Gimnazjum Publiczne w Suszcu

 

ADRES– 43-267 Suszec, ul. Szkolna 132

                  tel. (fax) - 21-24- 210

                  e-mail: gimsuszec@onet.eu

STATUS PRAWNY – jednostka organizacyjna Gminy Suszec, utworzona na podstawie AKTU ZAŁOŻYCIELSKIEGO zgodnie z art. 58 ustawy o systemie oświaty (DZ.U. Nr 67 z 1996r., poz.329 ze zm.) Uchwała Rady Gminy Suszec Nr VIII/ 23/55/99 z dnia 31 marca 1999r.

FORMA PRAWNA – jednostka budżetowa gminy, nie posiada osobowości prawnej, zaliczana do sektora finansów publicznych

ORGANIZACJA – organizację gimnazjum określa STATUT GIMNAZJUM nadany zgodnie z art. 60 ustawy o systemie oświaty.

MAJĄTEK GIMNAZJUM – stanowi własność Gminy Suszec

ORGANY GIMNAZJUM:

Dyrektor – mgr Renata Zając – dyrektor gimnazjum od 1999r. powołany przez organ prowadzący, nauczyciel matematyki i informatyki. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych nauczycieli i pracowników administracji i obsługi szkoły

 Rada Pedagogiczna

Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

  1. zatwierdzenie planów pracy szkoły,
  2. zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
  3. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole,
  4. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  5. podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.

Rada Rodziców

Skład: Janina Kiermasz – przewodnicząca

Olga Tomaszewska – zastępca przewodniczącego

Edyta Płaonka – skarbnik

Kornelia Zając – sekretarz

Do kompetencji stanowiących rady rodziców należy:

  1. współpraca z wychowawcami klas i dyrekcją szkoły w zakresie rozwiązywania spraw wewnętrznych w szkole,
  2. współpraca z wychowawcami klas i dyrekcją szkoły w zakresie organizacji imprez ogólnoszkolnych,
  3. możliwość występowania do rady pedagogicznej i dyrektora szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,
  4. możliwość gromadzenia funduszy z dobrowolnych składek rodziców i innych źródeł w celu wspierania statutowej działalności szkoły,
  5. zasady wydawania w/w funduszy określane są uchwałami zarządu i zebrania ogólnego rady rodziców.

Samorząd Uczniowski

 

Organami samorządu są:

  1. Przewodniczący Samorządu Uczniowskiego
  2. Rada Samorządu Uczniowskiego (RSU), w której skłąd wchodzi po trzech przedstawicieli każdej klasy
  3. Zarząd Rady w składzie:
  • przewodniczący
  • zastępca
  • sekretarz
  • skarbnik

Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.

W gimnazjum obowiązują następujące zasady tworzenia organów samorządu:

  • w skłąd RSU wchodzi po trzech przedstawicieli poszczególnych klas wybieranych przez wszystkich uczniów i nauczycieli w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym,
  • każda nowo powołana Rada Samorządu Uczniowskiego dokonuje wyboru przewodniczącego zarządu, członków poszczególnych sekcji,
  • opiekę nad RSU pełnią wybrani przez uczniów i zaakceptowani przez dyrektora i radę pedagogiczną nauczyciele.

Kadencja organów samorządu trwa 1 rok.

Kompetencje Samorządu Uczniowskiego:

  • przedstawianie dyrektorowi gimnazjum i radzie pedagogicznej wniosków i opinii w sprawach dotyczących gimnazjum, a w szczególności dotyczących praw, obowiązków i uprawnień ucznia,
  • reprezentowanie interesów uczniów w zakresie organizacji życia szkoły,
  • opiniowanie programu wychowawczego szkoły i statutu szkoły,
  • redagowanie i wydawanie gazetki szkolnej,
  • współtworzenie strony internetowej szkoły,
  • prawo wyboru nauczyciela opiekuna.

Zasady pracy Samorządu Uczniowskiego określa regulamin jej działalności.

REJESTRY, EWIDENCJE, PROTOKOLARZE, ARCHIWA

Rejestry:

  • wniosków o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego,
  • wydanych aktów nadania, stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego,
  • rejestr zaświadczeń nauczycieli, którzy w wyniku postępowania kwalifikacyjnego prze komisją kwalifikacyjną otrzymali stopień nauczyciela kontraktowego,
  • wyjść pracowników,
  • wyjazdów samochodowych,
  • lista obecności pracowników obsługi i administracji,
  • wypadków,
  • delegacji,
  • nauczycieli wg stopnia awansu zawodowego,
  • zamówień publicznych,
  • wydanych legitymacji szkolnych,
  • wydanych legitymacji nauczycielskich,
  • wydanych zaświadczeń,
  • kart motorowerowych,
  • świadectw szkolnych,
  • skarg i zażaleń,
  • zarządzeń wewnętrznych,
  • zastępstw za nauczycieli nieobecnych,
  • opinii i orzeczeń z PPP
  • dzieci objętych zajęciami rewalidacyjnymi,
  • uczniów, którym przyznano jednorazowe zasiłki losowe i inną pomoc materialną,
  • uczniów korzystających z obiadów darmowych,
  • programów szkolnych,
  • pism wpływających i wychodzących

Ewidencje:

  • księga ewidencji dzieci,
  • księga uczniów,
  • księga inwentarzowa,
  • ewidencja księgozbioru,
  • ewidencja broszur i podręczników,
  • ewidencja przebiegu pojazdu,
  • ewidencja kontroli sanitarno-higienicznej,
  • ewidencja wizytacji

Protokolarze:

  • Rady Pedagogicznej,
  • Rady Rodziców,
  • Samorządu Uczniowskiego.

Archiwa:

  • dzienniki lekcyjne,
  • dzienniki zajęć pozalekcyjnych,
  • arkusze ocen,
  • pozostała dokumentacja szkoły.

Rejestry druków ścisłego zarachowania:

  • księga druków ścisłego zarachowania (świadectwa, legitymacje nauczycielskie, legitymacje uczniowskie, karty motorowerowe)

SPOSOBY PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SPRAW

Sprawy różne dotyczące placówki oświatowej załatwia Dyrektor Gimnazjum zgodnie z zakresem kompetencji i w trybie i na zasadach Kodeksu postępowania administracyjnego. Dyrektor udziela odpowiedzi pisemnej w terminie 14 dni.

 

Edytował: Anna Morcinek
Data edycji: 26-08-2015 13:31:13