Uchwała Rady Gminy Suszec Nr XXVIII/34/240/2005

 

UCHWAŁA Nr XXVIII/34/240/2005xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Rady Gminy Suszec

 

z dnia 31 marca 2005r.

 

 

w sprawie: zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu za 2004 rok.

 

  

      Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694, ze zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591, ze zm.)

 

 

Rada Gminy Suszec

 

uchwala:

 

§ 1

 

Zatwierdza się roczne sprawozdanie finansowe Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu za 2004 rok stanowiące załącznik do niniejszej uchwały, na które składają się:

1.bilans na dzień 31.12.2004r., który po stronie aktywów i pasywów wykazuje sumę 

1 710 134,41 PLN,

2.rachunek zysków i strat za okres od dnia 01.01.2004 do dnia 31.12.2004r. wykazujący

zysk netto w kwocie 4 503,34 PLN,

3.informacja dodatkowa za 2004r.

 

§ 2

 

Przeznaczyć zysk netto w wysokości 4 503,34 PLN na działalność statutową Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Sprawozdanie finansowe Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu za 2004 rok.

 

 

Zgodnie z wymogami art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694, ze zm.) Gminny Ośrodek Kultury w Suszcu przedstawia sprawozdanie finansowe sporządzone na dzień 31.12.2004r., na które składają się:

- bilans sporządzony na dzień 31.12.2004r., który po stronie aktywów i pasywów wykazuje sumę 1 710 134,41 PLN

- rachunek zysków i strat na dzień 31.12.2004r., wykazujący zysk netto w wysokości 4 503,34 PLN,

- informację dodatkową.

 

Suszec, dnia 14 marca 2005r.

 

 

Gminny Ośrodek Kultury w Suszcu z siedzibą w Suszcu przy ul. Ogrodowej 22, utworzono i nadano statut 3 maja 1992r. (Uchwała Nr XX/15/92/92/ Rady Gminy w Suszcu z dnia 30 kwietnia 1992r.).

W dniu 19 maja 2000r. Gminnemu Ośrodkowi Kultury nadano nowy statut (Uchwała Rady Gminy w Suszcu nr XX/26/155/2000 z dnia 19 maja 2000r.). określający strukturę organizacyjną, zakres działania, organ zarządzający oraz sposób finansowania.

Statut instytucji Kultury złożony został do rejestru 22 maja 2000r.

Dyrektorem Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu jest mgr Małgorzata Mazur.

W skład Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu wchodzą następujące jednostki:

- Gminna Biblioteka Publiczna w Suszcu wraz z filiami w Kryrach, Mizerowie, Radostowicach i Rudziczce,

- Dom Kultury Suszec oraz Remizo-Świetlice w Kryrach, Mizerowie i Rudziczce,

Ośrodek Rekreacyjny „Gwaruś” w Suszcu.

 

Celem działalności instytucji jest rozwój i kształtowanie potrzeb kulturalnych mieszkańców Gminy, poprzez ich aktywne uczestnictwo.

 

Główne zadania GOK:

- pozyskiwanie i przygotowanie społeczeństwa do aktywnego uczestnictwa w kulturze,

- rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych,

- upowszechnianie i organizowanie czytelnictwa oraz oświaty pozaszkolnej i pozyskiwanie zbiorów bibliotecznych,

- organizacja imprez kulturalnych, rozrywkowych rekreacyjnych na rzecz mieszkańców Gminy,

- tworzenie warunków do rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką,

- inspirowanie, organizowanie i mecenat nad amatorską twórczością artystyczną,

- upowszechnianie i popularyzacja historii i tradycji naszej lokalnej wspólnoty,

- prowadzenie działalności gospodarczej oraz pozyskiwanie sponsoringu celem uzyskania dodatkowych środków na realizację zadań programowych.

 

Księgi rachunkowe w 2004r. prowadzono zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994r. (t.j. Dz. U. z 2002r. nr 76, poz. 694, ze zm.).

Rachunek zysków i strat na dzień 31.12.2004r. sporządzono w wersji pełnej.

 

Przychody i ich struktura

 

W roku 2004 Gminny Ośrodek Kultury otrzymał dotację wynoszącą 865 000,00 PLN, w tym dotacja celowa w wysokości 4 000 PLN z Ministerstwa Kultury w ramach programu „Promocja czytelnictwa”. Pozostałe przychody stanowiły wpływy z organizacji imprez i wynajmu sal oraz czynsze za lokale użytkowe w łącznej kwocie 160 440, 18 PLN. Przychody finansowe (odsetki bankowe) wyniosły 6 715,74 PLN.

