Obsługi Podmiotów Gospodarczych w Suszcu, ul. Ogrodowa 22a – tel. 32/ 44-88-269 lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Suszec.