O G Ł O S Z E N I E
O P R Z E T A R G Uxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
W Ó J T G M I N Y S U S Z E C
ogłasza I publiczny przetarg ustny nieograniczony
na sprzedaż lokalu usługowego stanowiącego własność Gminy Suszec,
położonego w Suszcu w budynku przy ul. Wyzwolenia 18
Cena wywoławcza netto: 20.973,00 zł
- Przedmiotem przetargu jest część nieruchomości zapisanej w KW KA1P/00068677/7 prowadzonej przez Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Pszczynie.
Część nieruchomości przeznaczonej do zbycia stanowi lokal usługowy wraz z udziałem 10982/100000 w części wspólnej budynku i działce oznaczonej zgodnie z ewidencją gruntów i budynków:
obręb: Suszec, nr 267/36, karta mapy 2,
Powierzchnia: 0,1249 ha,
Użytek: B.
- Cena wywoławcza wynosi 20.973,00 zł. (netto). Nieruchomości zabudowane zwolnione są z podatku Vat. Wysokość wadium – 2.100,00 zł.
- Opis części nieruchomości:
Działka nr 267/36 położona jest w Suszcu przy ul. Wyzwolenia 18, w odległości ok. 1,3 km od centrum miejscowości. W pobliżu znajduje się Urząd Gminy Suszec, ośrodek zdrowia, placówki handlowe i usługowe, a w niewielkiej odległości jest przystanek autobusowy. W sąsiedztwie nieruchomości istnieje zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. Działka zlokalizowana jest w rejonie skrzyżowania dróg publicznych ul. Wyzwolenia (drogi powiatowej) z ul. Cegielnianą (drogą gminną). Na drogach tych o nawierzchni asfaltowej ruch jest umiarkowany. Budynek nr 18 usytuowany jest równolegle do ulicy. Jest to wolnostojący budynek mieszkaniowo-usługowy, wielorodzinny, trójkondygnacyjny, częściowo podpiwniczony, wzniesiony w pierwszej połowie XX wieku. Posiada jedną klatkę schodową. Na pierwszej nadziemnej kondygnacji znajdują się dwa lokale mieszkalne i jeden lokal użytkowy z odrębnym wejściem, na drugiej kondygnacji dwa lokale mieszkalne, a na trzeciej jeden lokal mieszkalny i strych. Instalacje: wodociągowa, kanalizacji sanitarnej, elektryczna, telekomunikacyjna, gazowa. Dane techniczne budynku: powierzchnia zabudowy 217,56m2, powierzchnia całkowita 614,44m2, kubatura 1958m3. Stan techniczny budynku należy ocenić jako pogorszony. Posesja jest częściowo ogrodzona. Teren pomiędzy ulicą Wyzwolenia i budynkiem jest utwardzony.
Opis lokalu usługowego:
Przedmiotem zbycia jest lokal usługowy położony na parterze o powierzchni użytkowej 42,80m2, składający się z przedsionka (5,22m2), gabinetu (16,64m2), łazienki (4,18m2), pokoju zabiegowego (9,15m2) i magazynu podręcznego (7,61m2). Lokal wykorzystywany jest jako gabinet lekarza weterynarii. Udział w części wspólnej budynku i działki wynosi 10982/100000.
- Zgodnie z uchwałą nr XLV/61/341/2002 Rady Gminy Suszec z dnia 10.10.2002 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej przy ulicach Mokrej, Lipowej, Cegielnianej i Pszczyńskiej w sołectwie Suszec gminy Suszec działka nr 267/36 położona jest w terenie oznaczonym symbolem 40MN, co stanowi zapis planu „tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej”.
- Brak jest osób, którym zgodnie z art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości.
- Część nieruchomości, będąca przedmiotem zbycia, zgodnie z KW KA1P/00068677/7 nie jest obciążona w żaden sposób, ani nie jest przedmiotem żadnych zobowiązań. Jednakże w stosunku do budynku przy ul. Wyzwolenia 18 w Suszcu wydana jest decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Pszczynie nakazująca wykonanie określonych robót budowlanych ze względu na zły stan techniczny budynku.