 

Stosowane metody wyceny

 

Stosowano metody rachunkowości wynikające z ustawy z dnia 29 września 1994r. (t.j. Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694, ze zm.).

 

Przychody i koszty

 

Przychody obejmują należne lub uzyskane kwoty ze sprzedaży (wynajem sal, czynsze za lokale użytkowe, organizacje imprez, usługi ksero, wypożyczanie kaset wideo, sprzedaż gazet pomniejszone o podatek od towarów i usług.

GOK prowadzi ewidencję kosztów w układzie rodzajowym, sporządza porównawczy rachunek zysków i strat.

Zgodnie z zasadą ostrożnej wyceny, ewidencjonuje się wszelkie pozostałe koszty operacyjne i straty nadzwyczajne (także jeszcze nie poniesione) i wyłącznie niewątpliwe przychody operacyjne i zyski nadzwyczajne.

 

Rzeczowe aktywa trwałe

 

W księgach rachunkowych ujmuje się je według cen nabycia.

 

W bilansie środki trwałe wykazano w wartości netto.

 

Stan środków trwałych w podziale na grupy ujęto w tabeli nr 1 (zmiany wartości środków trwałych).

 

Zapasy

 

Materiały wyceniane są według rzeczywistych cen zakupu.

 

Materiały biurowe odpisywane są w koszty w momencie zakupu.

 

Należności i zobowiązania

 

Należności i zobowiązania wykazuje się w cenie nominalnej,  

 

Środki pieniężne

 

Krajowe środki pieniężne wykazuje się w wartości nominalnej.

 

Rozliczenia międzyokresowe

 

Instytucja dokonuje czynnych rozliczeń międzyokresowych, którymi objęto koszty roku 2005 (prenumerata, ubezpieczenia, remonty).

 

Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe stanowią koszty niewykorzystanych urlopów w roku 2004.

 

Wykaz i zmianę stanu rozliczeń międzyokresowych ujęto w tabeli nr 2.

 

 

Rezerwy na świadczenia emerytalne i podobne

 

Instytucja tworzy rezerwę na nagrody jubileuszowe oraz odprawy emerytalne. Zmianę stanu rezerw na nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne ujęto w tabeli nr 3.

 

Fundusz jednostki

 

Fundusz jednostki stanowią przekazane do nieodpłatnego użytkowania na czas nieokreślony składniki majątkowe.

 

 

Gminny Ośrodek Kultury w Suszcu     BILANS  -   AKTYWA    
43-267 Suszec,Ogrodowa 22       (z wyłączeniem banków i ubezpieczycieli)    
        sporządzony na dzień  31.12.2004 r.    
             
AKTYWA               Stan na rok   AKTYWA               Stan na rok
  bieżący poprzedni     bieżący poprzedni
A. Aktywa  trwałe 1 605 883,00 1 350 924,82   B. Aktywa obrotowe 104 251,41 112 733,80
I. Wartości niematerialne i prawne       I. Zapasy 12 014,00 8 334,00
1.Koszty  zakończonych prac        1.Materiały 12 014,00 8 334,00
    rozwojowych       2.Półprodukty i produkty w toku    
2.Wartość  firmy       3.Produkty  gotowe    
3.Inne wart.niematerialne i prawne       4.Towary    
4.Zaliczki na wartości niematerialne       5.Zaliczki na dostawy    
   i  prawne       II. Należności krótkoterminowe 8 131,43 24 131,07
II. Rzeczowe aktywa trwałe 1 605 883,00 1 350 924,82   1.Należności od jednostek powiązanych    
1.Środki trwałe 1 556 863,00 1 301 904,82   a)z tytułu dostaw i usług,o okresie spłaty:    
a)grunty ( w tym prawo użytkowania  wieczystego gruntu )        do 12 miesięcy    
b)budynki,lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej 1 500 997,38 1 256 151,29    powyżej 12 miesięcy    
c)urządzenia techniczne i maszyny 32 297,99 16 797,78   b)inne    
d)środki  transportu       2.Należności od pozostałych jednostek 8 131,43 24 131,07
e)inne  środki  trwałe 23 567,63 28 955,75        
2.Środki  trwałe  w budowie 49 020,00 49 020,00   a)z tytułu dostaw i usług,o okresie spłaty:    
3.Zaliczki na środki trwałe         do 12 miesięcy 4 126,10 1 979,59
  w budowie        powyżej 12 miesięcy    
III. Należności długoterminowe       b)z tytułu podatków,dotacji,ceł,ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz innych świadczeń    
1.Od jednostek powiązanych       c)inne 4 005,33 22 151,48
2.Od pozostałych jednostek       d)dochodzone na drodze sądowej    
IV. Inwestycje długoterminowe       III. Inwestycje krótkoterminowe 76 767,64 69 600,07
1.Nieruchomości       1.Krótkoterminowe aktywa finansowe 76 767,64 69 600,07
2.Wartości niematerialne i prawne       a) w jednostkach powiązanych    
3.Długoterminowe aktywa finansowe        udziały lub akcje    
a) w jednostkach powiązanych        inne papiery wartościowe    
 udziały lub akcje        udzielone pożyczki    
 inne papiery wartościowe        inne krótkoterminowe aktywa finansowe    
 udzielone  pożyczki       b) w pozostałych jednostkach    
 inne długoterminowe aktywa     finansowe        udziały lub akcje    
b) w pozostałych jednostkach        inne papiery wartościowe    
 udziały lub akcje        udzielone pożyczki    
 inne papiery wartościowe        inne krótkoterminowe aktywa finansowe    
 udzielone  pożyczki       c) środki pieniężne w kasie i na rachunkach 76 767,64 69 600,07
 inne długoterminowe aktywa     finansowe        środki pieniężne w kasie i na rachunkach 76 767,64 69 600,07
4.Inne inwestycje długoterminowe        inne środki pieniężne    
V. Długoterminowe rozliczenia              międzyokresowe   0,00    inne aktywa niepieniężne    
1.Aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego       2. Inne inwestycje krótkoterminowe    
2.Inne rozliczenia międzyokresowe       IV. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe 7 338,34 10 668,66
        AKTYWA RAZEM 1 710 134,41 1 463 658,62

