ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW Z DNIA 04.07.2017 R.

 

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI NA PYTANIA

z dnia 04.07.2017r.

dotyczy:  postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu z napędem 4x4             dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Suszcu”

 

      W związku z prośbą wykonawców o udzielenie odpowiedzi na poniżej przedstawione pytania związane z przygotowaniem oferty na realizację w/w zadania, zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 1 pkt. 3 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wiążących dla wykonawców wyjaśnień, które udostępnia na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania:

 

Pytanie nr 1

Dot.: pkt 2.4 załącznika 1a

Zamawiający wymaga by kąt natarcia i zejścia wynosiły 24°, a prześwit był nie mniejszy niż 400mm.

W wymaganiach Zamawiającego jest dosyć duża niespójność, ponieważ wszystkie zapisy SIWZ określają wymagania dla pojazdu uterenowionego, kategorii 2, natomiast  zapisy wymienione w punkcie 2.4 odbiegają od norm obowiązujących dla tej kategorii pojazdów.

Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuści zaoferowanie pojazdu, którego kąt zejścia/natarcia będzie wynosił zgodnie z normą 23°, co nie będzie miało wpływu na rzeczywiste parametry użytkowe pojazdu, a prześwit będzie nie mniejszy niż 380 mm?

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

W związku z powyższym w pkt. 2.4 zał. 1.A do SIWZ zapisy w zakresie w/w parametrów otrzymują brzmienie:

„(…)

- kąt natarcia i zejścia nie mniejsze niż 23O

- min. prześwit  nie mniejszy niż 380 mm (pod osiami nie mniej niż 300 mm) (…)”

Pozostała treść i opis parametrów wskazanych w pkt. 2.4 pozostaje bez zmian.

Uwaga: patrz zmiana SIWZ z dnia 04.07.2017 r. zamieszczona w zakładce do w/w ogłoszenia (w tym zmiana treści zał. 1.A do SIWZ).

 

Pytanie nr 2

Dot.: pkt 2.10 załącznika 1a

Zamawiający wymaga zamontowania w kabinie sygnalizacji otwarcia skrytek i podestów oraz sygnalizacji wysunięcia masztu z alarmem dźwiękowym i słownym.

Czy Zamawiający dopuści sygnalizację świetlną otwarcia skrytek i podestów, wysunięcia masztu oraz załączonego gniazda ładowania bez alarmu słownego?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie nr 3

Dot.: pkt 2.11 załącznika 1a

Zamawiający wymaga by urządzenie sygnalizacyjno-ostrzegawcze było wyposażone w minimum pięć różnych trybów pracy.

Czy Zamawiający dopuści urządzenie wyposażone w minimum trzy różne tryby pracy?

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

W związku z tym, w pkt. 2.11 zał. 1.A do SIWZ zapisy dotyczące w/w parametrów otrzymują brzmienie:

„(…) Wymagana funkcjonalność podstawowa:

-        minimum trzy  różne tryby pracy w ciągu dnia i nocy dla sygnalizacji (…)”

Pozostała treść i opis parametrów wskazanych w pkt. 2.11 do SIWZ pozostaje bez zmian.

Uwaga: patrz zmiana SIWZ z dnia 04.07.2017 r. zamieszczona w zakładce do w/w ogłoszenia (w tym zmiana treści zał. 1.A do SIWZ).

 

Pytanie nr 4

Dot.: pkt 2.11 załącznika 1a

Zamawiający wymaga by na dachu kabiny zamontowana była kompozytowa nadbudowa ukształtowana opływowo z zamontowaną, lampą zespolona z podświetlanym napisem „STRAŻ” z głośnikiem oraz dwie wyprofilowane lampy niebieskie LED i dwie lampy dalekosiężne.

Czy w związku z powyższym Zamawiający uzna za układ równoważny zamontowanie belki zespolonej z napisem STRAŻ bezpośrednio na dachu kabiny, bez dodatkowych nakładek kompozytowych? 

Czy Zamawiający dopuści zamontowanie lamp dalekosiężnych na belce aluminiowej z przodu pojazdu na atrapie silnika?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe proponowane rozwiązania i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie nr 5

Dot.: pkt 3.5 załącznika 1a

Zamawiający wymaga by oświetlenie pola pracy składało się miedzy innymi z:  zewnętrznych listew LED, zamontowanych bezpośrednio nad żaluzjami, do oświetlenia pola bezpośrednio przy pojeździe.

Czy zamawiający dopuści pojazd, który nie będzie wyposażony w zewnętrzne listwy LED umieszczone bezpośrednio nad żaluzjami, ale z oświetleniem pola pracy zapewniającym zgodne z normą oświetlenie min. 5 luksów w odległości 1 m od zabudowy pojazdu?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie nr 6

Dot.: pkt 3.8 załącznika 1a

Zamawiający wymaga by przedział sprzętowy za kabiną był wykonany w formie przelotowej o szerokości przelotu w środkowej części wynoszącej min. 800mm.

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pojazdu z przedziałem sprzętowym umieszczonym za kabina wykonanym w formie przelotowej o szerokości mniejszej niż 800mm, jednakże dostosowanej do ergonomicznego zamocowania przewożonego wyposażenia?