- Przy zbywaniu lokalu podczas umowy notarialnej nastąpi ustanowienie odrębnej własności samodzielnego lokalu usługowego i zbycie lokalu oraz zbycie ułamkowej części prawa własności działki nr 267/36 jako nieruchomości wspólnej.
- Przetarg odbędzie się dnia 14 września 2012 roku o godz. 10 00 w Sali posiedzeń Urzędu Gminy Suszec przy ul. Lipowej 1.
- Wadium może być wnoszone w pieniądzu na konto Gminy Suszec prowadzone przez Bank Spółdzielczy w Żorach Oddział Suszec nr 58 8456 1019 2001 0000 0446 0004, obligacjach Skarbu Państwa lub papierach wartościowych dopuszczonych do obrotu publicznego.
- Wadium należy wpłacić do dnia 10 września 2012 r. na w/w konto Gminy Suszec- decyduje data wpływu na konto.
- Wadium zwraca się niezwłocznie na wskazany rachunek bankowy po odwołaniu albo zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odpowiednio: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia przetargu, zakończenia wynikiem negatywnym.
- Wadium wpłacone przez osobę, która wygra przetarg zaliczone zostanie na poczet ceny nabycia, a w przypadku uchylenia się przez tę osobę od zawarcia umowy, wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
- Przetarg prowadzony będzie zgodnie z procedurami ustalonymi ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U z 2010r. nr 102, poz. 651 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.
- Nabywca zobowiązany jest wpłacić na konto Urzędu Gminy pozostałą kwotę nabycia nieruchomości do dnia poprzedzającego dzień zawarcia umowy sprzedaży oraz uiścić wszelkie koszty związane z przeniesieniem prawa własności.
- O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, jednak nie może ono wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej nieruchomości z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
- Organizator przetargu może odwołać przetarg z ważnych powodów lub unieważnić przetarg.
- Wójt Gminy zastrzega sobie możliwość odstąpienia od sprzedaży lokalu w przypadku gdy nie zostaną wyłonieni nabywcy na wszystkie lokale w budynku przy ul. Wyzwolenia 18 w Suszcu. Zgodnie z §4 pkt. 2 uchwały Rady Gminy Suszec Nr XXIX/18/244/2009 z dnia 26 lutego 2009 w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Suszec na lata 2009-2014, zbywanie lokali możliwe jest jedynie w sytuacji, gdy zbycie lokali mieszkalnych nie spowoduje członkostwa Gminy Suszec w powstałych lub utworzonych wspólnotach mieszkaniowych oraz współudziału Gminy Suszec we własności nieruchomości. W przypadku odstąpienia przez Wójta od sprzedaży lokalu wpłacone wadium podlega zwrotowi.
- Uczestnicy przetargu winni przedłożyć komisji przetargowej:
- Dowód wpłaty wadium (oryginał)
- Dokument tożsamości
- Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest podmiot gospodarczy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem przetargu
- Osoby reprezentujące ww. uczestników przetargu, udzielone im potwierdzone notarialnie pełnomocnictwa do wzięcia udziału w przetargu
- Oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i dokumentacją przedmiotowej nieruchomości i przyjmuje ją bez zastrzeżeń
- Oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym nieruchomości i nie wnosi zastrzeżeń.
- Dowód wpłaty wadium (oryginał)
- Cudzoziemców nabywających nieruchomości wiążą przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców. (Dz. U. z 2004r. nr 167, poz. 1758 ze zm.)
- Szczegółowe informacje dotyczące w/w nieruchomości oraz możliwości dokonania oględzin lokalu można uzyskać w Urzędzie Gminy w Suszcu przy ul. Lipowej 1, pok. Nr 4, tel. 0/32/ 449 3073.
Wójt Gminy Suszec
Marian Pawlas
Wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie
Urzędu Gminy Suszec dnia 31.07.2012 r.