 

 

Gminny Ośrodek Kultury w Suszcu     BILANS  -   PASYWA    
43-267 Suszec,Ogrodowa 22       (z wyłączeniem banków i ubezpieczycieli)    
        sporządzony na dzień  31.12.2004 r.    
             
PASYWA               Stan na rok   PASYWA               Stan na rok
  bieżący poprzedni     bieżący poprzedni
A. Kapitał (fundusz) własny  826 680,91 857 657,05   III. Zobowiązania krótkoterminowe 4 609,32 4 741,61
I.  Kapitał (fundusz) podstawowy 822 177,57 854 278,67   1. Wobec jednostek powiązanych    
II. Należne wpłaty na kapitał        a) z tytułu dostaw i usług o okresie    
    podstawowy           wymagalności:    
III. Udziały(akcje) własne wielkość         do 12 miesięcy    
     ujemna        powyżej 12 miesięcy    
IV .Kapitał zapasowy       b) inne    
V.  Kapitał ( fundusz )z aktualizacji       2. Wobec pozostałych jednostek 4 609,32 4 741,61
     wyceny       a) kredyty i pożyczki    
VI. Pozostałe kapitały (fundusze)       b) z tytułu emisji dłużnych papierów    
     rezerwowe           wartościowych    
VII. Zysk ( strata) z lat ubiegłych       c) inne zobowiązania finansowe    
VIII.Zysk (strata) netto 4 503,34 3 378,38   d) z tytułu dostaw i usług o okresie wymagalności 4 609,32 2 601,61
IX.  Odpisy z  zysku netto w ciągu roku  obrotowego (wielk. ujemna )        do 12 miesięcy 4 609,32 2 601,61
B. Zobowiązania i rezerwy         powyżej 12 miesięcy    
    na zobowiązania 883 453,50 606 001,57   e) zaliczki otrzymane na dostawy    
I.  Rezerwy na zobowiązania 43 991,58 39 436,08   f) zobowiązania wekslowe    
1.Rezerwa z tytułu odroczonego        g) z tytułu podatków,ceł,ubezpieczeń    
    podatku dochodowego           i innych świadczeń    
2. Rezerwa na świadczenia        h) z tytułu wynagrodzeń    
    emerytalne i podobne 43 991,58 39 436,08   i) inne   2 140,00
 długoterminowa 38 591,58 35 436,08   3. Fundusze specjalne    
 krótkoterminowa 5 400,00 4 000,00        
3. Pozostałe rezerwy       IV. Rozliczenia międzyokresowe 834 852,60 561 823,88
 długoterminowe            
 krótkoterminowe       1. Ujemna wartość firmy    
II.  Zobowiązania długoterminowe       2. Inne rozliczenia    
1. Wobec jednostek powiązanych           międzyokresowe 834 852,60 561 823,88
2. Wobec pozostałych jednostek        długoterminowe 788 762,02 539 189,52
a) kredyty i pożyczki        krótkoterminowe 46 090,58 22 634,36
b) z tytułu emisji dłużnych papierów            
    wartościowych            
c) inne zobowiązania finansowe            
d) inne       PASYWA  RAZEM 1 710 134,41 1 463 658,62