Odpowiedź:

                Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie nr 7

Dot.: pkt 3.10 załącznika 1a

Zamawiający wymaga by balustrada ochronna boczna - dachu wykonana była z materiałów kompozytowych jako nierozłączna część z nadbudową pożarniczą z elementami barierki rurowej o wysokości min 180 mm.

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pojazdu z balustradą wykonaną w całości z materiałów kompozytowych bez elementów barierki rurowej?

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

W związku z tym, w pkt. 3.10 zał. 1.A do SIWZ zapisy dotyczące w/w parametrów otrzymują brzmienie:

„Dach zabudowy  wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym. Balustrada ochronna boczna - dachu wykonana z materiałów kompozytowych  jako część z nadbudową pożarniczą, o wysokości min. 180 mm.”

Uwaga: patrz zmiana SIWZ z dnia 04.07.2017 r. zamieszczona w zakładce do w/w ogłoszenia (w tym zmiana treści zał. 1.A do SIWZ).

 

Pytanie nr 8

Dot.: pkt 3.23 oraz 3.26 załącznika 1a

Zamawiający wymaga by na pulpicie sterowniczym w przedziale autopompy były zamontowane włączniki do uruchamiania silnika pojazdu, załączenia i wyłączenia autopompy, wyłączania silnika pojazdu, a uruchomienie silnika pojazdu z przedziału autopompy było możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów.

Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że włączanie i wyłączanie silnika pojazdu, ze względu na nagłe obciążenie mechanizmów pracujących, powinno odbywać się za pomocą stacyjki pojazdu, po uprzednim rozłączeniu elementów napędowych. O ile wyłączenie silnika pojazdu w przedziale obsługi autopompy tłumaczyć można koniecznością sytuacji nagłej (np. konieczność natychmiastowego zaprzestania podawania środków gaśniczych), o tyle ponowne jego uruchomienie z uwagi na obciążenie mechaniczne sprzęgniętych już ze sobą elementów napędowych pompy nie powinno się odbywać się z tyłu. Umieszczenie w tylnym przedziale włącznika startu silnika powodować będzie, że obsługujący będą, zgodnie z założeniem, że skoro jest, używać go znacznie częściej niż wymagałaby tego sytuacja nagła, co skutkować może uszkodzeniem układu napędowego autopompy.

Czy wobec powyższego Zamawiający dopuści zaproponowanie pojazdu bez możliwości włączania silnika z przedziału autopompy?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie nr 9

Dot.: pkt 3.30 załącznika 1a

Zamawiający wymaga bezprzewodowego starowania masztem oświetleniowym?

Czy Zamawiający dopuści maszt sterowany przewodowo bez możliwości sterowania bezprzewodowego?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 10

Dot.: Wzór Umowy, § 10 Kary Umowne

Zgodnie z §10 wzoru umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do natychmiastowego odstąpienia od umowy w przypadku nie dotrzymania przez Wykonawcę warunków umowy i uzgodnień lub np. opóźnienia w dostawie. Jednocześnie w § 8 KARY UMOWNE, Zamawiający gwarantuje sobie prawo do naliczania kar umownych w przypadku opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego za każdy dzień opóźnienia.

Pragniemy zwrócić uwagę Zamawiającego, że zapis dopuszczający odstąpienie Zamawiającego od umowy nawet w przypadku minimalnego (np. jednodniowego) opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia obarcza Wykonawcę ryzykiem poniesienia strat niewspółmiernych do szkody jaką spowodował poprzez opóźnienie w dostawie.

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę umowy w części dotyczącej kary umownej za każdy dzień opóźnienia wykonania przedmiotu zamówienia oraz naprawy  samochodu przez ustalenie wartości kary umownej w wysokości 0,05 % przedmiotu zamówienia brutto, za każdy dzień opóźnienia.

Uzasadniając postawione pytanie w zakresie wysokości kar umownych pragniemy wyjaśnić, że zaproponowana przez Zamawiającego wartość kar umownych jest zbyt rygorystyczna. Ponadto podane przez Zamawiającego parametry powodują w praktyce konieczność przerzucenia związanego z nimi ryzyka na Zamawiającego przez złożenie mu oferty uwzględniającej te rygory – oferta Wykonawcy w swojej cenie musi zawierać wycenę ryzyka Wykonawcy które nakłada Zamawiający. W sytuacji gdyby Zamawiający uwzględnił propozycje Wykonawcy lub w inny sposób zmienił rygory w części wskazanej przez Wykonawcę tym samym mógłby, w praktyce, uzyskać niższą cenę za przedmiot umowy i jednocześnie być w zgodzie z oczekiwanym przez niego kryterium wyboru oferty – najniższa cena co do wydatkowanych środków. Brak zmiany parametrów umowy (SIWZ) jest również dyskryminacją Zamawiającego przez samego siebie wobec innych podmiotów, które wymagają podobnych dostaw i oferują mniej rygorystyczne parametry kierując potencjalnych Wykonawców i ich oferty do innych przetargów. Wskazując wartość proponowanej przez nas kary umownej odwołujemy się do wartości odsetek ustawowych w ujęciu dziennym tj. 0,035 % jednocześnie podnosząc i zaokrąglając ją do wartości 0,05 %. Zarazem oczekiwane przez Zamawiającego kary umowne nie pozostają w relacji do wartości potencjalnej szkody Zamawiającego i są rażąco wygórowane co prowadziłoby do nieuzasadnionego wzbogacenia uprawnionego.

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie odnajduje w SIWZ w zał. nr 6 przedstawionych w zapytaniu poniższych postanowień:Zgodnie z §10 wzoru umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do natychmiastowego odstąpienia od umowy w przypadku nie dotrzymania przez Wykonawcę warunków umowy i uzgodnień lub np. opóźnienia w dostawie. Jednocześnie w § 8 KARY UMOWNE, Zamawiający gwarantuje sobie prawo do naliczania kar umownych w przypadku opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego za każdy dzień opóźnienia”.

W §10 istotnych postanowień umowy (zał. nr 6 do SIWZ) Zamawiający wskazuje okoliczności naliczenia kar umownych a nie odstąpienia od umowy, natomiast w §8 zamawiający określa warunki wypłaty wynagrodzenia dla wykonawcy za należycie wykonany przedmiot umowy.

Biorąc pod uwagę jednak całość zapytania wykonawcy, Zamawiający dokonuje zmiany treści SIWZ w §10 i §11 zał. nr 6 do SIWZ w następujący sposób:

1) treść §10 otrzymuje brzmienie:

1. WYKONAWCA zapłaci ZAMAWIAJĄCEMU kary umowne w niżej określonych wysokościach, w następujących przypadkach:

a)       za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy, w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1,

b)       za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przez ZAMAWIAJĄCEGO przy odbiorze lub w ramach rękojmi i gwarancji za wady w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1, za każdy dzień opóźnienia licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego przez ZAMAWIAJĄCEGO do usunięcia wad,

c)       za odstąpienie od umowy przez którąkolwiek ze stron z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność WYKONAWCA - w wysokości 20 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1,

d)       z tytułu utraty przez ZAMAWIAJĄCEGO dofinansowania przedmiotu zamówienia ze środków WFOŚiGW, w wysokości 100 % utraconej kwoty dofinansowania, jeżeli utrata tych środków wynika z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,

e)       z tytułu innych, niż wymienione w ppkt. a) – d) przypadkach nienależytego wykonania zamówienia, w wysokości 20% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §8 ust. 1.

2.       ZAMAWIAJĄCY zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego, jeżeli wysokość szkody przekroczy wysokość zastrzeżonej kary.

3.       WYKONAWCA wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z należnego wynagrodzenia.

 

2) treść §11 otrzymuje brzmienie:

1.       Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku określonym w art. 145 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Uwaga: patrz zmiana SIWZ z dnia 04.07.2017 r. zamieszczona w zakładce do w/w ogłoszenia (w tym zmiana treści zał. 1.A do SIWZ).

 

Pytanie 11

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z silnikiem o mocy 206kW?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 12

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z terenowym ogumieniem pojedynczym osi tylnej?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 13

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z prześwitem wynoszącym 250mm?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe, patrz odpowiedź do pyt. nr. 1.

 

Pytanie 14

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z ręcznie otwieranymi szybami w drzwiach tylnych kabiny?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 15

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z drzwiami kabiny zamykanymi jednym kluczem jednak bez centralnego zamka?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 16

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z kabiną w której odległość za tylnym fotelem kierowcy od ściany tylnej wynosi  1100 mm?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 17

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z belką sygnalizacyjną zainstalowaną na dachu bez nakładki kompozytowej?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 18

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu ze światłami tylnymi tradycyjnymi, tj. bez specjalnego wyprofilowania?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 19

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu bez stałego mocowania dla koła zapasowego (koło zapasowe wchodzi w zakres dostawy)?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe. Pełnowymiarowe koło ma być na stałe na wyposażeniu pojazdu.

 

Pytanie 20

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z fotelem dla dowódcy montowanym na stałe bez możliwości regulacji wysokości?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 21

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z zabudową wykonaną z materiałów w pełni odpornych na korozję, tj. aluminium i stali nierdzewnej?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 22

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z tradycyjnie wykonana zabudową ze skrytkami sprzętowymi w układzie 3 + 3 + 1 jednak bez przelotowej pierwszej skrytki?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

Pytanie 23

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z podłogą skrytek wykonaną z aluminium?

Odpowiedź:

        Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje wymagania określone w SIWZ.

 

                                                                                                                                         Wójt Gminy

                                                                                                                                              Marian Pawlas

 

Data opublikowania
Osoba wprowadzająca informację Bernadeta Małys
Zmodyfikował Bernadeta Małys
Data ostatniej aktualizacji
Liczba wyświetleń 99
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
Bernadeta Małys ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW Z DNIA 04.07.2017 R. - Moduł - zmiana zawartości
Bernadeta Małys ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW Z DNIA 04.07.2017 R. - Moduł - zmiana zawartości