 

 

Tabela nr 1          
           
           
           
                          Zmiany  w  rzeczowych  aktywach  trwałych  i umorzeniach  
           
             Rok 2004      
           
           
  Środki trwałe w budowie Budynki i budowle Maszyny i urządzenia Pozostałe Razem
  gr. 2 KŚT gr.2 KŚT gr.3-4 KŚT gr.8 KŚT  
           
Wartość brutto          
           
stan na początek roku 49 020,00 1 707 965,36 39 007,95 217 629,63 2 013 622,94
           
   zwiększenia   295 097,20 18 713,44 33 888,61 347 699,25
   zmniejszenia       184,05 184,05
           
stan na koniec roku 49 020,00 2 003 062,56 57 721,39 251 334,19 2 361 138,14
           
           
Umorzenia          
           
stan na początek roku   451 814,07 22 210,17 188 673,88 662 698,12
           
   zwiększenia   50 251,11 3 213,23 39 276,73 92 741,07
   zmniejszenia       184,05 184,05
           
stan na koniec roku   502 065,18 25 423,40 227 766,56 755 255,14
           
           
Wartość  netto          
           
stan na początek roku 49 020,00 1 256 151,29 16 797,78 28 955,75 1 350 924,82
stan na koniec     roku 49 020,00 1 500 997,38 32 297,99 23 567,63 1 605 883,00
           

 

 

Tabela nr 2
                                   Zmiana stanu rozliczeń międzyokresowych 
Rok 2004
 
 
       
Rozliczenia międzyokresowe przychodów  
       
       
Długoterminowe    
       
stan na 01.01.2004 r.   539 189,52  
       
zwiększenia   311 500,64  
  w tym:      
Modernizacja budynku   292 787,20  
Zestaw komputerowy   3 893,44  
Ploter   7 650,00  
Kopiarka biurowa   7 170,00  
       
zmniejszenia   61 928,14  
wartość do rozliczenia w 2005 r.   35 298,84  
       
stan na 31.12.2004 r.   788 762,02  
       
       
Krótkoterminowe      
       
stan na 01.01.2004 r.   16 142,36  
zwiększenia   44 435,20  
wartość przeniesionych z długoterminowych       
  w tym:      
Modernizacja budynku 2003   4 984,75  
Modernizacja budynku 2004   7 377,43  
rata za parking DK Suszec   10 408,95  
rata za sanitariaty Gwaruś   1 360,30  
rata za ulice spacerowe Gwaruś   298,94  
rata za parking Gwaruś   1 189,17  
Zestaw komputerowy   1 180,30  
Zestaw komputerowy   1 168,00  
Ploter   2 295,00  
Kopiarka biurowa   2 151,00  
rata za sprzęt muzyczny   2 885,00  
przedpłaty(zaliczki)   1 905,74  
Raty roku 2004   7 230,62  
       
zmniejszenia   23 372,98  
Modernizacja budynku 2003   4 984,75  
rata za parking DK Suszec   10 408,95  
rata za sanitariaty Gwaruś   1 360,30  
rata za parking Gwaruś   1 189,17  
Rata za zestaw komputerowy    1 180,30  
Rozliczenie dotacji zestaw komp.(5000)   1 065,57  
rata za sprzęt muzyczny   2 885,00  
Ulice spacerowe Gwaruś   298,94  
stan na 31.12.2004r.   37 204,58  
       
       
Bierne rozliczenia międzyokresowe    
     
stan na 01.01.2004 r.   6 492,00  
zwiększenia    8 886,00  
zmniejszenia    6 492,00  
stan na 31.12.2004 r.   8 886,00  
       
       
Czynne rozliczenia międzyokresowe     
       
       
stan na 01.01.2004 r.   10 668,66  
zwiększenia   3 509,00  
zmniejszenia   6 839,00  
stan na 31.12.2004 r.   7 338,66  
       

 

 

Tabela nr 3
                Zmiana stanu rezerw na nagrody jubileuszowe i odprawy
Rok 2004
 
 
       
Rezerwa na nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne    
       
stan na 01.01.2004   39 436,08  
  w tym krótkoterminowa   4 000,00  
         
zwiększenia   8 681,00  
  w tym krótkoterminowa   5 400,00  
       
zmniejszenia   4 125,50  
  w tym krótkoterminowa   4 000,00  
       
stan na 31.12.2004 r.   43 991,58  
  w tym krótkoterminowa   5 400,00  
       

Liczba wyświetleń 53
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany